موج اول اندرویدی‌های مجهز به اسکنر انگشت از راه می‌رسند!

اگر چه اسکنر اثر انگشت تاکنون چندین بار مورد محک هکرها قرار گرفته و هنوز به نظر به تکامل نرسیده است اما حالا اتحادیهٔ فیدو متشکل از 48 کمپانی مطرح اعلام کرده که به دنبال جایگزین کردن روشی جدید به جای وارد کردن پسورد یا همان گذرواژه است که به دلیل اهمال کاربران معمولا تجربه خوبی از خود بر جای نگذاشته است.

1

فارنت: پس از رونمایی از آیفون 5S با قابلیت ویژه امنیتی اسکنر اثر انگشت، می‌توان انتظار داشت که شاهد عرضه گوشی‌هایی با این قابلیت از سوی رقبای این شرکت مخصوص اندرویدی‌ها باشیم.
اگر چه اسکنر اثر انگشت تاکنون چندین بار مورد محک هکرها قرار گرفته و هنوز به نظر به تکامل نرسیده است اما حالا اتحادیهٔ فیدو متشکل از 48 کمپانی مطرح اعلام کرده که به دنبال جایگزین کردن روشی جدید به جای وارد کردن پسورد یا همان گذرواژه است که به دلیل اهمال کاربران معمولا تجربه خوبی از خود بر جای نگذاشته است.

iPhone-5s-touch-id

این اتحادیه اعلام کرده که بر این اساس انتظار دارند جایگزین احتمالی در دستگاه‌های اندرویدی چیزی بر مبنای اسکنر اثر انگشت بوده و ظرف شش ماه آینده به مرحله اجرا برسد. برنامه این اتحادیه چیزی فراتر از بیومتریک بوده و هدف نهایی این است که استانداری در دسترس و راحت و فراگیر را توسعه دهند که روش‌های تائید هویت مختلفی را برای راحتی بیشتر در اختیار قرار دهد.

پیش از این شرکای قدرتمندی مانند گوگل با امضای قراردادی از آمادگی خود برای جایگزین کردن روشی استاندارد به جای وارد کردن رمز عبور خبر داده‌اند اما باز هم همه چیز به نحوه اجرا توسط این اتحادیه بستگی دارد.
میشل برت رئیس این اتحادیه از عرضه اولین موج از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به فناوری امنیتی جدید فیدو (شما بخوانید اسکنر اثر انگشت!) در شش ماهه اول سال 2014 خبر داده و در عین حال ابراز امیدواری کرده شرکت اپل نیز به اتحادیه فیدو بپیوندد.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خان محمدی می‌گوید

    سلام . من یه سوال در مورد خرید گوشی دارم . خیلی جاها شنیدم که تو بازار گوشیهای کار کرده رو به عنوان گوشی صفر داخل جعبش گذاشتن و با زدن برچسب وهولوگرام تقلبی به ملت میفروشن . چند روز پیش رفته بودم پاساژ علاالدین. دوستم یکی از کاسبای اونجا رو به من معرفی کرده بود که برم پیش اون یه S4 بخرم که مثلا سرم کلاه نره . حالا بماند که چقدر چرندیات و دروغ تحویل ما داد( مثلا چون S4 سفید نداشت میگفت رنگ سفید که تو بازار هست بیشترش تقلبی وقابشو عوض کردن و یه قاب بدلی بهش انداختن که بعد از یه مدتی رنگش زرد میشه .) تازه داشت جنسو گرونتر از بقیه به ما میداد . یه کاری کرد که من اصلا ترسیدم گوشی بخرم . چون تو مغازه گوشی باز نداشت رفت یه گوشی S4 مشکی اکبند (به قول خودش اصل ) رو از مغازه رفیقش برام اورد و برچسب گوشی اکبندو تیغ زد و باز کرد که من گوشی رو ببینم تازه من قبل از اینکه باز کنه چون رنگ سفیدشو میخاستم بهش گفتم باز نکن ولی در اومد گفت: اشکالی نداره شما اشنایید!!!! بعد هم من که به بهونه رنگش نخاستم گوشیو رو تمیز کردو گذاست داخل جعبه . حالا سوال من اینه که بااین اوضاع چطور میشه داخل مغازه فهمید گوشی ای که به عنوان اکبند جلوی ما میزارن واقعا اکبند و کار نکردس؟ اگر از نمایندگی رسمی مثل سامتل یا ماکروتل بگیرم چطور میشه به اونا اطمینان کرد؟ من با چشم خودم کارت طلایی تقلبی ماکروتل و ارین رو دیدم؟ اصلا علت اختلاف قیمت نمایندگیها چیه؟ مثلا یکی دم خونمون S4 I 9500 رو (مدل 16 گیگ) با کارت طلایی سامتل میده 1870000 تومن اما نمابندگی سامتل تو پاساژ علا الدین میده 2100000 تومن. خواهشن هرکی هرتجربه ای داره که میتونه به بقیه در موقع خرید کمک کنه بگه.