با سه‌گانه جدید دروید موتورولا آشنا شوید: اولترا، مکس و مینی

پس از درز شایعات و مشخصات مربوط به سری جدید Droid موتورولا امشب این شرکت با همکاری اپراتور ورایزن از سه گوشی جدید Droid MAXX، Droid Ultra و Droid Mini پرده برداری کرد.

0

فارنت: پس از درز شایعات و مشخصات مربوط به سری جدید Droid موتورولا امشب این شرکت با همکاری اپراتور ورایزن از سه گوشی جدید Droid MAXX، Droid Ultra و Droid Mini پرده برداری کرد.

Motorola-Droid-Ultra

گوشی‌های Droid Ultra و Droid MAXX که دنباله RAZR HD و RAZR MAX HD سال گذشته به شمار می‌روند بسیار به هم شبیه بوده و هر دو از بدنه Kevlar بهره برده‌اند که آن‌ها را حتی از نسل قبل مستحکم‌تر اما باریک‌تر کرده است. همچنین فناوری نانو به کار رفته در بدنه آن‌ها را تا حد ممکن خشک نگاه می‌دارد.

Droid-Ultra

پردازنده این گوشی‌ها ساخت خود موتورولا است که Motorola X8 Mobile Computing System نام دارد و هشت هسته‌ای است؛ اما قبل از این‌که هیجان زده شوید باید بدانید که منظور موتورولا از هشت هسته تعداد تمامی هسته‌های پردازشی، گرافیکی و … است. در واقع این پردازنده دوهسته CPU با سرعت 1.7 گیگاهرتز، چهارهسته GPU با سرعت 400 مگاهرتز، یک هسته برای پردازش زبان طبیعی و یک هسته جهت پردازش متنی در اختیار دارد. این پردازنده جدید به همراه دو گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی در قلب اولترا و مکس قرار دارد اما مینی تنها با 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد؛ هر چند که هر سه گوشی توان بهره بردن از مموری کارت را نیز دارا هستند. پردازنده جدید به گفته موتورولا نسبت به نسل قبلی Droid ها دارای 24 درصد توان پردازشی و 100 درصد توان گرافیکی بالاتری است بدون این‌که مصرف انرژی بیشتری داشته باشد.

Motorola-Droid-Mini

هر سه گوشی از صفحه‌نمایش Super AMOLED با وضوح 1280×720 پیکسل بهره می‌برند با این تفاوت که اولترا و مکس اندازه 5 اینچی و مینی اندازه 4.3 اینچی دارند و به این ترتیب برادران بزرگتر تراکم پیکسلی 294 و برادر کوچکتر 342 پیکسل بر اینچ را به همراه خواهند داشت. خوشبختانه در ساخت این پنل‌های AMOLED از فناوری PenTile استفاده نشده و احتمالاً در وضوح تفاوت آن‌چنانی با فول اچ‌دی های بازار نخواهند داشت. سه‌گانه جدید موتورولا از دوربین 10 مگاپیگسلی Clear Pixel با لنز f/2.4 به همراه فلش LED برخوردار است که توان فیلم‌برداری فول اچ‌دی را با سرعت 30 فریم بر ثانیه داراست.

Droid-Maxx

تا این‌جای کار شاید اولترا و مکس تفاوتی نداشته باشند اما در حقیقت مکس همان‌طور که انتظار می‌رفت کمی ضخیم‌تر از اولترا (8.5 در برابر 7.2 میلی‌متر) است چرا که باتری بزرگ 3500 میلی‌آمپری را در خود جای داده است. باتری اولترا و مینی به ترتیب 2130 و 2000 میلی‌آمپری خواهد بود. به ادعای موتورولا با استفاده معمولی می‌توانید از مکس انتظار 48 ساعت شارژدهی را داشته باشید. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم نیز در این سری قرار داده شده است.

Droid-active-screen

با این‌که موتورولا به نسخه اندروید اشاره نکرده اما به نظر می‌رسد با اندروید 4.2 جلی‌بین روبرو هستیم که موتورولا چندین ویجت و ترفند نرم‌افزاری مفید به آن افزوده است. با قابلیت Touchless control یا کنترل بدون لمس قادر خواهید بود بدون لمس گوشی از آن انجام کارهای مختلفی را طلب کنید؛ با گفتن OK Google Now دروید گوش به فرمان شما خواهد بود و می‌توانید برای تماس با مخاطب‌ها یا مسیریابی از آن کمک بگیرید. ویژگی Active display یا نمایش‌گر فعال نیز که بسار به Glance Screen در سری جدید لومیا شبیه است با استفاده از پنل کم مصرف OLED ساعت، تاریخ و دیگر اطلاعات ضروری را روی صفحه به نمایش می‌گذارد.

دروید مینی، اولترا و مکس به ترتیب با قیمت‌های قراردادی 99، 199 و 299 دلار از هشتم مرداد در فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد.

Source: GSMArena, PhoneArena

پایان مطلب/

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.