«پرینتر 3 بعدی» اندام انسانی را 3 بعدی چاپ کرد!

این دستگاه توانسته به کمک یک نسخه ویژه از نرم افزار اتوکد نسخه 3 بعدی ارگانیزم‌های انسانی را چاپ کند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی” Tgdaily”،دانشمندان یک شرکت آلمانی توانستند به کمک یک پرینتر 3 بعدی مخصوص نقشه ارگانیزم انسانی را به صورت 3 بعدی چاپ کنند.

این پرینتر 3 بعدی  که ” 3D-Bioplotter” نام دارد قادر است به کمک رایانه و با کمک یک نسخه ویژه از نرم افزار اتوکد نقشه ارگانیزمهای انسان را به صورت 3 بعدی چاپ کند.

این شرکت آلمانی که” envisionTEC” نام دارد این نمونه اولیه را طوری طراحی کرده است که قادر خواهد بود با کمک رایانه و جامدات  خاص اندام انسانی را نیز تولید کند.

این دستگاه ساخت بافت با استفاده از چهارچوب‌های ساخته شده بر مبنای‌ آگار،ژلاتین،کلاژن،کیتوزین،آلژینات و فیبرین قادر به تولید بافت  و نمونه استخوانی نیزخواهد بود.

چندی پیش دکتر ولادیمیر میرونو مدیر مرکز پیشرفته بافت Biofabrication دانشگاه علوم پزشکی کارولینای جنوبی از تولید دستگاهی در دراز مدت خبر داده بود  که قادر خواهد بود ارگان های بشری مانند کلیه و کبد را تولید کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.