نامزدهای برترین معماری سازه جهان در سال 2013 اعلام شدند

فستیوال جهانی آرشیتکت‌ها لیست نهایی کاندیداهای خود را اعلام کرده است که در این لیست بیش از 300 پروژه در بیش از 29 دسته و 3 ویژگی اعلام شده‌اند.

0

فستیوال جهانی آرشیتکت‌ها یا همان (WAF) لیست نهایی کاندیداهای  خود برای برترین معماری سازه جهان در سال 2013 را اعلام کرده است که در این لیست بیش از 300 پروژه در بیش از 29 دسته و 3 ویژگی اعلام شده‌اند.

world_architecture_festival_shortlist_2013-0

از جمله برجسته‌ترین کاندیداهای این لیست می‌توان به برج البحر طراحی شده توسط  AedasBenson ، پروژه Radiology توسط  ArchitectsBethel ، پروژه Assembly of God Church توسط   LAUD ArchitectsChesapeake و پروژه  Building 12 توسط Michelle Jameson اشاره کرد.

world_architecture_festival_shortlist_2013

این سازه‌ها دارای خواص جالبی هستند به طوریکه برج البحر دارای ویژگی پوست هوشمند است که ادعا می‌شود می‌تواند به طور هوشمند جذب نور خورشید را مدیریت کرده و باعث کاهش یا افزایش حرارت داخلی به میزان 50 درصد شود.

world_architecture_festival_shortlist_2013-2

آکواریوم سیاره آبی که در دانمارک مستقر شده است نیز توسط EXNl طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین آکواریوم قاره اروپا می‌باشد.

world_architecture_festival_shortlist_2013-3

علاوه بر این ایستگاه تحقیقاتی Halley VI در قطب جنوب نیز یک مرکز بسیار مهم برای دانشمندان بریتانیایی است که در لیست کاندیداها قرار گرفته است.

world_architecture_festival_shortlist_2013-17

البته در برخی شاخه‌ها رقابت شانه به شانه است که از جمله این موارد می‌توان به  کاخ الماس توسط آلن تای، مرکز حیدرعلی اف در آذربایجان توسط زاها حدید و فروشگاه لوئیس ویتون در شانگهای اشاره کرد.

world_architecture_festival_shortlist_2013-12 world_architecture_festival_shortlist_2013-14 world_architecture_festival_shortlist_2013-16 world_architecture_festival_shortlist_2013-11

گفتنی است که جوایز این فستیوال از 2 تا 4 اکتبر در تفرجگاه ساحلی مارینا در سنگاپور به برندگان  اهدا خواهد شد.

Source: Gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.