لوگوی جدید برای ویندوز 8: حالا تازه شبیه پنجره شد!

مایکروسافت در حالی با لوگوی جدید سعی دارد پنجره را به عنوان یک استعاره زیبا برای تداعی کند که رابط کاربری «مترو» سیستم عامل جدید با استعاره پنجره که از زمان ساخت این سیستم عامل، هسته آن بوده، کاملاً متفاوت است.

0

فارنت: غول نرم‌افزاری مایکروسافت با ادامه روند طراحی سیستم عامل آینده خود، لوگوی جدیدی را برای ویندوز 8 طراحی کرده که کاملاً با حال و هوای گذشته ویندوز متفاوت است.
لوگوی جدید کمی شبیه پرچم فنلاند به شکل وارونه بوده و دارای یک زمینه آبی با یک صلیب سفید در وسط آن است که این لوگو را شبیه یک پنجره می‌کند.
سام مورو، مدیر اصلی رابط کاربری ویندوز در یک مطلب خاطرنشان کرده است که این پنجره اندکی زاویه‌دار است تا حس حرکت را به همراه سبک سریع و روانی که در کل ویندوز 8 مشاهده می‌شود، ایجاد کند.

به گفته مورو، مایکروسافت برای طراحی لوگوی جدید، پنتاگرام را که یک مشاور طراحی قوی است، استخدام کرده است. گویا این شرکت خواهان کنار گذاشتن لوگوی قبلی ویندوز است که بیشتر شبیه یک پرچم است تا پنجره.
اما مایکروسافت در حالی با لوگوی جدید سعی دارد پنجره را به عنوان یک استعاره زیبا برای تداعی کند که رابط کاربری «مترو» سیستم عامل جدید با استعاره پنجره که از زمان ساخت این سیستم عامل، هسته آن بوده، کاملاً متفاوت است.

سبک مناسب صفحه های لمسی «مترو» که برای دسترسی به برنامه‌ها با حذف آیکون و ایجاد در اصطلاح تایلزهای گوناگون به گونه‌ای طراحی شده تا فراگیر باشد.

برنامه‌هایی که در حالت «مترو» ویندوز 8 کار می‌کنند، کل صفحه رایانه را می‌گیرند و هیچ کادری که برنامه‌ها را از یکدیگر و دسکتاپ جدا کند، وجود ندارد.
مایکروسافت همچنین نوار ابزاری را که در انتهای دسکتاپ وجود داشت، حذف کرده و در حالی‌ که کاربران می‌توانند در ویندوز 8 به دسکتاپ قدیمی ویندوز سوئیچ کنند، نسخه «مترو» رابط کاربری را که پنجره های متعدد برنامه های در حال اجرا را نشان می‌دهد، حذف می‌کند.
مایکروسافت اعلام نکرده سیستم عامل جدیدش را چه زمانی عرضه می‌کند با این‌همه بیشتر تحلیلگران انتظار دارند نسخه جدید ویندوز پیش از پایان سال و شاید در فصل خرید بازگشایی مدارس از راه برسد.
این شرکت قرار است ماه جاری نسخه آزمایشی بتای ویندوز 8 را رونمایی کند که نقطه عطفی در انتشار نسخه نهایی آن به شمار می‌رود.

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.