گوگل دوبرنامه آندروئید را از تلفن‌های همراه پاک کرد!

شرکت گوگل این دوبرنامه را از ترس مورد سوءاستفاده قرار گرفتن اطلاعات محرمانه کاربران ، به صورت خودکار از موبایل‌ها پاک کرد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “دیلی تلگراف”،شرکت گوگل دوبرنامه عرضه شده در فروشگاه نرم افزاری آندروئید خود را به دلیل ترس از سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط بدافزارها را از راره دور و به صورت اتوماتیک از تلفن های همراه پاک کرد.

شرکت گوگل در این اقدامی بی‌سابقه که از ان به عنوان “Kill Switch”  یاد میشود این برنامه را از روی تمامی تلفن های همراهی که این برنامه های رایگان را نصب کردخه بودند حذف و انیستال کرد.

“ریچ کانینگ” متخصص امنیتی پلاتفرم آندروئید گوگل در این مورد گفت:”این دوبرنامه رایگان توسط تیم امنیتی” research purposes”تولید شده است و در این برنامه‌ها هیچ گونه بدافزار و یا جاسوس افزار به کار نرفته و حتی هیچ گونه سعی در دسترسی به اطلاعات شخصی نداشته‌اند

ما به تازگی اگاه شدیم که این دوبرنامه رایگان کاربران را تشویق می‌کردند تا یک سری اطلاعات شخصی به آنها داده که صرفا این اطلاعات نیز در پژوهش های امنیتی این شرکت به کار گرفته می‌شد و البته ما بیم آن داشتیم که اطلاعات محرمانه این برنامه توسط بدافزارها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

شرکت گوگل اولین شرکتی نیست که دارای سوئیچ کشتن از راه دور است و پیش از این نیز شرکت آمازون نیز یک کتاب الکترونیکی که آلوده به بدافزار بود را به صورت خودکار از کتابخوان‌های خود حذف کرد و استیو جابز نیز اعلام کرده است که آیفون و آیپاد نیز به سوئیچ کشتن از راه دور مجهز هستند تا در صورت نصب یک برنامه نامناسب آنرا از راه دور پاک کنند ولی اظهار امیدواری کرده بود که این اهرم و دکمه را هرگز فشار ندهد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. شمیم می‌گوید

    با سلام
    بینم احیانا این کاملا تصادفی است که اسم این برنامه Android و اصطلاح حذف اینترنت توسط اوباما یکی شده ؟ هر دو مورد را در خبرهای شما تحت عنوان kill switch معرفی شده است !!!
    اگر درسته که چه جالب ولی اگر این ایراد از جانب انتشار خبر توسط شما بوده واقعا حیفه که اعتبار مطالبتون به این سادگی از بین بره و تمام زحمتتون هدر بره..
    با تشکر

    فارنت: ممنون از دقتی که دارید اما در این مورد عناوین موضوعات هر دو Kill Switch هست و اشتباهی رخ نداده..
    ممنون که به اخبار ما توجه دارید..