این شارژر نقش آنتی ویروس را هم برای گوشی شما خواهد داشت!‍

تعداد روزافزون گوشیهای هوشمند، برنامه های مرتبط با آنها و افزایش تعداد دانلود برنامه های مرتبط با سیستم عمل آنها، این دستگاههای هوشمند را به هدفی جذاب برای نفوذگران تبدیل کرده است.دسته ای از نرم افزارهای مخرب درحال رشد، بدافزارهای مخصوص گوشیهای همراه هستند که روز به روز در حال گسترش هستند.

0

فارنت: تعداد روزافزون گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های مرتبط با آنها و افزایش تعداد دانلود برنامه‌های مرتبط با سیستم عمل آنها، این دستگاه‌های هوشمند را به هدفی جذاب برای ویروس‌ها و نفوذگران تبدیل کرده و این روزها دسته ای از نرم افزارهای مخرب درحال رشد، بدافزارهای مخصوص گوشی‌های همراه هستند که روز به روز در حال گسترش هستند.

نمونه ای از این بدافزارها، برنامه مخربی است که به نفوذگران اجازه می‌دهد بدون اخذ مجوز از مالک گوشی به نصب برنامه‌های مختلف بر روی گوشی آیفون وی بپردازند.  بدافزاری که حدودا دوماه پیش توسط محققان امنیتی انستیتو تکنولوژی جورجیا کشف شد و از طریق اتصال شارژر به آیفون، شروع به کار می‌کند. همین نکته باعث ایجاد بدبینی نسبت به شارژرهای گوشی‌های همراه شد.

cvbftthj

اما به نظر می‌رسد این وسایل جانبی ضروری رفته رفته به عامل نجات گوشی‌های همراه از بدافزارها مبدل خواهند شد. شرکت امنیتی کاپریکا که در ویرجینیا واقع شده، یک اسکنر گوشی همراه را در قالب یک شارژر ارائه نموده که پس از اتصال به گوشی، همه قسمت‌های آن را برای عاری بودن از بدافزارها و ویروس‌ها کنترل می‌کند. این شارژر که Skorpion نام دارد، در سه سطح بررسی سریع، عمیق و بررسی از طریق رابط کاربری وب سایت این شرکت امنیتی، گزارشی کامل از وضعیت امنیتی گوشی هوشمند شما ارائه خواهد نمود.

شعار این شرکت ” ایمن بودن به راحتی شارژ کردن دستگاه شما” تعیین شده و از آنجایی که این شارژر به صورت جدا از گوشی هوشمند شما عمل خواهد کرد، احتمال آلودگی آن وجود ندارد. در صورت شناسایی بدافزارها، چراغ شارژر به رنگ قرمز روشن شده و در صورتی که دستگاه شما عاری از بدافزارها باشد، چراغ سبز رنگ به نمایش درخواهد آمد. نکته جالب اینکه می‌توانید نتایج اسکن را برای دریافت مشورت از سوی متخصصان امنیتی این شرکت، به اشتراک بگذارید.

این شارژر اوایل سال 2014 با قیمت 65 دلار به بازار عرضه خواهد شد و کاربر در ازای پرداخت ماهیانه 3 تا 4 دلار، قابلیت‌های اضافه‌ای دریافت خواهد کرد.

Source: Phys

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.