تمام دروغ‌های امسال گوگل: از آبی شدن جیمیل تا سرویس نقشه گنج!

امسال روز اول آوریل مصادف با دوازدهم فروردین ماه شده است و مطابق هر سال اخبار دنیای فناوری با اخباری روبروست که برخی اوقات نمی‌توان درستی یا نادرستی ان را به راحتی تشخیص داد اما چون گوگل هر سال در این روز خبری خاص را منتشر می‌کند می‌توان مطمئن بود که این خبر نیز به مناسبت دروغ روز اول اوریل این شرکت باشد.

10

فارنت: امسال روز اول آوریل مصادف با دوازدهم فروردین ماه شده است و مطابق هر سال اخبار دنیای فناوری با اخباری روبروست که برخی اوقات نمی‌توان درستی یا نادرستی ان را به راحتی تشخیص داد اما چون گوگل هر سال در این روز خبری خاص را منتشر می‌کند می‌توان مطمئن بود که این خبر نیز به مناسبت دروغ روز اول اوریل این شرکت باشد.

جیمیل آبی می‌شود!

سال گذشته یکی از دروغ‌های روز اول آوریل گوگل در مورد سرویس جیمیل این شرکت بود امسال نیز دروغ روز اول اوریل این شرکت به همین سرویس اختصاص دارد. گوگل امسال اعلام کرده که قرار است بزودی از نسخه جیمیل بلو رونمایی کند نسخه‌ای که قرار است در آن جیمیل آبی شود!

Gmail-Blue

در این نسخه که گوگل حتی با جدیت کامل ویدئویی از آن را نیز منتشر کرده قرار است تقریبا تمام چیزها حتی دکمه Compose  هم آبی شود تا جایی که ریچارد پارگو مدیر پروژه گوگل در زیر این ویدئو نوشته است: این جیمیل است، فقط آبی شده است!

در ویدئو معرفی جیمیل بلو آمده است که شش سال طول کشیده تا فناوری تغییر رنگ در این سرویس را توسعه دهد و حتی در حال تجربه رنگ‌های دیگری مانند نارنجی، زرد و قهوه‌ای است! گوگل همچنین اضافه کرده که انگیزه استفاده از رنگ آبی، از طبیعت آمده است و حتی رنگ آبی استفاده شده از آنچه که در طبیعت بکار گرفته شده نیز بهتر است!

به هر حال این دروغ اول آوریل امسال گوگل بود و جیمیل همچنان با قالب مونوکرومیک خود ادامه حیات خواهد داد با همان رنگ غالب قرمز دوست‌داشتنی در لوگوی آن!

اضافه شدن نقشه گنج به گوگل مپز!

در دروغ بعدی گوگل البته دست بکار شده و امکان جدیدی را به سرویس نقشه خود افزوده است و آن چیزی نیست جز اضافه شدن نقشه گنج به سرویس نقشه گوگل! در این نقشه که گوگل در ویدئو خود برای معرفی این قابلیت مدعی شده است به ناخدا کین دزد دریایی بدنام تعلق دارد و در کاوش اخیر تیمی که مشغول جمع‌آوری تصاویر زیر آب سرویس استریت ویو در اقیانوس هند بوده‌اند بدست آمده است.

Pirate-iran-map

در این ویدئو کاملا جدی از کاربران خواسته شده تا به کشف رمزهای بیشتر این نقشه و پیدا کردن گنج‌های موجود در آن کمک کنند!

این امکان همچنان در سرویس نقشه این شرکت دیده می‌شود و تا حذف نشده می‌توانید به دیدن آن در سرویس گوگل مپز بروید. کافیست در گوشه سمت راست و بالای تصویر در کنار قابلیت‌های تصاویر ماهواره‌ای، نقشه و دید خیابانی به دنبال آن باشید!

خاموش شدن یوتیوب پس از 8 سال!

در ادامه خبرسازی‌های جالب گوگل، این شرکت ویدئویی را منتشر کرده که در آن اعلام شده که سرویس یوتیوب این شرکت تعطیل شده و کاربران قادر به بارگذاری تصاویر ویدئویی در آن نخواهند بود. گوگل حتی با همکاری وب‌سایت The Onion که به انتشار اخبار دروغین باورپذیر مشهور است ویدئویی را با عنوان YouTube-star-studded منتشر کرده که در ان توضیح می‌دهد که چگونه یوتیوب به عنوان بخشی از یک مسابقه برای پیدا کردن بهترین ویدئو خانگی بر روی اینترنت تاسیس شده است.

YouTube-Shutting-Down

تام لیسون مدیر ارتباطات یوتیوب در این ویدئو همچنین می‌گوید: امشب یوتیوب دیگر پذیرای ویدئو کاربران نخواهد بود و پس از هشت سال شگفت‌انگیز بالاخره زمانی فرا رسیده است که تمام چیزهای بارگذاری شده در سایت‌مان را با هم مرور کنیم و پروسه انتخاب برنده را آغاز کنیم.

یوتیوب در ادامه اضافه کرده که تمام ویدئوهای موجود در سایت توسط هیات داوران تماشا خواهد شد که تماشای آنها ده سال طول خواهد کشید و نهایتا برنده در سال 2023 اعلام شده و پس از آن دوباره سایت به حالت عادی باز خواهد گشت! یوتیوب برای بیشتر باورپذیر کردن این دروغ قسمتی را با عنوان نامزدهای کسب عنوان ویدئو برنده به سایت خود اضافه کرده است.

به هر حال نیازی به توضیح نیست که این فقط یک دروغ روز اول آوریل است و یوتیوب اگر چه در ایران در دسترس نیست اما به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

جستجو بر اساس بویی که به مشام شما می‌رسد!

در ادامه این دروغ‌های جالب! گوگل قابلیت دیگری را به موتور جستجوگر خود افزوده است! قابلیتی که شاید روزی بتوان آن را باور کرد! جستجو بر اساس بویی که در محیط به مشام شما می‌رسد!

Google-Nose

کافیست در صفحه اول گوگل و در پائین کادر جستجو بر روی عبارت Google Nose‌کلیک کنید تا به صفحه ویژه جستجو بر اساس بو وارد شوید و سپس با کلیک بر روی دکمه Try Google Nose Beta ‌به گوگل اجازه دهید بویی که از محیط شما به چشم می‌خورد به شما گفته و جستجوهای خود در خصوص ان را به شما بگوید!

ظاهرا پای یک لیست از پیش تعریف شده در میان است چون در مرتبه اول عبارت موفقیت و نتایج جستجوی مرتبط با آن را به من نشان داد! برای شما احتمالا آنطور که تجربه سایر کاربران اینترنتی نشان می‌دهد شاید پای عبارات دیگری در میان باشد و اگر پای شوخ‌طبعی گوگل در میان باشد بوی پوشک بچه هم در محیط شما توسط گوگل تشخیص داده شود!

اینها فعلا دروغ‌هایی بودند که گوگل امسال و در اول آوریل برای ما جور کرده بود. بهر حال از قدیم گفته‌اند که دروغ هرچه بزرگتر باور کردن آن راحت‌تر! اگر پای دروغ دیگری در میان بود همین‌جا آن را به شما خواهیم گفت! فعلا همین‌ها را باور کنید تا بعد!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. bond می‌گوید

    من که گول دروغ اپریل گوگل رو خوردم تا امروز فک میکردم این گوگل نوز جدیه پاک اول اپریلو فراموش کرده بودم.

  2. Peter.y می‌گوید

    من جدا گول این Google Nose رو خوردم!
    چند دقیقه ای همین جوری دکمه رو می زدم بو می کردم یه دفعه بهم گفت کمک می خواهید؟
    کلیک کردم ریدایرکت شدم به صفحه کمک!
    این عکسشه،گزینه آخر رو نگاه کنید!:
    bit.ly/17bpQo9

  3. علی می‌گوید

    راستی زوم کنید ، کرج هم توی نقشه هست! :)))))))))
    چه دقیق محله های تهرانم توش ثبت شده!

    1. میرزا می‌گوید

      یعنی از همون اول هم پاتوق بوده کرج! دی:

  4. علی می‌گوید

    جالبه توی این نقشه ی به اصطلاح قدیمی هیچ اسمی از خلیج فارس نیومده!

  5. منصور می‌گوید

    سرویس نقشه گنج از همه باحالتر بود. اگر واقعا راه می افتاد تو نقشه ایران پر می شد از تبلیغات فلزیاب خخخخ

    1. Marilyn می‌گوید

      دو نکته جالب
      1 چرا اسم خلیج فارس در نقشه نیست در صورتی که اسم دریای خزر هست
      2 چرا از گوگل گلاس استفاده نشده
      (این گوگل هم که ……)

  6. پرسپولیس می‌گوید

    کار به کجا کشیده دیگه گوگل هم فهمیده!
    دمت گرم گوگل جان.. فقط قرمزته!

    1. اس اس می‌گوید

      4
      همین :)

    2. استقلال می‌گوید

      4 رو عشق است