اوراکل از «گوگل» خسارت میلیاردی می‌خواهد!

این شرکت در متن شکایت‌نامه خود علیه گوگل خواستار پرداخت خسارت و همچنین برگزاری دادگاهی با حضور هیئت منصفه شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت، در یکی از بزرگترین دعواهای حقوقی ثبت اختراع در صنعت فن آوری، شرکت اوراکل، شرکت گوگل را به چندین تخلف از جمله استفاده غیرقانونی از پلاتفرم جاوا در پلاتفرم آندروئیدش متهم کرد.

در دادخواستی که در دادگاه فدرال شمال کالیفرنیا ثبت و اقامه شده،  شرکت اوراکل گوگل را به نقض حق اختراع ثبت شده در 7 مورد از جمله در نسخه SDK  و همچنین ماشین مجازی Dalvik آندروئید متهم کرده است.

البته شرکت گوگل پیش از این اعلام کرده بود که Dalvik صرفا یک اتاق توسعه تمیز برای تست و آزمایش فن‌آوری‌های نرم افزاری است.

اوراکل در ماه ژانویه شرکت سان مایکرو سیستمزکه پدر جاوا و مخترع این فن آوری است را با قیمت 5.6 میلیارد دلار خریداری کرد و به طبیعتا صاحب حقوقی و معنوی تمامی فن آوری های تولید شده توسط این شرکت شد.

در متن این شکایت‌نامه از پلت فرم جاوا به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های اوراکل که توانست با همکاری شرکت سان آن را به دست آورد، نام برده شده است .

این شرکت در دادخواست خود خواهان حذف این فناوری از تمامی تلفن‌های همراه آندروئیدی و همچنین جلوگیری ازگسترش تخلفات و پرداخت خسارت به این شرکت  شده است.

این شرکت تخلف گوگل را آگاهانه توصیف کرده و در بیان علت آن اعلام کرده است که این شرکت چندی‌پیش یک مهندس جاوا که پیشتر در سان مایکرو سیستمز مشغول به کار بوده به استخدام خود درآورده است واوراکل خواستار یک محاکمه بزرگ با حضور هیئت منصفه است.

سخنگوی اوراکل “کارن تیلمن” در این مورد گفت: “پلاتفرم در حال توسعه آندروئید به طور مستقیم بارها و بارها حقوق معنوی جاوا را که در اختیار شرکت اوراکل بود را نقض کرده است وهمچنان در حال گسترش این تخلف خود است”.

اریک اشمیت مدیرعامل شرکت گوگل  به تازگی خبر از فروش روزانه 200 هزار تلفن همراه آندروئیدی داده است .

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.