با آیفون خود به حفظ گونه وال‌ها کمک کنید!

در واقع مشکل اینجاست که نهنگ‌ها همیشه از فاصله مناسب و به موقع توسط کشتی‌ها تشخیص داده نمی‌شوند اما خب حالا با استفاده از دستگاه‌های مجهز به سیستم عاملiOS می‌توان به نجات این گونه از حیات وحش نیز امیدوار بود.

0

فارنت: سیستم عاملiOS همانطور که برای کاربران خود دارای مزایا و منافع بسیاری است در همین حال می‌تواند زندگی وال‌ها را هم نجات دهد.
مقامات مسئول تخمین می‌زنند که تنها 530 تا 550 وال در جهان و در اقیانوس اطلس شمالی باقی مانده است و این حیوانات دوست داشتنی عظیم‌الجثه در حال انقراض هستند. آنهایی نیز که باقی مانده‌اند در معرض خطر برخورد مرگبار با کشتی‌ها هستند.
بنابر گزارش‌ها بین سال‌های 1970 تا 2007 بیش از یک سوم از نهنگ‌هایی که از میان رفتند بر اثر برخورد با کشتی‌های بزرگ مانند کشتی کروز و یا سایر کشتی‌های تجاری بزرگ کشته شده‌اند. البته کشتی‌ها در هنگام مشاهده گله نهنگ‌ها می‌توانند مسیر خود را کمی تغییر دهند و یا با کم کردن سرعت به آنان اجازه عبور دهند.
در واقع مشکل اینجاست که نهنگ‌ها همیشه از فاصله مناسب و به موقع تشخیص داده نمی‌شوند اما خب حالا با استفاده از دستگاه‌های مجهز به سیستم عاملiOS می‌توان به نجات این گونه از حیات وحش نیز امیدوار بود.


یک برنامه رایگان به نام Whale Alert که توسط EarthNC توسعه یافته است با استفاده از ره‌یاب ماهواره‌ای و فن‌آوری های دیگر و جمع‌آوری آخرین اطلاعات در مورد جنبش گله‌های وال در اقیانوس اطلس شمالی می‌تواند به کشتی‌ها و کاربران آنان در مورد رفت‌وآمد نهنگ‌ها هشدار داده و اطلاع‌رسانی کند.
پاتریک رامپیج مدیر صندوق بین‌المللی رفاه حیوانات! در بندر ماساچوست معتقد است که اپل با کمک آی‌پدهای مجهز به این نرم‌افزار کمک خواهد کرد تا در قرن 21 امیدوار به پیداکردن و حفظ وال‌ها باشیم.
برنامه هشدار وال یک برنامه خوب با کارکرد ساده برای حفظ وال‌ها از برخورد مرگبار با کشتی‌هاست اما خوب که فکر می‌کنم از این می‌ترسم که ممکن است این برنامه به وسیله شکارچیان وال نیز در پیدا کردن محل تجمع این حیوانات مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. امان از فناوری!

دریافت رایگان برنامه از فروشگاه آی‌تونز

Source:Reuters

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.