«گوگل» غزل خداحافظی «گوگل ویو» را خواند!

شرکت گوگل اعلام کرده است که به دلیل عدم استقبال کاربران از سرویس گول ویو به پشتیبانی از این سرویس و گسترش پلاتفرم آن پایان خواهد داد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از دیلی‌تلگراف گوگل که در سال گذشته و در کنفرانس سالانه I/O با سر و صدای زادی آغاز به کار سرویس گوگل ویو را اعلام کرد اکنون و با عدم اقبال این سرویس اعلام کرده است که به پشتیبانی از این سرویس همکاری و ارتباط فوری خاتمه خواهد داد.

گوگل اذعان داشته است که با وجود هیجان زیادی که هنگام معرفی خدمات این سرویس در هنگام اغاز عرضه آن از سوی کاربران نشان داده شد، کاربران کمتری شور و شوق استفاده از این سرویس را نشان دادند.

“اورس هولزل” معاون عملیاتی گوگل در پستی که به همین مناسبت در وبلاگ گوگل منتشر شده ، نوشته است: گوگل ویو جایگاه ویژه‌ای در میان آنچه که در یک مرورگر اینترنتی میسر بود، داشت.

وی در ادامه افزوده است که ما شاهد پخش زنده کاراکتر به کاراکتر موضوع بودیم و حتی قادر به انتقال مستقیم (drag and drop) فایل‌ها از صفحه دسکتاپ به مرورگر بودیم و حتی بازپخشی از تاریخ تغییرات انجام شده.

شرکت گوگل همچنین اعلام کرده است که با توجه به عدم استقبال کاربران توسعه پلتفرم همکاری Wave را متوقف می‌کند و همچنین توسعه Wave به عنوان یک محصول مستقل را ادامه نخواهد داد.

توقف پشتیبانی گوگل از گوگل ویو در حالی صورت کی‌گیرد که این شرکت به تازگی گفتگوهای طراحی این سرویس را در واشنگتن و میشیگان صورت داده بود.

سرویس Google Wave که گوگل آن را با عنوان “آنچه که ایمیل اگر امروز ابداع می‌شد، ممکن بود در دنیای پیام فوری، ویکی‌ها و اجتماعات آنلاین این شکلی باشد” توصیف کرده بود، ترکیبی از پست الکترونیکی و چت بود که به کاربران امکان ایجاد انچه که موج یا ویو نامیده می‌شد را می‌داد که در ان کاربران قادر بودند عکس‌ها، لینک‌های اینترنتی و تصاویر ویدیویی خود را به موج‌ها اضافه کنند.

پیش از این یکی از بنیانگذاران وب سایت بزرگ دیگ (Digg) به نام “کوین روز” در صفحه توئیتر خود نوشته بود: “فوق‌العاده است شرکت گوگل به زودی رقیب سرسخت فیس‌بوک به نام “Google Me”  را معرفی و راه‌اندازی می‌کند و من این خبر را از منابع مطمئن به دست آورده‌ام”.

گفتنی است سرویس Google Buzz نیز که قرار بود توئیتر و فیس‌بوک را شکست دهد دارای کاربران چندی نیست و برخی شایعات از دچار شدن این سرویس به سرنوشت سرویس گوگل ویو خبر می‌دهند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. pejman می‌گوید

    خیلی شکست بزرگی نیست.
    گوگل یکی از شرکتهایی است که ایده های کارمندان خود را می خرد.
    بعید میدونم ایده ها به این زودی تمام بشود.