پیش‌فروش 2 میلیون تلفن همراه «آیفون 5» اپل در 24 ساعت اول!

اپل اعلام کرده است که میزان تقاضا برای پیش‌خرید این تلفن همراه بالاتر از حد پیش‌بینی و انجام این شرکت برای تحویل در موعد اعلام‌شده است و تنها مشتریانی که زودتر خرید کرده‌اند در همان 21 سپتامبر گوشی‌ خود را تحویل خواهند گرفت و باقی مشتریان که از تعداد در نظر گرفته شده فراتر رفته‌اند باید تا ماه اکتبر صبر کنند.

2

 فارنت: سه روز پس از آغاز پیش‌فروش تلفن همراه آیفون 5 جدیدترین محصول شرکت اپل، این شرکت اعلام کرد که تلفن همراه هوشمند باریک‌تر شده این شرکت در اولین روزهای تعطیلات آخر هفته، موفق به ثبت رکورد پیش‌فروش 2 میلیون دستگاه شده است که دو برابر تلفن همراه آیفون 4S به‌حساب می‌آید.

با این رکورد فروش، در واقع آیفون 5 موفق به کسب عنوان سریع‌ترین فروش در تاریخ شرکت اپل شده است و اگر بخواهیم این رکورد را دقیق‌تر بررسی کنیم به رقم پیش‌فروش 1389 دستگاه در هر دقیقه و یا 23 دستگاه در هر ثانیه می‌رسیم.

اپل همچنین اعلام کرده است که میزان تقاضا برای پیش‌خرید این تلفن همراه بالاتر از حد پیش‌بینی و انجام این شرکت برای تحویل در موعد اعلام‌شده است و تنها مشتریانی که زودتر خرید کرده‌اند در همان 21 سپتامبر گوشی‌ خود را تحویل خواهند گرفت و باقی مشتریان که از تعداد در نظر گرفته شده فراتر رفته‌اند باید تا ماه اکتبر صبر کنند.

جمعه گذشته تنها ساعتی بیشتر از آغاز پیش‌فروش آیفون 5 نگذشته بود که وب‌سایت شرکت اپل از تاخیر 2 تا 3 هفته‌ای در تمام 7 کشور بازار اول برای عرضه آیفون 5 خبر داد.

فیلیپ شیلر مدیر بازاریابی جهانی اپل در این خصوص می‌گوید: پیش‌سفارش‌های آیفون 5 توانست رکورد قبلی آیفون 4S را پشت سر بگذارد و بازخورد مشتریان به آیفون 5 فوق‌العاده بود. آیفون 5 بهترین آیفون و زیباترین محصولی است که ما تاکنون تولید کرده‌ایم و ما امیدواریم مشتریان آن را به همان اندازه که ما دوست داریم، دوست داشته باشند.

برای مقایسه بهتر با آمار فروش آیفون 4S قابل یادآوری است که آیفون 4S در 24 ساعت اول موفق به فروش یک میلیون دستگاه شده بود که در زمان خود رکوردی به حساب می‌آمد. اپراتور مخابراتی AT&T نیز اوایل امروز اعلام کرد که از میزان در نظر گرفته شده برای پیش‌فروش آیفون 5 گذشته است.

سال گذشته اپل پس از ثبت رکورد یک میلیون دستگاه آیفون 4S در روز اول، رکورد 4 میلیون دستگاه را پس از اولین تعطیلات آخر هفته ثبت کرد و حالا چشم‌ها منتظر آن است تا ببینند رکورد بعدی این دستگاه جادویی چه خواهد بود!

با وجود اینکه بسیاری از تحلیلگران آیفون 5 را فاقد هرگونه پیشرفت محسوس (در حد و اندازه شرکت اپل) در یک محصول جدید می‌دانند امام اکثریت پیش‌بینی‌ها از فروش فوق‌العاده این محصول و رکوردشکنی آن خبر می‌داد.

Sorce: TNW

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. جلال می‌گوید

    مدتیه که همه ی سایت هایی که در زمینه ی آی تی فعالیت می کنند که مسلما فارنت از بهترین هاست ، همه ی پوشش خبری یا بیش از نود درصد مطالب خود را به اسمارت فون ها یا تلفن های همراه هوشمند اختصاص دادند.
    آیا دنیای آی تی فقط مختص به تلفن های همراه است ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آقا جلال
      این موضوع که شما می‌قرمائید درسته و البته ناشی از برگزاری رویدادهایی مثل نمایشگاه آیفا برلین و رونمایی از محصولات جدید در این بازار مثل گلکسی اس 3 ، لومیا نوکیا، آیفون 5 و .. است که در چند وقت اخیر رخ داده.. البته ما حواسمون به سایر بخش ها نیز هست و تا اندازه توانمون اونها رو هم پوش می دیم. اجازه بدید تا چند وقت دیگه که ویندوز 8 رونمایی میشه این جو کمی متعادل میشه. ممنون از اینکه ما رو دنبال می کنید و زیر نظرمون دارید. موفق باشید.