هواپیماهای جنگنده آمریکایی در سال 2030 تسلیحات لیزری خواهند داشت

درخواست جدیدی که توسط نیروی هوایی ایالات متحد آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد که این نیرو قصد دارد از سلاح‌های لیزری در نسل جدید جنگنده‌های خود استفاده کند. جت‌های جدید تا سال 2030 به دو نوع لیزر تدافعی و تهاجمی مجهز خواهند شد. سه نوع استفاده متفاوت از این سلاح‌های لیزری انجام خواهد شد.

1

فارنت:  درخواست جدیدی که توسط نیروی هوایی ایالات متحد آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد که این نیرو قصد دارد از سلاح‌های لیزری در نسل جدید جنگنده‌های خود استفاده کند. جت‌های جدید تا سال 2030 به دو نوع لیزر تدافعی و تهاجمی مجهز خواهند شد.

سه نوع استفاده متفاوت از این سلاح‌های لیزری انجام خواهد شد. استفاده اول در ازکار انداختن سنسورهای هواپیماهای دشمن خواهد بود، مورد دوم که از توان بالاتری نیز برخوردار است، به عنوان عنصر دفاعی در برابر موشک‌ها و نهایتا سلاح لیزری تهاجمی برای ساقط کردن هواپیماهای دیگر استفاده خواهد شد.

 laser-air-fighters

لازم به ذکر است که سیستم کنترلی لیزری مستقل از نوع پلتفرم استفاده شده طراحی شده و در هواپیماهایی با سرعت و ارتفاع پروازی متفاوت قابل استفاده خواهد بود. تا پایان سال 2014، تیم تحقیقاتی حاضر در پروژه قصد دارند نوع آزمایشگاهی این تسلیحات را آماده و تا سال 2022 شرایط آزمایش عملی آن‌را فراهم و سرانجام در سال 2030 سلاح‌های ساخته‌شده را برای استفاده انبوه در نسل جدید جنگنده‌ها آماده کنند.

با توجه به این تسلیحات به نظر می‌رسد جنگهای جدید به نوعی یادآور آنچه در جنگ ستارگان دیده بودیم خواهند بود.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. منوچهر می‌گوید

    تو عکس هایی که من دیدم رو یکسری هواپیما و هلکوپتر کار گذاشته