تولید سالانه 3 میلیون دستگاه گوشی جی ال ایکس در کشور

مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس با اشاره به اینکه گوشی‌های جی‌ال‌ایکس در رنج پنجاه تا هفتصد و پنجاه هزار تومان عرضه می‌شوند تاکید کرد: در واقع این قیمت‌ها یک سوم قیمت گوشی‌های مشابه شرکت‌های خارجی هستند ولی هدف ما از ارائه این قیمت رقابت با این شرکت‌ها نیست

27

مهندس حمید سعیدی مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند تولیدکننده محصولات جی‌ال‌ایکس که در برنامه” پایش”حاضر شده بود با اشاره به اینکه این شرکت از سال 1386 آغاز به کار کرده است تاکید کرد که اکنون تمامی مراحل تولید محصولات این شرکت بومی‌سازی شده و طراحی محصولات آن نیز در داخل کشور صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که در کشورهای آسیای شرقی مانند چین به دلیل وجود شرکت‌های مختلف تولیدکننده قطعات، یک شرکت تولیدکننده نیازی به تولید قطعات مختلف ندارد و تولید آن را به شرکت‌های مختلف می‌سپارد اما با توجه به اینکه این تکنولوژی در ایران یک تکنولوژی نوین به حساب می‌آید و این شرکت آغازکننده این تکنولوژی بوده است بالاجبار باید مجموعه‌های تولیدی ساخت قطعات مختلف را ایجاد می‌کردیم تا نهایتا در یک مجموعه به تولید نهایی برسیم.

GLX01مدیرعامل شرکت همراه گویا اروند گفت: این شرکت اکنون برد دستگاه‌های تولیدی را در داخل شرکت تولید کرده و  به تمامی دستگاه‌های تولید آن مجهز است و کارهای دیگری نظیر ساخت قاب و رنگ آن نیز در داخل کارخانه انجام می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص طراحی این محصولات با تاکید بر اینکه طراحی این محصولات در داخل ایران انجام می‌شود اعلام کرد برای اینکه یک محصول هزینه طراحی خود را تامین کند باید 12 هزار دستگاه از آن تولید و به فروش برسد . این هزینه در واقع تنها مربوط به طراح قاب و بدنه دستگاه است و هزینه طراحی‌های دیگری از جمله طراحی نرم‌افزار دستگاه هزینه‌های دیگری را در بر دارد.

مهندس حمید سعیدی در ادامه با اعلام اینکه ما اکنون به تولید سالانه سه میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه رسیده‌ایم تاکید کرد: با توجه به منطقه توزیع این محصولات که در داخل ایران است، این میزان تولید پاسخگوی هزینه طراحی و تحقیق و توسعه محصولات ما است اما در عین حال به دنبال توسعه شرکت و افزایش سهم خود در بازار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گوشی‌های جی‌ال‌ایکس در رنج  پنجاه تا هفتصد و پنجاه هزار تومان عرضه می‌شوند تاکید کرد: در واقع این قیمت‌ها یک سوم قیمت گوشی‌های مشابه شرکت‌های خارجی هستند ولی هدف ما از ارائه این قیمت رقابت با این شرکت‌ها نیست و تنها هدف ما بومی‌سازی این صنعت و اشتغالزایی است و برای گسترش بازار در بسیاری از نمایشگاه‌های خارجی نیز شرکت می‌کنیم.

GLX02مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در پاسخ به درصد داخلی‌سازی قطعات گوشی‌های این شرکت نیز اعلام کرد: به طور مثال در یک دستگاه گوشی تلفن همراه ما قطعات اصلی آن مانند سی.پی.یو  را از تایوان وارد می‌کنیم و برخی قطعات دیگر مانند آی‌سی‌ها را از ژاپن و قطعات دیگر مانند آی‌سی شارژ گوشی را نیز از چین خریداری می‌کنیم اما باقی قطعات مورد نیاز که تقریبا 80 درصد قطعات را شامل می‌شود را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وی همچنین از صادرات این محصولات به برخی کشورهای آسیایی خبر داد: اینکه در این کشورها کاربران کیفیت محصولات ایرانی را بهتر از محصولات چینی می‌دانند و برای آن‌ها کیفیت محصول مهم‌تر از قیمت آن است و اکنون چندین نماینده در خارج از کشور محصولات جی‌ال‌ایکس را توزیع می‌کنند.

مهندس سعیدی در ادامه با اشاره به نوآوری‌های صورت گرفته در برنامه‌های این شرکت  تاکید کرد که پس از عرضه سیستم عامل اندروید توسط شرکت گوگل، این شرکت اولین شرکت در خاورمیانه بود که استفاده از این سیستم عامل در محصولات خود را در دستور کار قرار داد.

مهندس سعیدی همچنین در خصوص خدمات پس از فروش محصولات این شرکت نیز اعلام کرد:  این شرکت برای تمامی محصولات فروخته شده هفت روز زمان بازگشت را در نظر گرفته و از این رو کلیه خریداران محصولات فروشگاه درصورت عدم رضایت از گوشی یا تبلت خود می تواند حداکثر تا یک هفته بعد آن را فقط از طریق پست ارسال نمایند و هماهنگی لازم را به صورت تلفنی انجام دهند.

وی در عین حال تاکید کرد که تمامی محصولات این شرکت از یک ماه گارانتی تعویض  و یک سال گارانتی تعمیر رایگان برخوردارند و پس از این مدت نیز تا 18 ماه خدمات پس از فروش برای محصولات این شرکت در 300 مرکز خدمات پس از فروش در تهران و سایر مراکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند از ورود این شرکت به بسترهای نرم‌افزاری نیز خبر داد و به طور نمونه از عرضه اپلیکیشن گفتگو خبر داد که به تازگی عرضه شده و امکانات لازم برای مکالمه رایگان صوتی و تصویری و همچنین ارسال متن و تصویر به صورت رایگان بر روی بستر اینترنت را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن اکنون از روی وب‌سایت این شرکت قابل دانلود و بارگذاری است و به زودی نسخه‌های جدید آن با بهبود امکانات و رفع ایرادهای احتمالی عرضه خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

27 نظر برای این مطلب
  1. امیرحسین می‌گوید

    ولی الان دیگه روزی ی دونه هم تولید نمی کنند ههه😂😂😂

  2. هما می‌گوید

    عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بگم چرا دیگه گوشی های جی ال ایکس وارد بازار نمیشن امروز که ۲۴ شهریور ماه ۹۹ هست و قرار بود که تا سال ۱۴۰۰ چند نوع گوشی بهتر و باکیفیت وارد بازار بشن ولی الان با نبود گوشی های جی ال ایکس مواجه هستیم
    یعنی میشه همین روزها گوشی های جی ال ایکس وارد بازار بشن باقیمت مناسب تر؟

  3. Mahdi می‌گوید

    خیلی از نظراتو که میخوندم مربوط به چهار یا پنج سال پیش بوده…
    بنده این نظر رو در ۲۸ تیر ۱۳۹۷ دارم مینویسم و با افتخار میگم جی‌ال‌ایکس،الان دیگه مثل سابق نیست و گوشی هایی که میزنه به شدت پیشرفته و دارای ارزش خرید بالا هستن! گوشیهایی نظیر شاهین،آریا۱،آریا،پارس و این اواخر هم که شهاب و سپهر… بنده شهاب رو به قیمت ۴۹۰ تومن برای خودم و آریا۱ رو به قیمت ۸۵۰ تومن برای دوستم پیش خرید کردم.به قطع یقین میگم با این امکانات و قابلیت های بسیار بالا و جهانی، اگه فقط مارک این گوشی ها سامسونگ یا سونی بود،قیمتاشون ۳ برابر اینکه هستن میشد… پرچمداران شرکت هم که شاهین و آریا۱ هستن!!! الانم که دیگه با سامسونگ و شیائومی و چند شرکت دیگه قرارداد همکاری امضا کردن اووفففف چه شود…
    با خیال راحت بخرید و استفاده کنید و از طراحی مهندسا و ساخت دست هموطناتون لذت ببرید.

  4. بهروز رفیعی می‌گوید

    شرکت ارتباط همراه گویا اروند: سلام علیکم
    بنده در طرح رمضانی تعویض گوشی¬های مستعمل با گوشی ماد پلاس، شرکت کردم. پس از ارسال گوشی؛ در ارسال گوشی جدید تأخیر شد، با یکی از شماره¬هایی که در پایگاه اینترنتی شرکت درج شده است تماس گرفتم، فرمودند گوشی موجود نیست باید صبر کنید. در تماس بعدی فرمودند مبلغ 3790000 ریال به کارت بانک سپه به شماره: 5892101159860192، به نام شرکت ارتباط همراه گویا اروند واریز کنیم. فرمان اجرا شد. چند روزی چشم براه بودم تا چشمم به گوشی تازه روشن شود؛ از شما چه پنهان با دریافت بسته پستی ارسالی شرکت، نخست دریافتم که جعبه حاوی گوشی، فاقد هولوگرام است! (بنده در سال 95 دو دستگاه گوشی ماد از شرکت خریدم؛ جعبه حاوی هر دو گوشی دارای هولوگرام بود)، با باز کردن بسته، دیدم برخلاف عرف و قاعده، روی شیشه دستگاه لیبل چسبانده شده است! و از قضا لیبل کذایی نو و تازه نیست. برای تعبیه باطری، پشت دستگاه را بازکردم و با منظره شگفتی رو به رو شدم، زیرا در جای باطری، قطعه کوچکی از دستمال کاغذی وجود داشت. قدری به خود آمدم و احساس کردم گوشی ارسالی، کارکرده است و نو نیست! اندکی اطراف گوشی را کاویدم تا شاید تصورم تصدیق نشود، اما با کمال تأسف دیدم کناره جانبی گوشی در دو نقطه زخمی شده است. دل¬خون شدم و با خود گفتم، اگر این بندگان خدا «اهل چاقو زدن» هستند انصاف حکم می¬کند که به «دنبه» چاقو بزنند نه به «استخوان». سرانجام با ناباوری با شرکت تماس گرفتم و موضوع را درمیان نهادم، و عجیب است که خانم محترمی که سخن می¬گفت، ادعای بنده را انکار نکرد و در نهایت فرمودند گوشی را به شرکت ارسال دارم تا اگر کهنه است، گوشی تازه¬ای جایگزین آن شود. بنده این اقدام غیرقانونی و خلاف اخلاق و بسیار ناخوشایند را حمل به اتفاق می¬کنم و می¬پذیرم که تعمدی در کار نبوده است و اخباری از این دست که گاه در رسانه¬های جمعی و فضای مجازی نمود می یابد شایعه است. و از آنجا که بنا بر اصل حقوقی «براعت»، تا جرمی برای شخص حقیقی و یا حقوقی ثابت نشود، بی گناه است؛ بنده شرکت محترم ارسال کننده را به جرمی متهم نمی¬کنم و در خوش¬بینانه¬ترین حالت، اتفاق رخ داده را کاری غیر عمدی تلقی می¬کنم. به هر روی، امروز گوشی را به نشانی شرکت ارسال داشتم و همان¬طور که سرکار خانم سلیمانی امر فرمودند، بر روی بسته ارسالی، درج کردم برسد به دست سرکار خانم سلیمانی.
    امروز با دریافت گوشی جدید، باز دریافتم که گوشی کاملاً مستعمل است و یقین پیدا کردم که گوشی ارسالی از ترکیب قطعات مختلف چند گوشی کهنه ساخته شده است. گوشی ارسالی را دست هر بچه هوشیاری بدهید درمی¬یابد که فرسوده است. یکی از بارزترین نشانه¬های این امر آن است که کنار محل ورود سیم شارژر گوشی شکسته و افتاده است نیز صفحه نمایش گوشی ارسالی شما در جای خود ثابت نیست. بلافاصله با شرکت تماس گرفتم خانمی گوشی را برداشت و گفت مگر شما گوشی «آک» می خواستید؟ چشم من موضوع را با مسؤول واحد درمیان می¬گذارم و نتیجه را به شما خبر می¬دهم. من مصصم هستم این موضوع را با اخبار بیست و سی شبکه دوم سیما و روزنامه کیهان و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف¬کنندگان درمیان بگذارم. شما چه طور به خود اجازه می دهید به این سادگی حقوق مصرف کننده را زیر پا بگذارید و با طمع ورزی «جی ال ایکسی» خود، از اعتماد مشتریان سو استفاده کنید و به شکلی شرم آورانه در آن مایه که از شما ساخته است در پی استحمار و استثمار و استعمار دیگران هستید.
    بهروز رفیعی

  5. یوسف پادیر می‌گوید

    سلام خسته نباشید من تا حالا 3گوشی جی ال ایکس برای خودم و4 تا برای اطرافیانم خریده ام اخرینش یه بی 7که اشغال از اب درامد ولی ام یک داشتم که خیلی عالی بود متاسفانه گم شد حالا جالبه این بی 7 بجای ارتقاع پس رفت داشته در این دو هفته که خریدمش کلافه ام کرده بابا ما که هوای شما رو داریم خودمان کارگریم زورمان میاد گوشی خارجی بخریم شما هم هوای مارو داشته باشیدبعد یه سوال اینارو کسی میخوانه مردانه برسه دست رئیس شرکت یوسف پادیر هستم از کرمانشاه 09189216072منواین مدل افتضاحه ممنون فکری به حالش بکنید

  6. عباس می‌گوید

    سلام به همه فرش ایرانی خوبه خیلی خوبه اماگوشی ایرانی اصلا خوب نیست.چون ریشه دریک شرکت چینی درجه سه داره واصلا راضی کننده نیست گوشی جی ال ایکس هرکه خرید پشیمان شد

    1. مهدی می‌گوید

      چرت نگو عزیز …من الان دوتا گوشی glx دارم از هر دوتاشون هم راضی هستم و تا الان هیچ مشکلی برای من پیش نیومده و خواهشا از طرف دیگران نظر نده…….شما اگه ریشه بلد بودی که از طرف دیگران نظر نمیدادی…جمعیت ایران هشتاد میلیونه و تو و دوست و رفیقات 200 نفر هم نمیشید پس بیزحمت برای اون 80 میلیون نفر نظر نده

  7. عباس کریمی می‌گوید

    سلام
    به عقیده ی من، گوشی های GLX واقعا فوق العاده است.
    فقط نکته اش برای دوستانی که به محصولات این شرکت انتقاد دارن، اینه که توقعی که از شرکت سامسونگ با اون سابقه داریم، از شرکت GLX نُه ساله داریم. انصافا قبول کنین که این یه توقع نابجاست.
    بعدش هم فراموش کردیم که GLX باید با حمایت ما ایرانیا پیشرفت کنه.

    می تونین فکر کنین من برای این پیامم دارم از این شرکت پول می گیرم؛ ولی خداوکیلی این طور نیست.

    شرمنده ها!!!
    یاعلی

  8. نادر ازمراغه می‌گوید

    اگه بتوننددرهرشهرنماینده گی معتبرایجادکنند ونسبت به خرابی قطعات حساس دراختیارنماینده قطعات موردنظرراقراردهندمیتوانند طرفدارزیادی نسبت به محصولات تولیدوعرضه شده پیداکنندواین سبب میشه ترقی وپیشرفت خوبی ازهرجنبه داشته باشندبنده حاضربه همکاری درموردتعمیرومونتازوفروش محصولات میباشم.

  9. مهرازان می‌گوید

    من یک ساله G5 خریدم ، عااااالیه ، ولی متاسفانه قطعاتش نیست ، الان دو ماهه منتظر یو ای بی شم

    1. مجید دهقان می‌گوید

      متاسفانه من هم منتظر باطری G5 هستم .2 ماه میگن امروز فردا

  10. شهرام می‌گوید

    اولا قیمت محصولات خیلی بالاتر نصبت به کیفتشه
    قطعات یدکیش اصلا پیدا نمیشه
    من خودم کارم تعمییراته موبایله تا بحال هرچی گوشی جی ال ایکس که تاچ یا ال سی دیش شکسته برای تعمییر اوردن موفق به پیدا کردن قطعات نشدم
    همین الان تو سایتها دنیال تاچx1بودم این سایتو دیدم حتی تو سایت اصلی جی ال ایکس هم قسمتی بنام تهیه قطعات نداره

    1. عباس کریمی می‌گوید

      با این موافقم که قطعات به سختی پیدا میشه ولی با قیمتی که می گین نسبت به کیفیت بالا است مخالف هستم.
      تازه به نظرم قیمت ها خیلی هم خوبن.
      مثلا گوشی G6 ، چهار صد تومان مفته

  11. سردار می‌گوید

    اول اینکه این گوشی های ساخته شده در ایران که با نام جی ال ایکس عرضه میشه قطعاتش از اسیای شرقی وارد میشه یعنی چین و تایلند و تایوان . دوم اینکه این گوشی ها قطعات مناسب کنار هم نذاشتن . مثلا کیفیت صفحه نمایش با دوربین گوشی هماهنگ نیست و همین باعث شده که کیفیت خروجی مناسب نباشه . اگه یک مقدار حرفه ای تر کارنن میشه به اینده این شرکت امیدوار شد .

  12. نازی می‌گوید

    من یه گوشی خریدم برا هفت پشتم بسه آشغاله

    1. سارای می‌گوید

      یعنی کدوم گوشیش؟

  13. تورج صیادی می‌گوید

    اگه بعد از خرید ساپورت بشه خوبه . من الان 10 ماه میگذره که G4 گرفتم . حتی دیگه اسمی هم ازش نیست تو سایت GLX

  14. محمد می‌گوید

    دوستان. الان سال 1393 هست و همه داریم میبینیم که GLX چقدر پیشرفت کرده و از صفر به کجا رسیده. الان این محصول ایرانی با تولیداتی همچون G5 و SPIDER1 ، تحولی را در تولید گوشی های هوشمند ایجاد کرده است. فقط کافیست از اینترنت منزلتان به مقایسه موبایل اسپایدر با برندهای معروف را انجام بدید تا به توانمندی ایرانی ایمان پیدا کنید.
    حتی کیفیتش بهترم هست و قیمتش مناسبه واقعاً…
    چرا ما غریبه پرستیم؟ برند داخلی با کیفیت بالا کنارمونه و میریم خارجی میخریم!
    من خریدم خیلی ام راضی ام

    1. مجید دهقان می‌گوید

      بشرط اینکه قطعاتش باشه گوشی رو نخری بعدشم دنبال قطعه یدکش بدویی.

      1. مهدی می‌گوید

        بله خدمات بعد از فروش از خرید مهمتره الان من باتری g5 رو میخوام نیسن

  15. مجید.ج می‌گوید

    دوستان، من حدودا ۶ ماه پیش یک تبلت جت جی ال ایکس خریدم. اولا وضوح تصویر اصلا خوب نیست. این تبلت با رم ۵۱۲ خود بسیار ضعیف است و حداقل روزی یکبار هنگ میکنه، واقعا کلافم کرده به طوریکه اگر پول دستم بیاد و یه گوشی یا تبلت دیگه بخرم، مطمئنا این تبلت رو طی مراسمی که با دوستانم قرار گذاشتم، به شدت زمین میکوبم و خوردش میکنم.اما اگر این مشکل هنگ کردن هر روزش حل بشه ، میشه گفت به نسبت پولی که دادم، تبلت بدی نیست .به خدا قسم یک پیچ گوشتی کوچک همیشه همراهم هست تا وقتی هنگ کرد، بازش کنم و باتریشو ریست کنم.
    چرا تبلیغ بیخودی می کتید.

    1. مهدی می‌گوید

      از قدیم گفتن هرچقدر پول بدی همون قدر آش می خوری . با 300 تومن انتظار تبلت یه میلیونیو داری ؟!!!

  16. محمد می‌گوید

    گوشی G4NFCدارم ازش راضی نیستم هنگ می کنه

  17. جعععععفرررر می‌گوید

    حالا نمیشد onex رو طرحش رو نزنن!!!؟

  18. mehdi می‌گوید

    گوشی هاشون هنوز کیفیت لازم رو نداره فارنت جان… نذار باور کنیم که این خبر رو به خاطر تبلیغاتی که گرفتی نزدی!

  19. منصور می‌گوید

    به عنوان یک مشتری عادی و نه حرفه ای
    من یه گوشی مدل اسکای دارم و واقعا ازش راضیم

  20. مهرداد می‌گوید

    سلام
    با اینکه می دونم کیفیت ساخت گوشی های این شرکت به خیلی از محصولات تراز اول بازار نمی رسه ولی مطمئنا خرید یه همچین گوشی رو به خرید گوشی چند سیم کارته چینی ترجیح می دم