به زودی دوربین گوشی شما به یک اسکنر سه‌بعدی تبدیل خواهد شد

عکس‌های دوبعدی، سال‌هاست که توسط کاربران زیادی و از طریق دستگاه‌های مختلف، تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد قرن جدید را باید متعلق به عکس‌های سه بعدی و تکنولوژی پیشرفته استفاده شده در آن‌ها دانست. در تحقیقی که توسط انستیتو تکنولوژی سوئیس انجام گرفته، محققان این مرکز توانسته‌اند بعد سومی را به عکس‌ها اضافه کنند و جالب اینکه، این فرایند از طریق دوربین‌های معمولی گوشی‌های هوشمند انجام گرفته است.

0

فارنت: عکس‌های دوبعدی، سال‌هاست که توسط کاربران زیادی و از طریق دستگاه‌های مختلف، تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد قرن جدید را باید متعلق به عکس‌های سه بعدی و تکنولوژی پیشرفته استفاده شده در آن‌ها دانست.

در تحقیقی که توسط انستیتو تکنولوژی سوئیس انجام گرفته، محققان این مرکز توانسته‌اند بعد سومی را به عکس‌ها اضافه کنند و جالب اینکه، این فرایند از طریق دوربین‌های معمولی گوشی‌های هوشمند انجام گرفته است.

mobile-phone-3d-scanner-ethz-1

این مرکز توانسته تکنولوژی را توسعه دهد که از طریق فرایندی شبیه به ضبط ویدئو به اسکن دقیق سه بعدی بپردازد. تنها کافی است کاربر، دوربین گوشی را به سمت شی مورد نظر بگیرد تا برنامه شروع به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کند.

این برنامه از طریق سنسورهای حرکتی داخل گوشی به تشخیص و تعیین زمان مورد نظر برای جمع آوری اطلاعات از بعدهای مختلف شی می‌کند و تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، اسکن کردن شی مورد نظر از زوایای مختلف است.

mobile-phone-3d-scanner-ethz-4این تحقیق، اولین تکنولوژی استقفاده کننده از گوشی‌های همراه جهت تولید عکس‌های سه بعدی نیست اما مطمئنا قوی‌ترین و دقیق‌ترین آن به شمار می‌آید. از سوی دیگر، برخلاف روش‌های دیگر که کاربر ابتدا مجبور بود، اطلاعات تولید شده را به سرورها بفرستد، این برنامه بر روی گوشی و از طریق پردازنده گرافیکی گوشی به پردازش اطلاعات پرداخته و در کسری از دقیقه، کاربر مدل کامل شده را مشاهده خواهد کرد.

به محض کامل شدن مدل، می‌توانید آن را مشاهده کنید و یا حتی از طریق پرینتر، آن‌را چاپ کنید. این مرکز در حال حاضر توانسته نمونه‌های موجود در موزه‌ها و همچنین اعضای بدن را با استفاده از این روش، اسکن کند.

اگرچه این تکنولوژی در ابتدای راه خود قرار دارد اما با پیشرفت‌های شکل گرفته در دوربین گوشی‌های هوشمند و همچنین افزایش دقت سنسورها، می‌توان انتظار داشت به زودی این قابلیت را بر روی گوشی‌های هوشمند جدید مشاهده کنیم.

Source: Androidauthority

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.