چند راهکار ساده برای حفظ امنیت گوشی‌ هوشمند شما!

پاتریک پیترسون، پژوهشگر ارشد امنیت در سیسکو، بر این عقیده است که تهدیدات امنیتی گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای موبایل در سال 2011 افزایش پیدا کرده‌اند. او در این مطلب چند راهکار مورد اطمینان برای حفظ امنیت گوشی‌های هوشمند شما را بیان می‌کند.

1

مجرمان سایبری دیگر مانند قدیم‌ها به ویندوزهای کامپیوتر حمله نمی‌کنند، بلکه توجه خود را به سمت فناوری‌های دیگری معطوف کرده‌اند و تلفن‌های همراه بهترین راه برای حمله به گجت‌های قابل حمل هستند. به تازگی شواهدی از فیشینگ یا سرقت اطلاعات در موبایل‌ها یافت شده که توانسته‌اند به پسوردها و سایر محتوای شخصی دسترسی پیدا کرده‌اند.

پاتریک پیترسون، پژوهشگر ارشد امنیت در سیسکو، بر این عقیده است که تهدیدات امنیتی گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای موبایل در سال 2011 افزایش پیدا کرده‌اند.

او در این مطلب چند راهکار مورد اطمینان برای حفظ امنیت گوشی‌های هوشمندتان را بیان می‌کند:

• قبل از اینکه پیام کوتاهی را باز کنید فکر کنید

ابتدا قبل از اینکه به پیامی پاسخ دهید، ببینید چه کسی به شما پیام کوتاه ارسال کرده است. اغلب سرقت‌های فیشینگ از طریق پیام‌های متنی آغاز می‌شود. اگر نمی‌شناسید جواب ندهید.

• همیشه خارج شوید

هنگامی که کار شما با یک برنامه یا سرویس وب تمام شد، از برنامه خارج شوید یا Log Out کنید. این کانال را همین طور به حال خود باز نگذارید تا دیگران اطلاعات شما را کنترل کنند.

• به منبع خود اطمینان کنید

همیشه به جایی که از آن نرم‌افزار می‌خرید یا دانلود می‌کنید توجه داشته باشید. فروشگاه مجازی معتبر یکی از بهترین فروشگاه‌ها است. مراقب نرم‌افزارهای شخص ثالثی که از شما درخواست‌های تایید زیادی می‌کنند باشید.

• تمیز و مرتب باشید

از شر برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. برخی برنامه‌ها می‌توانند بعضی از انواع اطلاعات نظیر فهرست مخاطبان را کنترل کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. برای سیم‌کارت گوشی خود کلمه رمز یا Pin Code ایجاد کنید تا اگر تلفن همراه شما گم شد یا به سرقت رفت، هیچ کس نتواند از سیم‌کارت شما استفاده کند. نکته مهم: از رمزهای 0000 و 1234 هم استفاده نکنید. زیرا به آسانی قابل حدس زدن هستند.

حفظ امنیت گوشی‌ هوشمند

• بلوتوث در کمین است

بلوتوث می‌تواند بی‌نظیر باشد، اما می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و اطلاعات شخصی شما ممکن است مورد دسترسی و آسیب قرار گیرد. اگر شما از بلوتوث استفاده می‌کنید، اتصال خود را با یک رمز طولانی و امن‌تر به جای استفاده از یک PIN کوتاه محافظت کنید.

• کجا از Wi-Fi استفاده کنید

جای تعجب بسیار است که هکرها از Wi-Fi hotspot های عمومی برای استراق سمع و کلاه‌برداری استفاده می‌کنند. هکرها می‌دانند که بسیاری از مردم ممکن است از یک رمز عبور یا پسورد در سایت‌های مختلف استفاده کنند، از ایمیل گرفته تا حساب بانکی و سایر حساب‌های کاربری. پس بار دیگری که به کافی‌شاپ یا رستورانی رفتید، در مورد چیزی که به اشتراک می‌گذارید خوب فکر کنید. یا اگر می‌توانید از شبکه اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنید.

• خطرناک

سر زدن به وب‌سایت‌ها با مرورگر گوشی هوشمند که تاریخ اعتبار آن گذشته می‌تواند شما را در معرض آسیب قرار دهد. اگر هنگام استفاده از آن احساس راحتی نمی‌کنید، آن را ببندید. همیشه به‌روزرسانی‌های امنیتی گوشی خود را جدی بگیرید. آن‌ها واقعاً به شما کمک می‌کنند.

  Source: nokiaconnects via Cisco Blog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Soheil می‌گوید

    بسیار جالب بود خیلی ها جدی نمی گیرند چون خیال میکنن اطلاعات مهمی توی گوشیشون ندارند