این کشتی لوکس تفریحی رویای پیش از مرگ استیو جابز است!

بزرگترین پروژه مخفیانه‌ای که استیوجابز پیش از مرگش روی آن کار می‌کرد آیفون ۵ یا تلویزیون اپل نبود و در واقع کشتی تفریحی استیو جابز با نام iYacht بزرگترین پروژه مخفی استیو جابز بود که در سال ۲۰۰۹ به این دلیل که جابز با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می‌کرد تقریباً متوقف شد و استیو جابز دلیل آن را در گفتگو با یکی از دوستانش این طور عنوان کرده که: “فکر نمی‌کنم آن‌قدر زنده باشم تا ساخت آن را ببینم”.

0

فارنت: پیش از این در مطلب «پنج محصول با طراحی باورنکردنی استیو جابز که هنوز آنها را ندیده‌ایم!» به کشتی تفریحی استیو جابز اشاره کرده بودیم که تا آن زمان بیشتر به یک افسانه شبیه بود و کسی هنوز این کشتی را به چشم ندیده بود. نام این کشتی لوکس تفریحی که از آن به عنوان یکی از رویاهای استیو جابز و با نام iYacht یاد می‌شد اولین بار توسط فیلیپ استارک یکی از طراحان مشهور فرانسوی بر سر زبان‌ها افتاد.

کشتی تفریحی استیو جابزوی مدعی شده بود که بزرگترین پروژه مخفیانه‌ای که استیو جابز پیش از مرگش روی آن کار می‌کرد آیفون ۵ یا تلویزیون اپل نبوده و در واقع کشتی تفریحی استیو جابز با نام iYacht بزرگترین پروژه مخفی استیو جابز بوده است.

وی همچنین گفته بود که ایده طراحی و ساخت کشتی تفریحی استیو جابز از سفر تفریحی جابز از ایتالیا به ترکیه شروع شده و در سال ۲۰۰۹ به این دلیل که جابز با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می‌کرد تقریباً متوقف شده است و استیو جابز دلیل آن را در گفتگو با یکی از دوستانش این طور عنوان کرده که: “فکر نمی‌کنم آن‌قدر زنده باشم تا ساخت آن را ببینم”.

این اتفاق افتاد و استیو جابز آنقدر زنده نماند تا پایان پروژه خود را ببیند و گویا بعد از مرگ او این پروژه ادامه یافته تا نهایتا آنطور که در گزارش‌ها آمده مردم و عاشقان ایده‌ها و رویاهای استیو جابز به زودی بتوانند از کشتی تفریحی استیو جابز که قرار است درهایش را در شهر آلزمیر آلمان بر روی مردم باز کند، بازدید کنند.

عکس های این کشتی ابتدا در سایت طرفدار اپل One More Thing منتشر شدند و بسیار شبیه به توصیفاتی است که والتر ایزاکسون در کتاب زندگینامه استیو جابز شرح داده است. در این کتاب آمده بود که:

بعد از اینکه با استیو املت‌مان را در کافه تمام کردیم ، او مرا به خانه‌اش برد و تمامی مدل‌ها و طراحی‌هایش را به من نشان داد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، طرح‌های مینیمالی و ساده بودند. کف عرضه کشتی کاملا صاف و بدون هیچگونه برآمدگی یا تورفتگی بود. مانند اپل استورها، پنجره‌های کابین‌های کشتی شیشه‌هایی بزرگ و کشیده بودند، یعنی از سقف تا کف کشیده شده بودند! و قسمت پذیرایی اصلی ینز طوری طراحی شده که دیوارهای آن شیشه‌هایی به طول 40 فیت و ارتفاع 10 فیت هستند. جابز از یکی از طراحان اصلی اپل استورها خواسته بود تا شیشه‌هایی مناسب با دیوار ها طراحی کند. جابز ساخت این کشتی را به آلمانی ها سپرده بود و خود در مورد آینده این قایق چنین می‌گفت : ممکن است که من نتوانم در این کشتی پا بگذارم و کشتی نیمه کاره بماند اما اگر این قایق را نسازم قبول کرده‌ام که خواهم مرد.

 

همسر و فرزندان استیو جابز این کشتی تفریحی را که ونوس نام دارد افتتاح کردند و نکته جالب اینجاست که به کارکنان کشتی در کنار حقوقشان، یک آی‌پاد شافل نیز هدیه دادند! البته اینجا وجه معنوی هدیه بیشتر اهمیت دارد تا وجه مادی آن! راستی ونوس در زبان رومی همان خدای عشق و زیبایی است.

در عکس هایی که توسط one more thing رونمایی شدند ، کشتی تفریحی استیو جابز را نشان می‌دهد که از بدنه آلومینیوم سبک به طول 80 متر ساخته شده است، در عکسی دیگر داخل کشتی را نشان می‌دهد که شش آی‌مک 27 اینچی در آن به چشم می‌خورند.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.