اولین گوشی ویندوزفون 8.1 نوکیا به قابلیت لمس 3 بعدی مجهز خواهد بود

در حالی‌که هنوز لومیا 1520، فبلت 6 اینچی نوکیا معرفی نشده است، حساب توییتر @evleaks اطلاعات جدیدی از برنامه‌های ویندوزفون 8.1 نوکیا منتشر کرده است. آن‌طور که بیان شده نوکیا در حال آماده‌سازی دو دستگاه مجهز به ویندوز فون 8.1 با کدهای “Goldfinger” و “Moneypenny” است و Goldfinger قرار است به پرچمدار جدید محصولات نوکیا تبدیل شود.

0

فارنت:  در حالی‌که هنوز لومیا 1520، فبلت 6 اینچی نوکیا معرفی نشده است، حساب توییتر @evleaks اطلاعات جدیدی از برنامه‌های ویندوزفون 8.1 نوکیا منتشر کرده است. آن‌طور که بیان شده نوکیا در حال آماده‌سازی دو دستگاه مجهز به ویندوز فون 8.1 با کدهای “Goldfinger” و “Moneypenny”  است و Goldfinger قرار است به پرچمدار جدید محصولات نوکیا تبدیل شود.

منابع نزدیک به نوکیا اذعان نموده‌اند گلدفینگر از تکنولوژی خاصی بهره می‌برد که لمس سه بعدی خوانده شده و نوکیا برای مدت‌ها در حال توسعه آن بوده است. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون لمس صفحه نمایش گوشی، با آن تعامل داشته باشد. در حال حاضر کاربران گوشی‌های لومیا می‌توانند با تکان دادن دستشان زمان را بر روی گوشی ببینند اما به نظر می‌رسد این تکنولوژی یک مرحله فراتر رفته باشد.

 wp81

با حرکت دادن دست به طرفین و یا بالا و پایین می‌توانید بر روی صفحه نمایش اسکرول کنید و کوچک‌ترین تماسی هم با صفحه نمایش گوشی نداشته باشید. در حال حاضر سامسونگ از قابلیت مشابهی بر روی گلکسی اس4 به نام Air Gestures بهره می‌برد که به کاربران امکان تغییر آهنگ، پذیرش تماس‌های ورودی و جابجایی در صفحات وب را می‌دهد.

3d-touch

شرکت مایکروسافت در حال حاضر در حال آماده سازی به روز رسانی ویندوزفون 8.1 خود است و به نظر می‌رسد جزئیات این قابلیت جدید در کنگره جهانی موبایل در سال 2014 به همگان نمایش داده خواهد شد. انتظار می‌رود ویندوزفون 8.1 به مرکز اعلانی جدید مجهز شود و بهینه سازی‌هایی در قسمت مالتی تسکینگ انجام شود و از سویی دیگر از یک دستیار شخصی دیجیتال به نام Cortana  بر روی آن استفاده شود.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.