پلیس فدرال آمریکا استفاده از آرم خود را برای «ویکیپدیا» ممنوع کرد!

FBI در نامه ارسالی خود به ویکیپدیا خواستار حذف آرم و تصحیح برخی لغات شده است.

2

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری BBC  در نامه فرستاده شده به دفتر سانفرانسیسکو دایره‌المعارف ویکیپدیا، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که به موجب قوانین ایالات متحده تکثیر غیر مجاز از آرم این سازمان ممنوع شده است.

در این نامه آمده است:”هر کس صاحب هر نشان جعلی و یا تقلید جعلی از آرم یا لگوی FBI باشد به جریمه و زندان محکوم می‌شود”

هر چند FBI یا همان پلیس فدرال آمریکا اذعان کرد که ویکیپدیا هوز هیچ کار نادرستی انجام نداده است  ولی به هر حال وکلای FBI  قانون را باید ابلاغ و اجرا می‌کردندوالبته بیشترین دلیل ارسال این نامه به ویکیپدیا را می توان علاوه بر اجرای قانون ،به ویژگی‌های مهر تصویری دفتر FBI نیز مرتبط دانست.

در یکی از صفحات ویکیپدیا که مخصوص FBI است یک تصویر از لوگوی این سازمان با کیفیت 2000 پیکسل و با وضوح بسیار بالا قرار داده شده است و  و طبق نظر FBI  این کار غیر قانونی است ولی خوب کنترل این امر نیز مشکل است زیرا این کار توسط کاربران صورت می‌گیرد و یک تخطی غیر عمد به حساب می‌آید.

البته هنوز مشخص نیست که چرا FBI فقط به وب سایت ویکیپدیا این نامه را ارسال کرده است در حالی که این لوگو با کیفیت‌های بالاتری نیز در سایر وب سایت‌ها یافت می‌شود.

“مایک گادوین” وکیل ویکیپدیا در پاسخ نامه FBI نوشت:”یک تفاوت بزرگ بین کلمات مشکل و غیر قانونی وجود دارد وتصویب این قانون برای محافظت شهروندان امریکا در مقابل استفاده از آرم این سازمان برای گول زدن و ارعاب صورت گرفته است.

با این حال لوگو و مهر این سازمان که در ویکیپدیا است هزگر به قصد گول زدن و یا استفاده نادرست از آن قرار داده نشده است ودر ضمن گادوین افزود که در نامه FBI ا ز ویکیپدیا خواسته شده است که با حذف برخی کلمات که موجب تفسیر غلط قانون می‌شود نیز همکاری لازم را بنماید.

گادوین در پایان گفت :” ما به خاطر یک پشتیبانی یک ماده از قانون از ویکیپدیا دست رد به تقاضای FBI می‌زنیم و حاضریم از حق خود در دادگاه نیز دفاع کنیم”.

صفحه پلیس فدرال آمریکا در ویکی پدیا(در اینجا)

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ممد می‌گوید

    حالا که به جاش نیستی

  2. hasanhasanpoor می‌گوید

    من جای ویکی پدیا بودم تمام صفحاتی که در مورد FBI بود رو پاک میکردم