گوگل: آپدیت اندروید 4.4 برای گلکسی نکسوس هیچگاه عرضه نخواهد شد!

دلیل این کار گوگل ظاهرا چندان هم پنهان نیست و گوگل تاکید دارد که این دستگاه برای ارتقا به آخرین نسخه اندروید کمی پیر شده است! ظاهرا گوگل یک محدوده زمانی 18 ماهه را برای آپدیت دستگاه‌های نکسوس خود پس از تاریخ عرضه در نظر گرفته و این در مقایسه با شرکت اپل که آخرین نسخه از سیستم عامل خود را برای دستگاهی با عمری حدودا سه ساله عرضه می‌کند کمی غیر رقابتی به نظر می‌رسد!

3

فارنت: گوگل ساعاتی پیش اندروید 4.4 کیت کت را به همراه قابلیت‌های جدید و در کنار نکسوس جدید خود یعنی نکسوس 5 رونمایی کرد. نسخه جدید سیستم عامل گوگل بهبودهای بسیاری پیدا کرده و قدر به نصب بر روی دسته بزرگی از سخت‌افزارهای قدیمی و جدید است. اما این بدان معنا نیست که گوگل این نسخه از اندروید را بر روی نکسوس‌های قدیمی‌تر خود نیز بیاورد. بله! متأسفانه گوگل امشب خبر خوبی برای دارندگان گلکسی نکسوس نداشت و رسماً تائید کرد که خبری از آپدیت اندروید 4.4 بر روی این گوشی‌های نخواهد بود!

Galaxy-Nexus

گلکسی نکسوس، 2 سال پیش و در پائیز سال 2011 از سوی گوگل معرفی شد و در واقع آخرین همکاری گوگل با سامسونگ در ساخت یک گوشی هوشمند بود و گوگل پس از آن به دیگر شریک کره‌ای خود روی اورد و دو دستگاه گوشی نکسوس خود را با همکاری ال‌جی به بازار عرضه کرده است.

دلیل این کار گوگل ظاهراً چندان هم پنهان نیست و گوگل تاکید دارد که این دستگاه برای ارتقا به آخرین نسخه اندروید کمی پیر شده است! ظاهرا گوگل یک محدوده زمانی 18 ماهه را برای آپدیت دستگاه‌های نکسوس خود پس از تاریخ عرضه در نظر گرفته و این در مقایسه با شرکت اپل که آخرین نسخه از سیستم عامل خود را برای دستگاهی با عمری حدودا سه ساله عرضه می‌کند کمی غیر رقابتی به نظر می‌رسد!

شواهد زیادی وجود دارد که گلکسی نکسوس توانایی سخت‌افزاری بیش از حداقل‌های اندروید کیت کت را داراست و به نظر گوگل در مورد این گوشی و اجرای قانون محدوده زمانی 18 ماهه خود کمی زیاید سخت‌گیری کرده است و تصور کنید اگر این قانون ادامه داشته باشد ما تنها شش ماه با پایان این مدت زمان برای نکسوس 4 فاصله داریم و تقریباً معلوم نیست بعد از اندروید 4.4 شاهد عرضه آپدیت دیگری برای این گوشی باشیم یا خیر!؟ این درحالیست که مشخصات فنی نکسوس 4 همچنان با پرچمداران اندرویدی بازار در حال رقابت و مقایسه است.

اگرچه شاید این برنامه به‌روزرسانی نوعی برنامه بازاریابی برای فروش گوشی‌های هوشمند به‌روزتر به مشتریان باشد اما به نظر محدوده زمانی 18 ماهه برای آپدیت نکسوس‌ها به نظر ظالمانه است. امیدواریم گوگل در این روند خود تجدیدنظر کند و نکسوس‌ها را در مدت زمان بیشتری زیر چتر حمایتی خود نگهدارد!

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. بابا می‌گوید

    مهم نیست که گوگل آپدیت کیت کت رو برای galaxy nexus ارایه نمیده. چونذتیم CM سریع 4.4 رو برای galaxy nexus که نه، یرای گوشی که سال 2009 یا 2010 هم ساخته شده باشه؛ پورت می کنه و همه می تونن از kit kat بهرمند بشن.

  2. سعید می‌گوید

    البته این زیاد مشکلی ایجاد نمیکنه. چون نکسوز تجربه خالص اندرویده همیشه رام‌های خالص پیدا میشن. حالا اگه رسمی هم نباشه فکر نکنم زیاد تفاوتی بکنه.

  3. رضا می‌گوید

    ما رو باش یه عمری منتظر بودیم نکسوس 5 بیاد اونو بگیریم
    عمرا دیگه با این سیاستش
    میرم آیفون می گیرم صدتای این آپدیت میاد براش لااقل سه سال گوشیه برامون
    خاک تو سرت گوگل