عرضه اولین هارد درایو 6 ترابایتی هلیومی با ویژگی‌های خاص!

در نگاه اول، داشتن یک دیسک سخت با فضای ذخیره سازی بالا و در اندازه کوچک بسیار عالی به نظر می‌رسد، اما بر سر راه دست یابی به چنین دیسک‌هایی هنوز مشکلات خاصی وجود دارند. البته این بدان معنا نیست که شرکت‌های مختلف دست از تلاش در این زمینه برداشته‌اند. Ultrastar HE6، درایو ساخت شرکت وسترن دیجیتال از جمله این محصولات است که با شرایط مورد نیاز کاربران مطابقت دارد.

0

فارنت:  در نگاه اول، داشتن یک دیسک سخت با فضای ذخیره سازی بالا و در اندازه کوچک بسیار عالی به نظر می‌رسد، اما بر سر راه دست یابی به چنین دیسک‌هایی هنوز مشکلات خاصی وجود دارند. البته این بدان معنا نیست که شرکت‌های مختلف دست از تلاش در این زمینه برداشته‌اند.

Ultrastar HE6، درایو ساخت شرکت وسترن دیجیتال از جمله این محصولات است که با شرایط مورد نیاز کاربران مطابقت دارد. این دیسک که به عنوان اولین دیسک پر شده با هلیوم شناخته می‌شود، بیشترین فضا را در بین دیسک‌های با اندازه 3.5 اینچ دارد.

ultrastar-he6

این دیسک سخت 6 ترابایتی به علت تراکم پایین‌تر هلیوم در مقایسه با هوا، فضایی بالا و وزن کمتر را در کنار مصرف بهینه انرژی، یک‌جا برای کاربران به ارمغان آورده است. البته این دیسک ذخیره سازی در حال حاضر تنها برای دیتاسنترهایی مانند HP,Netflix,Huawei ارائه شده و امید آن می‌رود که با کاهش قیمت، شاهد عرضه عمده آن در بازار باشیم.

Source: Engadget

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.