تا ده سال دیگر در ارتش آمریکا به ازای هر یک انسان ده روبات خدمت خواهد کرد

ربات‌ها هر روز هوشمند و هوشمندتر می‌شوند و از آن‌ها برای اهداف مختلفی مانند کارهای منزل، نجات و حتی جنگ استفاده می‌شود. بر اساس گزارش‌های رسیده تا ده سال دیگر در ارتش آمریکا در ازای هر یک انسان ده روبات خدمت خواهد کرد!

1

فارنت: ربات‌ها هر روز هوشمند و هوشمندتر می‌شوند و از آن‌ها برای اهداف مختلفی مانند کارهای منزل، نجات و حتی جنگ استفاده می‌شود. بر اساس گزارش‌های رسیده تا ده سال دیگر در ارتش آمریکا در ازای هر یک انسان ده روبات خدمت خواهد کرد!

Fighter-Robots

محققان معتقدند با توجه به تلاش‌های ارتش آمریکا برای استفاده از روبات‌های هوشمند در نیروهایش احتمالاً تا سال 2023 به ازای هر انسان در ارتش ده روبات نیز خدمت خواهد کرد. هر سرباز می‌تواند یک یا پنج روبات را با خود به همراه ببرد که وظیفه‌های مختلفی مانند مسیریابی، کشف موانع و مین‌ها، کمک‌های اولیه و حتی شلیک به دشمنان را به عهده خواهند داشت.

این جملات حرف‌های “اسکات هارتلی” بنیان‌گذار کمپانی 5D Robotics است که اخیراً در کنار شرکت‌های دیگر این عرضه مانند Northrop Grumman و HDT Robotics طی مانوری قابلیت‌های روبات‌ها را به رخ کشیده است. به گفته هارتلی روبات‌ها همچنین می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند. البته بیشتر روبات‌های این مانور نظامی برای کشتن برنامه‌ریزی شده بودند!

M240

در این مانور جالب هم روبات‌های خودکار و هم روبات‌های با کنترل از راه دور به نمایش درآمدند و دقت شلیک خود را با اسلحه رگباری M240 را از فاصله 800 متری به اهداف به رخ کشیدند. همچنین روبات‌ها اسلحه‌های دیگری مانند مسلسل M2 Browning و نارنجک‌انداز MK19 را شلیک کردند و شاید جذاب‌ترین آن‌ها FGM-148 Javelin باشد که به عنوان منهدم کننده تانک‌ها به کار می‌رود.

کسی چه می‌داند شاید در آینده نزدیک ارتش کشورهای پیشرفته دنیا با انسان‌های بسیار کمتری حمله و دفاع کرده و کار اصلی را روبات‌ها و پهپادهای جنگی انجام دهند!


پایان مطلب/

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. pooyan می‌گوید

    ایران هم تصمیم دارد تا سا ل 2025 جمعیتشو 150 میلیون تبدیل کنه هر وقت امریکا بهش حمله کرد با ارتشی از انسان های گشنه که به سمتش هجوم میارن مواجه میشه و مجبور میشه فرار کنه . و در کتاب های تاریخ این هوشمندی ایران ثبت خواهد شد. البته شایعه شده که قراره امریکا از سلاح پیشرفته گیاه در مقابل ایران استفاده کنه