فارنت: از وقتی که تبلت سرفیس رونمایی شده خیلی نکات در مورد این تبلت ناشناخته مانده و حتی الان که پیشفروش این تبلت نیز آغاز شده و به دست افراد معدودی نیز رسیده باز هم نکاتی وجود دارند که در هالهای از ابهام قرار دارند و دقیقا نمیتوان به یک سری عکس زیبا و رنگارنگ و مشخصات روی کاغذ بسنده کرد!
به طور مثال، صفحه نمایش سرفیس RT وضوح یا رزولوشنی برابر 1366×768 را داراست که خب خیلی مناسب یک تبلت رده بالای بازار نیست! اما مایکروسافت ادعا میکند این صفحه نمایش حتی از رتینای آیپد نیز شارپتر و زنده تر است! اما چنین چیزی چگونه ممکن است؟ آیا حرفهای مایکروسافت باد هواست یا واقعا چنین چیزی امکان داشته و وجود دارد؟
برای بررسی این موضوع، ریموند سونریا یکی از متخصصین دیسپلیمیت بهرغم اینکه تاکید داشت هنوز با سرفیس مایکروسافت کار نکرده اما اطلاعات زیادی راجع به تکنولوژی کلیرتایپ که در صفحه نمایش سرفیس استفاده شده با ما در میان گذاشت.
مایکروسافت تاکید دارد که این تکنولوژی تصاویر را شارپتر از رتینا نمایش میدهد، سونریا هم این تکنولوژی را همان تکنولوژی ساب پیکسلها میداند و معتقد است که این تکنولوژی باعث میشود تا رزولوشنی بهتر از آنچه روی کاغذ مینویسیم و وجود دارد، ایجاد شود.
ممکن است با سابپیکسلها رزولوشن بهبود یابد اما آیا میتواند به رزولوشن سه برابر خود یعنی رتینای آیپد دست یابد؟ سونریا با حرفهای مایکروسافت قانع نمیشود، او در این مورد مثالی را برای ما عنوان کرد، نتبوکهای ایسوس رزولوشنی مانند سرفیس را دارا هستند و او این نتبوک ها را با آیپد 2 و نیو آیپد مقایسه کرد و تفاوتشان را اینگونه بیان کرد:
کیفیت صفحه نمایش کلیرتایپ ایسوس 768p است اما با اینکه در عدد با آیپد2 یکی است اما تصاویر شارپتر از آیپد2 هستند اما این باعث نمیشود که نتبوک ایسوس از نیو آیپد نیز تصاویری زندهتر داشته باشد. در این صورت ممکن است که سرفیس RT بهتر از نتبوک ایسوس باشد، چون تکنولوژی هر دو شبیه هم هستند و وقتی که سرفیس RT بهتر از نتبوک ایسوس باشد مطمئنا بهتر از آیپد2 نیز خواهد بود اما همانطور که گفتیم به نیو آیپد نخواهد رسید.
سونریا اعتقاد دارد که رقیب اصلی صفحه نمایش رتینا در سرفیس Pro وجود دارد که رزولوشنی برابر 1920×1080 پیکسل دارد و در کنار این رزولوشن، ساب پیکسلها را نیز اضافه کنید و این باعث میشود تا صفحه نمایش خیلی نزدیک به رتینای آیپد باشد.
نهایتا باید بگوئیم که این قضیه واقعا طبیعی است که هر شرکتی حسابی از محصول خود تعریف کند مخصوصا محصولی همچون سرفیس اما گاهی اوقات این تبلیغات فقط پیاز داغ ماجرا را اضافه میکنند و ظاهرا با استدلالهای بالا اساس و پایهای ندارند! شاید باید منتظر سرفیس پرو بمانیم!
Source: Gizmag via DisplayMit
پایان مطلب/
Im Tried Using Technology :-(
درود بر مایکروسافت اگه نبود ما می خواستیم چی کار کنیم