کوآلکام و معرفی Snapdragon 800 با 75 درصد توان پردازش بیشتر!

Snapdragon 800 پیشتاز تراشه‌های جدید کوآلکام خواهد بود، این تراشه بنا به ادعای این شرکت، 75 درصد سریع‌تر از Snapdragon S4 Pro، تراشه فوق سریع استفاده شده در دستگاه‌هایی مانند LG Optimus G و Nexus، است.

0

فارنت: شرکت کوآلکام قصد دارد خود را به یکه‌تاز بازار پردازنده‌های گوشی‌های همراه تبدیل کند. این نکته را می‌توان از معرفی که پائول جاکوب مدیر ارشد این شرکت انجام داد و در آن به تشریح تغییرات عمده انجام گرفته در سری جدید تراشه‌های اسنپ دراگون پرداخت، متوجه شد. البته سری S کوآلکام را باید به خاطره‌ها سپرد و منتظر نامگذاری‌های جدید این شرکت باشیم.

Snapdragon 800 پیشتاز تراشه‌های جدید کوآلکام خواهد بود، این تراشه بنا به ادعای این شرکت، 75 درصد سریع‌تر از Snapdragon S4 Pro (تراشه فوق سریع استفاده شده در دستگاه‌هایی مانند LG Optimus G  و Nexus) است. البته زمان نسبتا زیادی طول خواهد کشید تا پی به درستی این ادعای مطرح شده ببریم (اولین Snapdragon 800 تا نیمه سال جاری به بازار عرضه نخواهدشد)، اما جزئیات اعلام شده نشان از قدرت بالای این تراشه دارد.

qualcomm-snapdragon-800

این تراشه از هسته‌های پردازنده Krait 400 بهره می‌برد و امکان بهره‌برداری تا فرکانس 2.3 گیگاهرتز را داراست، ضمن اینکه از پردازنده گرافیکی Adreno 330 در آن استفاده شده و در زمینه تکنولوژی‌های ارتباطی هم بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته است. پشتیبانی از LTE-Advanced (با فراهم آوردن امکان انتقال اطلاعات تا سرعت 150Mbps) و وای‌فای 802.11ac از جمله این بهینه‌سازی‌ها هستند.

Snapdragon 600 دیگر محصول معرفی شده بود که نسبت به تراشه نسل پیشین یعنی Snapdragon S4 Pro این تراشه نیز بهبود کارایی پیدا کرده است. معماری این تراشه نسبت به  S4 Pro متمایز است و امکان به‌کارگیری تا فرکانس کاری 1.9گیگاهرتز نیز وجود دارد. این تراشه به پردازنده گرافیکی Adreno 320 مجهز است. بنابرادعای این شرکت، Snapdragon 600، 40 درصد از S4 Pro سریعتر است.

qualcomm-snapdragon

مطمئنا همه گوشی‌های همراه نمی‌توانند از این پردازنده‌های فوق سریع استفاده کنند. کوالکام برای این دسته از گوشی‌ها هم برنامه خاصی دارد. سری Snapdragon 200 تراشه‌ای با امکان ارائه کارایی و زمان نگهداری شارژ مناسب برای گوشی‌های هوشمند سطح پایین بازار طراحی شده است.

سری 400 هم در لیست محصولات قراردارد اما جاکوب به توضیح مختصر درباره این سری بسنده کرد. این تراشه‌ها هم تا پایان سال به طور کامل معرفی خواهند شد. به نظر می‌رسد با معرفی این محصولات باید آینده بازار پردازنده‌های موبایل را دراختیار کوالکام دانست.

Source: TechCrunch

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.