برنامه‌ای که عکس‌های افتضاح گوشی‌های قدیمی نوکیا را دوباره خلق می‌کند!

اگرچه ما این همه از تصاویر این گوشی‌ها بد گفتیم اما دلیل نمی‌شود که تصویر ثبت شده توسط این گوشی‌ها به خاطره‌ای نوستالژیک برای بسیاری از ما تبدیل نشده و مانند تصاویر برنامه اینستاگرام به سبک خاصی تبدیل نشود.

0

 فارنت: تلفن‌های همراه قدیمی (مخصوصا از جنس نوکیا..!) اگرچه در ایران ما همچنان در دست بعضی‌ها دیده می‌شود اما این دلیل نمی‌شود ما از عقیده خود برگردیم که عکس‌های گرفته شده توسط دوربین این گوشی‌ها (حداقل در قیاس با گوشی‌های امروزی)‌ وحشتناک هستند. این تصاویر همواره با مشکلاتی نظیر نداشتن تنظیم فاصله کانونی (فوکوس)‌ و مشکلات دیگری روبرو بوده و البته هستند. خب حالا اگرچه ما این همه از تصاویر این گوشی‌ها بد گفتیم اما دلیل نمی‌شود که تصویر ثبت شده توسط این گوشی‌ها به خاطره‌ای نوستالژیک برای بسیاری از ما تبدیل نشده و مانند تصاویر برنامه اینستاگرام به سبک خاصی تبدیل نشود.

 بله! دقیقا از همین ایده یعنی از ایده ثبت تصاویر به سبک دوربین‌ گوشی‌های قدیمی نوکیا استفاده شده و برنامه‌ای به نام Pixel Heritage ساخته شده است. این برنامه با نام پیکسل هریتیج که تنها برای سیستم عامل ویندوزفون عرضه شده در واقع شما را به دنیای تصاویر نوستالژیک گوشی‌های قدیمی نوکیا می‌برد.

این برنامه مجموعه‌ای از 9 گوشی قدیمی نوکیا را که هر کدام از آنها به اندازه کافی نویز، پیکسل‌های مرده و .. را به ارمغان می‌اورد تا تصویری متعلق به دهه گذشته را در کنار دوستی متعلق به همین سال‌ها داشته باشید. در ضمنخوشبختانه این برنامه رایگان است و تصاویر آنها به اندازه کافی جذاب است تا بتوانید آنها را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارید و حداقل نتیجه‌ای شبیه به استفاده از یک دوربین قدیمی با فیلم 35 میلیمتری است.

یکی از دوستانم یکی از همین‌ها که شبیه به راکت‌های پینگ‌پونگ است را همچنان دارد حتما باید به او بگویم که قدر گوشی‌اش را بداند.

Source: PopPhoto

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.