ناسا: تصویر خود را برای سفر به فضا به ما ارسال کنید!

سازمان فضایی آمریکا امکان ویژه‌ای را در سایت خود تدارک دیده تا علاقمندان به فضانوردی تصویر چهره خود را برای سفر به فضا با یکی از شاتل‌های این سازمان برای ناسا بفرستند.

10

به گزارش فارنت به نقل از پایگاه اینترنتی Mashable، این برای بسیاری از ما غیرقابل باور است که روزی همانند فضانوردان به فضای لایتنهاهی سفر کنیم اما باید از ناسا متشکر باشیم که اعلام کرده حداقل چهره ما را به فضا می‌برد.

ماجرا از این قرار است که سازمان فضایی آمریکا با قرار دادن یک برنامه بر روی وب‌سایت خود به کاربران اینترنتی علاقه‌مند به سفرهای فضایی این امکان را داده که با ارسال چهره خود، یکی از کسانی باشند که چهره آنها توسط یکی از دو شاتلی که قرار است پرتاب شوند، به فضا برده شود.

در صفحه ویژه‌ای که ناسا برای این کار تدارک دیده آمده است که کاربران برای ارسال عکس خود باید حداقل 13 سال داشته باشند و با قبول قوانین مربوط به این کار عکس خود را در آن بارگذاری و نام خود را نیز در قسمت مخصوص ثبت کنند.

ناسا برای افراد کم‌رو و خجالتی نیز برنامه ای خاص ترتیب داده تا اگر آنها مایل به قرار دادن تصویر خود نبودند، می‌توانند تنها نام خود را در این قسمت ثبت کنند.

ناسا همچنین اعلام کرده که علاقمندان همچنین می‌توانند با شرکت در این برنامه به عنوان یادبود، گواهی پرواز با شاتل که قابل چاپ بوده و توسط فرمانده فضاپیما پس از بازگشت از ماموریت به امضا رسیده است را دریافت کنند.

افراد مختلفی تابحال در ماموریت های ناسا شرکت جسته‌اند اما برای اولین بار است که آژانس فضایی آمریکا از عموم افراد برای شرکت در این ماموریت دعوت به عمل آورده است.

کاربران برای شرکت در این طرح باید به سایت  faceinspace.nasa.gov رفته و با ارسال عکس و نام خود در مرحله بعد یکی از دو ماموریت فضایی شاتل دیسکاوری در ماه سپتامبر یا شاتل اندیور در ماه نوامبر را انتخاب کنند تا حداقل اگر در تمام طول عمر خود سفری واقعی را تجربه نمی‌کنند این گونه خود را همراه با شاتل در فضا ببینند.

ناسا تاکنون اشیاء یا چیزهای گوناگونی متعلق به افراد مختلف را با شاتل‌های خود به فضانوردی برده و حتی پیش از این، نامه‌هایی با امضای دانش‌آموزان، عروسک شخصیت اصلی فیم انیمیشن “داستان اسباب‌بازی” و چیزهای دیگر به فضا فرستاده شده بود.

پیش از این و در مارس سال 2009 چسبیدن یک خفاش به مخزن سوخت فضاپیما در هنگام پرتاب فضاپیمای دیسکاوری توجه میلیون‌ها علاقه‌مند را به خود جلب کرد اما تنها کمی پس از پرتاب شاتل فضایی این خفاش از صفحه تلویزیون ناپدید شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. محمدرضا جباری می‌گوید

    سلام منم دوست دارم چهرام در فضا باشد حدود ۳سال کتاب های فضایی مطالعه می کنم و دوست دارم مانند مثل اقای ارمسترانگ باشم

    1. محمدرضا جباری می‌گوید

      من چه جوری عکسم بفرستم

  2. رسول می‌گوید

    من یه شهاب سنگ سنگی دارم تازه پیدا کردم چطوری بفروشم

  3. maryam می‌گوید

    خوب بود، مرسی…فقط دوباره باید بریم تو سایت تا بفهمیم که کی برمی گردیم؟

  4. صادق می‌گوید

    نه اون مرحله آخر نیست. روی دکمه Done کلیک کنید و بعد یک انیمشن پخش میکنه. در آخر یک برگه تایید میده که اونو پیش خودتون نگه دارین.

  5. نرگس می‌گوید

    من عکسمو آپلود کردم و آخرشم سابمیت رو زدم،عکسم رفت تو پنجره شاتل!!ولی آخرش هیچ پیغامی نیومد!آخرین مرحله ش همین پنجره شاتله بود دیگه آره؟!!

    فارنت:
    راستش ما هنوز ثبت نام نکردیم اما احتمالا شما تمام مراحل رو درست طی کردید

  6. فواد می‌گوید

    این خیلی خوبه
    مسئولان ناسا تا عکسم آپلود شد شخصا منو دعوت کردن.

  7. محمد حسین نوروزی می‌گوید

    سلام به همتون، انشا الله همتونو تو فضا می بینیم.

  8. Bahman می‌گوید

    بعدا از کجا باید بفهمیم کی فرستاده شد این شاتل؟ و تصاویر مربوط به این سفر رو ببینیم؟

    فارنت: تاریخ پرتابش که مشخصه و ما هم تو خبر آوردیم، شما اگه تصویرتون رو ارسال کردید باید منتظر برگشت این شاتل باشید.

  9. Vahid می‌گوید

    من که عکسمو ارسال کردم… البته اولش اشتباهی به این آدرس رفتم کلی هم خندیدم:
    http://spaceyourface.nasa.gov/
    خیلی جالبه

    فارنت: ممنون وحید خان
    ما هم به کاربران پیشنهاد می کنیم با مراجعه به صفحه پیشنهادی آقا وحدی بتونن خودشون رو در سفر مجازی به فضا ببینن.. :)