ژاپنی‌ها خانه‌های خود را در برابر زلزله به ایربگ مجهز می‌کنند!

این سیستم اکنون در 88 خانه در سرتاسر ژاپن نصب شده است و اکنون برای استفاده در ساختمان‌های بزرگتر و البته مهم‌تر همچون ساختمان‌های دولتی، برج‌های اداری بلند مرتبه و مجسمه‌های عظیم، مطرح شده و در دست بررسی است.

1

فارنت: ژاپن همچنان با تلاشی قابل تقدیر و ستایش به بازسازی خود پس از زلزله و سونامی سال گذشته ادامه می‌دهد. در همین حال یک شرکت ژاپنی متد جدیدی را برای جلوگیری از لرزش خانه‌ها در هنگام زلزله ابداع کرده است که در آن با الهام از ایربگ اتومبیل در هنگام زلزله خانه را سوار بر یک بالشتک پر از هوا می‌کند.

این روش که توسط شرکت ایردانشین ابداع و توسعه یافته است با روش‌های مرسوم استفاده از تعدیل‌کننده‌های هوا و سیستم‌های ایزولاسیون کاملا متفاوت است. در این روش هنگامی که زلزله جریان پیدا می‌کند و اولین لرزش توسط حسگر دستگاه احساس می‌شود این حسگر یک کمپرسور بزرگ هوا را فعال می‌کند تا جریان هوا به سرعت در بالشتک بزرگ موجود در فونداسیون خانه وارد شود. با ایجاد فشار خانه به اندازه 3 سانتیمتر به بالا رفته و بر روی این بالشتک شناور می‌شود و این بالشتک در واقع خانه را از تکان‌ها و لرزه‌های زمین عایق می‌کند.

پس از پایان لرزش‌ها نیز صاحبخانه می‌تواند از طریق یک دریچه که در داخل خانه قرار گرفته نسبت به تخلیه هویا بالشتک و برقراری ثبات در خانه اقدام کند و خانه به وضعیت فونداسیون ثابت خود بازگردد.

این سیستم اکنون در 88 خانه در سرتاسر ژاپن نصب شده است و اکنون برای استفاده در ساختمان‌های بزرگتر و البته مهم‌تر همچون ساختمان‌های دولتی، برج‌های اداری بلند مرتبه و مجسمه‌های عظیم، مطرح شده و در دست بررسی است.

جدا از طرح‌های پیشگیرانه اهالی سرزمین آفتاب تابان در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی، همت مردم و حاکمان این سرزمین در بازسازی سریع و کامل کشورشان قابل تقدیر و البته درس گرفتن است.

Source: Gizmodo via Air Danshin

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. شهاب می‌گوید

    بابا این ژاپنی ها هم بعضی وقتا خیلی گیج میشنا!!!
    اینا فکر اینو نکردن که اگر برق در حین وقوع زلزله قطع شد, چطوری اون بالشتک هوا باید بشه؟ حتما با فوت کردن توش!!!!!!!
    اینم مثل سیستم خنک کننده نیروگاه هسته ایشون هست که وقتی برق قطع شد , باعث وقوع فاجعه شد.و فکر اینجاشو نکرده بودن. در حالیکه اگر سیستم خنک کننده رو بر اساس نیروی جاذبه زمین طراحی کرده بودند…اون فجایع بوجود نمیومد.