ایده کیسه هوای خارجی خودروها در برابر تصادف با دوچرخه‌ها

با افزایش هر روزه خودروها و البته محبوبیت دوچرخه‌ها در شهرهای بزرگ اولین نکته و یا مشکل موجود در این وضعیت، سلامتی و امنیت دوچرخه‌سواران است که بسیار به خطر افتاده است.

1

فارنت: در دنیای مدرنیزه امروز که همه چیز ماشینی شده ورزش دوچرخه‌سواری همچنان محبوب است، این ورزشی طی سال‌های اخیر مخصوصا در امریکا بیشتر محبوبیت کسب کرده است. به سبب این محبوبیت تعداد دوچرخه‌های موجود در خیابان‌ها و جاده‌ها افزایش یافته و خب در عین حال دقیقا در نقطه مقابل نیز تعداد ماشین‌ها هر روزه افزایش می‌یابد و اولین نکته و یا مشکل موجود در این وضعیت، سلامتی و امنیت دوچرخه‌سواران است که بسیار به خطر افتاده است.

 با توجه به این مشکل و برای عدم کاهش محبوبیت این ورزش، شرکت طراح آلمانی به نام TNO سیستمی را طراحی کرده که در واقع کیسه هوا یا ایربگی خارجی برای حفظ جان دوچرخه‌سواران به خودروها می‌افزاید.

external-airbags-to-protect-cyclists-hit-by-cars

شرکت TNO در حال تحقیق بر روی دو مورد است: یک اینکه دوچرخه سواران هنگام تصادف عموما با کدام قسمت ماشین‌ها برخورد می‌کنند و دوم اینکه چگونه ایربگ‌ها را با این قسمت‌ها در خودروها ترکیب کنند. این شرکت‌ها همچنین بر روی سیستمی کار می‌کنند که بتواند برخورد دوچرخه‌سوار با ماشین را تشخیص دهد و فرمان آزادسازی ایربگ‌ها را صادر کند.

سیستم فعلی که TNO از آن استفاده می‌کند از یک دوربین تشکیل شده که در جلوی ماشین قرار دارد. این دوربین دوچرخه‌سوار در حال نزدیک شدن را تشخیص می‌دهد و به طور اتوماتیک ترمز می‌کند و ایربگ ها را که در جلوی شیشه ماشین قرار دارند، آزاد می‌کند. این ابداعات مطمئنا به طور کامل صدمات این گونه تصادفات را از بین نمی‌برد اما از رخ دادن سوانح رانندگی بسیار دردناک گذشته جلوگیری می‌کند.

در کنار این شرکت ، شرکت ولوو نیز بر روی چنینی سیستم پیشگیری کار می‌کند اما هنوز مشخص نیست که تکنولوژی شرکت ولوو به آمریکا می‌رسد یا خیر. اما شرکت TNO توانسته تا به حال یک میلیون یورو از دولت آلمان برای دستیابی به این سیستم بودجه دریافت کند و مطمئنا چند قدم از Volvo در این رقابت جلوتر خواهد بود و مطمئنا سیستم این شرکت نیز با توجه به حمایت دولت آلمان از این پروژه همه گیرتر خواهد بود.

Source: Digital Trends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پسر کرمونی می‌گوید

    دمشون گرم خداییش :)
    چه قدر از این تصادفات دیدیم و شنیدیم! اگه همین کیسه بود لااقل منجر به مرگ نمیشد!