تصاویری از دنیای ما وقتی همه امواج وای‌فای را ببینیم!

تصور کردن جهانی که در آن همه امواج وای‌فای را بتوان مشاهده کرد، ایده جالبی است که دو محقق آمریکایی با ذهن خلاق خود به آن جامه عمل پوشانده و تصاویری بدیع خلق کرده‌اند.

4

فارنت: مطمئنا همه ما دوستدار ارتباط اینترنتی از نوع وای‌فای هستیم، به ویژه اگر این وا‌ی‌فای، اینترنتی پرسرعت و رایگان باشد. اما فکر می‌کنید اگر می‌توانستیم همه سیگنال‌های وای‌فای را مشاهده کنیم، دنیا چه شکلی و چگونه بود؟ اگر دنیای اطراف ما در پوششی از امواج مه‌آلود وای‌فای قرار می‌گرفت، چه تصویری مشاهده می‌کردیم ؟ آیا بازهم این امواج، دوست داشتنی بودند؟

1

هنرمندی به نام نیکلای لام، از وب‌سایت MyDeals.com به همراه Browning Vogel که دکترای خود را در ستاره شناسی گرفته و کارمند سابق ناسا می‌باشد، جهانی را به همراه سیگنال‌های وای‌فای و البته در حالت مرئی و قابل مشاهده به تصویر کشیده‌اند. البته شاید بتوان این تصویر را سفر ذهن به دنیایی تخیلی به حساب آورد.

2

  در این تصاویر به خوبی می‌توان کاهش دامنه امواج را با افزایش فاصله از منبع مشاهده کرد. بنابر گفته این محققین، این تصاویر، وای‌فای ایده‌آل را در حال طی طریق در یک باند و تقسیم شدن به کانال‌های متفاوت (به رنگ‌های قرمز ، زرد، سبز و رنگ‌های دیگر) به نمایش گذارده است.

4

روترها و رایانه‌ها، اطلاعات را به صورت امواجی که 3 تا 5 اینچ از یکدیگر فاصله دارند ارسال و دریافت می‌کنند. پالس‌های وای‌فای به صورت طیف‌های رنگی در حال تشعشع که در حال خروج از منبع هستند، در سمت راست تصویر مشاهده می‌شوند. میدان‌های وای‌فای، به طور معمول، به صورت طیفی هستند و می‌توانند از 2 تا 3.5 متر  گسترش یابند.

5

شاید با دیدن این تصاویر ، بسیاری از ما دوست داشتیم امواج وای‌فای را حداقل هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، در حیاط خانه‌مان مشاهده کنیم! نظر شما چیست!؟

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. reza SH می‌گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید به همه
    خلاصه بگم خدا خودش رحم کنه ….با این امواج هایی که بی تاثیر نیستند از جمله سر درد ناراحتی اعصاب و…
    برخورد امواج ماهواره‌ با اشعه‌های متصاعده شده از پارازیت سبب گرم‌شدن مغز انسان می‌شود.
    در صورتی که مغز انسان بیش از 40 درجه گرم شود و حالت پختگی پیدا کند از کار می‌افتد.
    امواج می‌تواند خاصیت سرطان‌زا داشته باشد
    اکثر آنتن های تلفن همراه (BTS) که از سوی سه اپراتور اصلی تلفن همراه در کشور نصب شده اند، مجوز ایمنی وزارت بهداشت را ندارند
    در مجموع میزان انرژی ساطع شده از آنتن های تلفن همراه خیلی زیاد نیست و طول موج آنها در محدود 800 تا 2 هزار مگاهرتز است؛ ضمن اینکه امواج این آنتن ها از نوع امواج غیریونیزه است. با این حال قرار گرفتن در معرض اشعه های این آنتن ها برای مدت طولانی و در فاصله کوتاه خطرناک است
    این همه مطلب رو میتونید با یه سرچ ساده مشاهده کنید
    https://www.google.com/#q=%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC

  2. آریا می‌گوید

    دیدن امواج وایفای به معنی اینه که چشم ما مثل یک آنتن وایفای توانایی دریافت فرکانس های بسیار پایین امواج رادیویی وایفای رو داشته باشه همین، امواج وایفای هم مثل نور یا امواج رادیو یی جز امواج الکترو مغناطیس هستند و در فضا پراشی این چنینی از خودشون به جای نمیگذارن، اگر اینکونه بود کاهش سیگنال در هوا غیر قابل کنترل بود، احتمالا اگر توانایی دیدن وایفای رو داشتیم اکسس پوینت های وایفای رو لامپهای پر نور و قدرتمندی میدیدیم که نور اونها از دیوار یا حتی ساختمان رد میشه و به چشم ما میرسه

  3. میترا می‌گوید

    یعنی الان تو اتاق من که دو تا دستگاه وای فای روشنه قیامتی به پاست! خیلی ترسناکه اینا خطرناک نیستن؟

    1. مجتبی می‌گوید

      سلام نگران نباش هیچی نمیشه.به قول آقا آریا همه اینا چرت و پرته