با «کیوسک» اخبار روز همیشه همراه شماست!

با خبرخوان کیوسک اخبار روز همیشه در دستان شما و همراه شماست. با این نرم‌افزار می‌توانید مشترک روزنامه‌ها، مجلات، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها شوید و در هر لحظه از اخبار جدید مطلع گردید.

18

فارنت: این روزها که همه چیز دیجیتالی شده و خوشبختانه با کمک این ابزار دیجیتالی دسترسی به بسیاری از امور که برای آن‌ها باید از منزل خارج می‌شدیم در خانه فراهم شده است دسترسی به جراید نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. البته چند سالیست که روزنامه‌های رسمی کشورمان به نسخه‌های اینترنتی روی آورده‌اند و بعضا نسخه‌های اینترنتی خود را تنها چند ساعت پس از انتشار بر روی درگاه‌های اینترنتی خود قرار می‌دهند.

این موضوع البته تا وقتی پرطرفدار بود که پای تلفن‌های همراه هوشمند به زندگی ما باز نشده بود حالا حتی دیگر برای دیدن نسخه‌های اینترنتی نیز گویا فرصت (و یا همان حس و حال) برای باز کردن آدرس‌های اینترنتی روزنامه‌های نیز باقی نمانده است.

در این مجال شرکت پرشه پردازش برنامه اندرویدی را به بازار عرضه کرده است که با رنگ و لعاب و جذابیت خاص خود توانسته زحمت کاربرانی را که روزانه در تلفن‌های همراه هوشمند و یا تبلت خود مجبور به تایپ کردن آدرس اینترنتی روزنامه‌های مورد علاقه خود بودند کمتر کند و البته در وقت آن‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی را پدیدار سازد.

این شرکت برنامه کیوسک را در این خصوص عرضه کرده است. برنامه کیوسک همانطور که از نام آن بر می‌آید یک کیوسک برای مطالعه آنچه که به دنبال آن هستید می‌باشد. در ادامه به بررسی مختصر این برنامه می‌پردازیم.

نام برنامه: کیوسک آخرین نسخه: 2.0

قیمت: رایگان سیستم عامل: اندروید 2. 2 و بالاتر (سازگاری با اندروید 4 و تبلت‌ها)

حجم: 3.1 مگابایت آخرین به روز رسانی: 20 اسفند 1390

                  دریافت برنامه از کافه بازار      دریافت برنامه با لینک مستقیم

توضیح سازنده برنامه: با خبرخوان کیوسک اخبار روز همیشه در دستان شما و همراه شماست. با این نرم‌افزار می‌توانید مشترک روزنامه‌ها، مجلات، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها شوید و در هر لحظه از اخبار جدید مطلع گردید. خبرخوان کیوسک آخرین اخبار را توسط اتصال به اینترنت (اتصال به GPRS و یا از طریق Wi-Fi) دریافت می‌کند و با ذخیره آن‌ها در حافظه تلفن همراه و یا تبلت این امکان را به شما می‌دهد تا هر زمان که فرصت مطالعه داشته باشید بدون نیاز به اتصال اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید با دریافت رایگان این نرم افزار و نصب آن بر روی تلفن همراه خود هم اینک از ویژه‌گی‌های این نرم‌افزار بهره برید.

 بررسی برنامه در فارنت:

با باز کردن برنامه ابتدای صفحه قرمز رنگ و لوگوی ویژه شرکت پرشه پردازش را مشاهده خواهید کرد و پس از منوی اول برنامه ظاهر می‌شود. منوی اول برنامه چیزی نیست جز دو طبقه قفسه که منوی اصلی برنامه را با شش قسمت تشکیل می‌دهد. این شش قسمت عبارتند از روزنامه‌، مجله، خبرگزاری، وب، آب و هوا و علاقمندی‌ها. در بالای این دو طبقه نیز لوگوی برنامه به چشم می‌خورد.

در پائین صفحه اصلی برنامه دکمه درباره ما قرار گرفته است که با زدن ان صفحه درباره ما برنامه با توضیحاتی در خصوص این برنامه و سازندگان آن ظاهر می‌شود. در پائین این صفحه نیز دکمه تماس با ما و دکمه بروزرسانی قرار گرفته است که دکمه تماس با ما یک پیام ایمیل به آدرس سازندگان برنامه برای شما می‌سازد و دکمه بروزرسانی نیز نسخه برنامه را بررسی می‌کند. خوشبختانه بر خلاف برخی برنامه‌های ایرانی دکمه بازگشت گوشی در برنامه عملکرد داشته و به منوی قبلی باز می‌گردید.

در قسمت روزنامه و در صفحه اصلی که با فشردن کلید روزنامه به آن وارد شده‌اید. روزنامه‌های اکثرا کثیرالانتشار را بر روی یک قفسه چوبی به ترتیب مشاهده خواهید کرد. این قفسه که به شکل و رنگ جذابیست به صورت منوی بالا به پائین طراحی شده است و با بالا و پائین کردن قفسه روزنامه‌های بیشتری را شاهد خواهید بود.

در انتهای قفسه نیز دکمه بازگشت قرار گرفته است. با زدن بر روی روزنامه مورد علاقه خود مطالب آن روزنامه بر اساس حوزه‌ها و بخش‌های خبری در نظر گرفته شده توسط روزنامه ظاهر می‌شود. شما در واقع با فیدهای سرویس‌های مختلف ان روزنامه روبرو هستید که با انتخاب هر کدام از ان‌ها اخبار منتشر شده در ان حوزه در آن روز برای شما ظاهر می‌شود و کافیست در هر فید، دکمه بروزرسانی را در انتهای صفحه لمس کنید تا اطلاعات همان روز به‌روزرسانی شود.

در هر صفحه یک بخش علاقمندی نیز وجود دارد که ظاهرا برای بوکمارک‌کردن اخبار و علامتگذاری ان‌ها در صورت لزوم است تا مثلا خبری را که علاقه دارید بعدا بتوانید بخوانید. برای این کار باید چند لحظه انگشت خود را بر روی خبر مورد نظر نگهدارید. با لمس کردن هر خبر نیز متن خبر مورد نظر در برنامه کیوسک برای شما ظاهر می‌شود و اگر به متن اصلی خبر و روزنامه‌ای آن نیاز دارید کافیست دکمه متن کامل خبر را در انتهای صفحه لمس کنید. دکمه بازگشت گوشی و همچنین دکمه بازگشت موجود در انتهای هر صفحه به ترتیب شما را به منوها و صفحه‌های قبلی هدایت خواهد کرد.

در منوی مجله دقیقا شبیه منوی روزنامه، این بار شاهد چیده شدن مجلات بر روی کیوسک هستیم. کارکرد منوها به همان صورت است و با لمس مجلات به اخبار و مطالب داخل آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

در قسمت خبرگزاری دیگر از آن قفسه‌های چوبی مجلات و روزنامه خبری نیست و قفسه‌بندی منوی اول برنامه با تغییری کوچک و البته رنگ پشت‌زمینه متفاوت را شاهد خواهید بود. در این صفحه شاهد قفسه‌بندی خواهیم بود که منویی راست به چپ را تشکیل می‌دهد و اخبار سایت‌های مهم خبری در آن به ترتیب اهمیت و تعداد خواننده قرار داده شده‌اند. با لمس لوگوی هر سایت خبری که پیش‌نمایشی از صفحه اول آن است به آخرین اخبار آن سایت خبری هدایت خواهید شد که بر اساس گروه‌ها و حوزه‌های خبری و سرویس‌های ان سایت خبری دسته‌بندی شده است. در این قسمت هم قابلیت اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها برای بوکمارک کردن اخبار وجود دارد. به صفحه اول باز می‌گردیم.

به طبقه پایین قفسه‌ها می‌رویم. قسمت دیگری که خودنمایی می‌کند قسمت وب است که خب طبیعتا سایت‌های خبری و وبلاگ‌های مطرح اخبار وب را به ترتیب در کنار هم گرداوری کرده است که خب طبیعتا نام فارنت نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود. با کلیک بر روی لوگوی هر کدام از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های حاضر به اخبار آن سایت و یا وبلاگ هدایت خواهید شد. این اخبار بر اساس فید خروجی ان وب‌سایت یا وبلاگ تنظیم شده است. دکمه اضافه کردن به علاقمندی‌ها همچنان در این قسمت به عنوان جزئی اصلی به چشم می‌خورد.

قسمت بعدی و یا بهتر بگوئیم امکان بعدی قسمت آب و هواست که در صفحه اصلی به چشم می‌خورد با کلیک بر روی لوگوی آب و هوا به یک صفحه وارد می‌شوید که شهرهای ایران به صورت منوی کشویی چپ براست ظاهر می‌شوند و با کشیدن آنها به سمت راست شهرهای بعدی و آب و هوای آن‌ها را شاهد خواهید بود. تاریخ آخرین بروزرسانی در پایین صفحه دیده می‌شود و در نوار بالا نیز شاهد یک منوی رو به پایین هستیم که می‌توانید سه دسته شهرهای ایران، شهرهای مذهبی و شهرهای جهان را برای نمایش انتخاب کنید. اگر از آب و هوای شهر خود باخبر شده‌اید باید به صفحه اول بازگردیم. جا نمانید!

حالا به قسمت نهایی برنامه می‌رسیم. قسمت علاقمندی‌ها در این قسمت تمامی صفحاتی را که به صورت علاقمندی در اخبار علامت‌گذاری کرده‌اید دیده می‌شوند. می‌توانید پس از خواندن و استفاده از اخبار با نگهداشتن و لمس طولانی هر خبر آن را از علاقمندی‌های خود حذف کنید همانطور که اشاره کردیم این قابلیت برای این منظور تعبیه شده است که بتوانید با بررسی سریع قسمت‌های مختلف مانند روزنامه‌ها، مجلات و وب‌سایت‌های خبری و البته اخبار آی‌تی، اخبار مورد علاقه خود را علامتگذاری کرده و در انتهای بررسی خود آن‌ها را به ترتیب و به طور کامل مطالعه کنید.

فکر نکنم قسمت دیگری باقی مانده و از قلم افتاده باشد. برنامه سرعت خوبی دارد و شاید تنها نقطه ضعف برنامه که نیاز دائمی به اینترنت در ابتدای اجرای آن برای بروزرسانی باشد، نقطه قوت اصلی برنامه به حساب بیاید که همان به‌روز بودن مطالب آن است.

در منو و صفحه اول نیز به نظر بهتر است عناوین قسمت‌ها همچون روزنامه، مجله و خبرگزاری و … در زیر قفسه‌ها و با فاصله‌ای کمتر نوشته شود تا تداخلی در شناسایی قسمت‌ها بوجود نیاید چرا که عناوین بالایی در زیر لوگوی برنامه تقریباً دیده نمی‌شوند و به نظر پایین لوگوها مکان بهتری باشد.

عکس صفحه اصلی روزنامه‌ها هر روز قسمت دیگریست که جای خالی ان حس می‌شود. اینکه بتوان روزنامه و یا سایت خاصی را به کیوسک اضافه کرد هم قابلیت دیگریست که جای خالی آن حس می‌شود. گرافیک محیط برنامه جذاب و کاملا حرفه‌ای طراحی شده است و مواردی مانند فونت‌های مناسب و اندازه ان‌ها باید مورد توجه سایر برنامه‌نویسان قرار بگیرد. فونت‌های اصلی در این برنامه کاملا خوانا و در اندازه استاندارد هستند.

جای خالی قسمت تنظیمات در برنامه به‌چشم می‌خورد که می‌تواند محلی برای تغییر تم و رنگ برنامه، اندازه فونت، به‌روزرسانی برنامه و شخصی‌سازی‌های دیگر باشد. مطمئنا با توجه به خلاقیت و مهارت سازندگان این برنامه انتظار اضافه شدن چنین مواردی در نسخه بعدی این برنامه چندان هم بیراه نیست.

بنابر اعلام سازندگان این برنامه در شرکت پرشه پردازش که در زمینه سیستم‌های مبتنی بر وب و تلفن‌های هوشمند فعالیت می‌کنند، نسخه‌های جدیدی از برنامه کیوسک در حال طراحی است که دارای ویژگی‌ها و بخش‌های جدید و منحصر به فردی است که امیدواریم این قابلیت‌ها و امکانات جدید در آن در نظر گرفته شود برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم.

نام برنامه: کیوسک آخرین نسخه: 2.0

قیمت: رایگان سیستم عامل: اندروید 2.2 و بالاتر (سازگاری با اندروید 4 و تبلت‌ها)

حجم: 3.1 مگابایت آخرین به‌روز رسانی: 20 اسفند 1390

            دریافت برنامه از کافه بازار      دریافت برنامه با لینک مستقیم

 پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

18 نظر برای این مطلب
  1. مسعود می‌گوید

    با سلام من چند وقتی از این نرم افزار کیوسک استفاده می کنم بد نیست.در تبلت اندروید من فیلمهای قسمت روزنامه جام جم بار گذاری میشود وفقط صدای ان پخش میشود وفیلم ان نشان داده نمی شود مشکل از کجاست لطفا راهنمایی بفرمایید.

  2. روزنامه شهرآرا می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    موسسه فرهنگی شهرآرا دارای محصولاتی در زمینه های نرم افزار کیوسک می باشد.
    می خواستم بدونم چه راهی برای ورود اطلاعات موسسه شهرآرا به نرم افزار وجود دارد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشخصات سازندگان برنامه در داخل برنامه موجود است.
      لطفا با همان مشخصات در تماس باشید.
      موفق باشید

  3. م.صفوی می‌گوید

    باسلام.ضمن تشکر از زحمات شما عرض کنم که الان بیشتر از دو هفته است اخبار خبر گذاری مهر و روزنامه جام جم رو نمیتونم ببینم پیام میده که اخبار جدیدی وجود ندارد.لطفا راهنمایی کنید.متشکرم

  4. محسن می‌گوید

    لینک نرم افزار برای سیستم عامل iOS

  5. fereshte می‌گوید

    Chera be ma ke resid asemun pokid
    Hichio baz nemikone
    Beruz resani mikone vali hich matlabi nemiad jane man rahnamayi

    1. محسن می‌گوید

      سلام.
      چه قسمت هایی رو برای شما نمایش نمیده ؟
      اسامی مجلات یا روزنامه ها رو بگید تا بررسی کنیم هر چه سریعتر

  6. ترانه می‌گوید

    سلام.
    میخواستم بدونم آیا با آیپد هم میشه این برنامه رو داشت؟! باید از اپ استور نصبش کنم حتماً؟!
    چون vp. ندارم نمیتونم از اپ استور استفاده کنم! اگر میشه راه دیگه اى رو امتحان کرد لطفاً کامل برام توضیح بدین!!
    ممنون..

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز این برنامه اندروید هست و فعلاامکان استفاده روی آی پد میسر نیست.

      به‌روزرسانی: لینک نرم افزار برای سیستم عامل

  7. مرتضی عقیلی می‌گوید

    به نظر من هم برنامه خیلی کامل و کاربردی هست ولی خوب هنوز جای کار داره. می تونه یک سورس خوب واسه همه گوشی های آندرویدی باشه..
    سیستم اشتراک با دوستانش خیلی به کار من میاد. ممنون

  8. ميثاق می‌گوید

    کاش به حرف شما گوش بدن و مث برنامه جار بشه عکس صفحه اول روزنامه ها رو هم دید.

    1. رضاپور می‌گوید

      سلام
      من با برنامه جار هم کار کردم. این برنامه خیلی تکمیل‌تره اما خ به قول شما این یه مورد رو فقط کم داره و خب برنامه جار هم فقط همون یه مورد رو داره و هیچ کدوم از امکانات این برنامه رو نداره.

  9. محمدرضا قربانيان می‌گوید

    برنامه کاملیه البته به جز همونی که خودتون گفتید. کاش می شد فید شخصی رو هم بهش اضافه کرد.

  10. پروانه می‌گوید

    مرسی از توضیحات کاملتون من برنامه رو دانلود و نصب کردم واقعا که فوق العاده است هم خود برنامه و هم گرافیک آن واقعا زیباست … ممنون از سازندگانش و شرکت پرشه پردازش …

  11. بهروز می‌گوید

    برنامه خیلی شیک و با کلاسیه , به نظر من تو برنامه های ایرانی یک سر و گردن از همشون بالاتره اما خوب یک سری مشکلاتی هم داره. مثلا همین افزودن لینک های شخصی که من تو موبایلستان خودنم این امکان رو نسخه دو وجود داشته ولی غیر فعال شده! حالا چراش رو کسی نمی دونه؟!

    1. mehrdad می‌گوید

      سلام دوست عزیز… ممنون بابت نظر لطفتون نسبت به برنامه. این امکان به دلایل فنی و اینکه هنوز روی دادن این سرویس مطمعن نبودیم موقتا غیر فعال شد تا بررسی های بیشتری روی آن انجام گیرد. انشالله در نسخه آتی این امکان در برنامه وجود خواهد داشت.
      موفق باشید

  12. سامان می‌گوید

    برنامه خیلی خوبیه، من حدود 2 ماه پیش از بازار دانلودش کردم. اگه لیست نشریاتش کامل بشه فوق العادست.
    http://www.senoli.com

  13. علیرضا می‌گوید

    سلام , آقا دستت درد نکنه توضیحات کاملی بود ولی چرا اینقد دیر…! این برنامه خیلی وقته اومده و ما نصبش کردیم! به کار من که خیلی میاد خداییش از چرخیدن تو این سایت های ایرانی با این سرعت های داغون خیلی بهتره. دست سازنده هاش درد نکنه