Xperia Tablet Z؛ رونمایی سونی از باریک‌ترین تبلت جهان!

باتوجه به تصاویر رسمی منتشر شده از سوی شرکت سونی، این تبلت از لحاظ طراحی بیشتر به یک گوشی Xperia Z در ابعاد بزرگ‌تر شبیه است و حالا که بحث از شباهت شد بد نیست بدانید که این تبلت نیز از قابلیت ضدآب و ضدگردوغبار بهره می‌برد.

5

فارنت: سونی از تبلت 10.1 اینچی فوق باریک خود با سیستم عامل اندروید 4.1 با نام Xperia Tablet Z رونمایی کرد.
این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی کوآلکام بهره می‌برد و صفحه نمایش آن رزولوشن 1900 در 1200 پیکسل را به ثبت رسانده و دوربین 8.1 مگاپیکسلی Exmor R در قاب جلویی این تبلت یک به‌روزرسانی بزرگ را نسبت به محصول قبلی سونی یعنی تبلت اکسپریا تبلت اس نشان می‌دهد.

Sony  Xperia Tablet Z Front Black
دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه شامل 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است که برای یک تبلت و یا گوشی پرچمدار استاندارد به نظر می‌رسد. برخلاف پرچمدار 10 اینچی گوگل، تبلت Xperia Tablet Z از درگاه کارت حافظه میکرو اس. دی برای ارتقا ظرفیت حافظه داخلی بهره می‌برد و با پشتیبانی از NFC و شبکه مخابراتی LTE به بازار عرضه خواهد شد.

Sony  Xperia Tablet Z Rear White
با توجه به تصاویر رسمی منتشر شده از سوی شرکت سونی، این تبلت از لحاظ طراحی بیشتر به یک گوشی Xperia Z در ابعاد بزرگ‌تر شبیه است و حالا که بحث از شباهت شد بد نیست بدانید که این تبلت نیز از قابلیت ضدآب و ضد گرد و غبار بهره می‌برد.
وقتی نگاهی دقیق‌تر به ابعاد Xperia Tablet Z بیندازید از ضخامت تنها 6.9 میلی‌متری آن شگفت‌زده خواهید شد که آن را نسبت به محصول آی پد مینی شرکت اپل با ضخامت 7.2 میلی‌متر برتر کرده و به باریک‌ترین تبلت جهان تبدیل کرده است که تنها وزنی معادل 495 گرم دارد.

Sony  Xperia Tablet Z Rear Black
برای ما هم مشخص نیست که چرا سونی به جاری رونمایی از این تبلت در نمایشگاه CES یک رونمایی بدون سرو صدا را برای چنین تبلتی برگزیده است اما به نظر می‌رسد پس از لو رفتن برخی مشخصات این تبلت در هفته گذشته شاید سونی چاره‌ای جز رونمایی رسمی از آن نداشته است.
شرکت سونی هنوز قیمت و تاریخ عرضه این محصول را اعلام نکرده اما می‌توان پیش‌بینی کرد که این تبلت را بتوان همزمان با عرضه گوشی Xperia Z یعنی تا سه ماه آینده در بازار مشاهده کرد و با توجه به مشخصات فنی این تبلت نیز می‌توان پیش‌بینی کرد که با یک تبلت ارزان‌قیمت روبرو نیستیم.

Source: Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. ارمین می‌گوید

    مگه این تبلت تو ایران اومده؟

  2. vahid می‌گوید

    من که میخرمش.

  3. علی می‌گوید

    محشره
    گویا ایسوس هم باید وارد کار بشه (البته تفاوت این با ترانسفورمر بی نهایت فقط در رم و ضد آب بودن هست با توجه به اینکه اون تبلت ایسوس دارای پردازنده 1.6 گیگاهرتز هست)

  4. Ammin می‌گوید

    تبلت های قبلی سونی خوب بودن ولی برای رقابت با بزرگان به اندازه کافی متمایز نبودن(البته بجز مبحث طراحی)اما این یه چیز فوق العادست که هر کسی رو جذب خودش میکنه یه تبلت ضد آب با این امکانات و این وزن و قطر واقعا شاهکاره سونی با اکسپریاZ و حالا این تبلت نشون داده که در2013 میخواد به دوران اوج خودش برگرده

  5. علی می‌گوید

    بینظیره. سونی امسال میترکونه.