برترین تلفن همراه هوشمند سال 2011 کدام است؟

مسلم است برترین تلفن همراه اندرویدی در بازار بی رحم تلفن های همراه هوشمند رقیب سرسختی همچون آیفون اپل را در پیش روی خود می‌بیند و البته بی انصافی است که در بحث خود نامی از تلفن همراه کهکشانی دوم سامسونگ یعنی گالاکسی اس دو به میان نیاوریم.

26

فارنت:شرکت گوگل سرانجام سومین تلفن همراه خود از سری نکسوس را در هنگ کنگ و با سیستم عامل اندروید 4.0 یا همان بستنی حصیری رونمایی کرد.

مسلم است برترین تلفن همراه اندرویدی در بازار بی رحم تلفن های همراه هوشمند رقیب سرسختی همچون آیفون اپل را در پیش روی خود می‌بیند و البته بی انصافی است که در بحث خود نامی از تلفن همراه کهکشانی دوم سامسونگ یعنی گالاکسی اس دو به میان نیاوریم.

خوب ما یک مقایسه کوچک و جمع و جور بین این 3 رقیب انجام داده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

طراحی:

در میان 3 تلفن همراه ،گالاکسی نکسوس دارای بزرگترین صفحه نمایش با 4.65 اینچ  Super Amoled HD است که البته شباهتی به سایر اندرویدی‌ها ندارد.

گالاکسی اس دو نیز دارای دومین صفحه نمایش بزرگ با 4.3 اینچ Super Amoled Plus است و آیفون 4s نیز کوچکترین صفحه نمایش را در بین 3 رقیب با اندازه 3.5 اینچ دارا است.

گالاکسی نکسوس دارای بزرگترین و با کیفیت‌ترین صفحه نمایش در بین 3 صفحه نمایش موجود  است و اندازه 4.65 اینچی به خوبی در نمایش کیفیت     720p HD به کمک گالاکسی نکسوس می‌آید .

در ضمن صفحات نمایشی سوپر آمولد دارای بالاترین کنتراست درخشندگی تصاویر هستند و بالطبع دارای تصاویر واضح‌تری از صفحه نمایش رتینای اپل است.

در مقام مقایسه با گالاکسی نکسوس صفحه نمایشهای گالاکسی اس دو با تفکیک پذیری 400*800 پیکسل و آیفون 4S با صفحه نمایش کوچک 3.5 اینچی با تفکیک پذیری 960*640 پیکسل متعلق به نسل قبل بوده و توانایی رقابت با گلکسی نکسوس را ندارند.

سخت افزار

آیفون جدید دارای پردازنده A5  است که دارای قدرت بیشتری در مقایسه با رقیبان بوده و دارای فرکانس 800 مگاهرتزی دو هسته ای A9  است و در مقابل گلکسی نکسوس دارای پردازنده 1.2 گیگاهرتزی Exynos  4210 است.

آیفون دارای چیپ گرافیکی یکپارچه PowerVR SGX543MP2 است که در حال حاضر سریعترین پردازنده گرافیکی موبایل است و حتی ARM Mali-400MP بسیار ضعیفتر از پردازنده گرافیکی آیفون جدید است.

گالاکسی نکسوس دارای پردازنده گرافیکی PowerVR SGX540 است که دارای کلاک 348 مگاهرتزی بوده و نسل قبلی یعنی نکسوس اس نیز از همین پردازنده گرافیکی بهره می‌برد که البته دارای کلاک 200 مگاهرتز بود .

سیستم عامل

گلکسی نکسوس دارای جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی اندروید بستنی حصیری است که دارای ویژگی‌های جدید ،رابط کاربری بهبود یافته است.

گلکسی اس دو نیز دارای سیستم عامل اندروید 2.3 است که البته به نسخه 4.0 بروز رسانی خواهد شد.

آیفون نیز دارای پنجمین نسخه سیستم عامل IOSبه همراه دستیار شخصی و فوق پیشرفته Siri است و البته انتخاب برترین سیستم عامل را به دلیل سلیقه ای بودن به خوانندگان عزیز واگذار می‌کنیم.

دوربین

گالاکسی اس دو و آیفون 4s  هر دو دارای دوربین‌های 8 مگاپیکسلی هستند ولی گلکسی نکسوس دارای دوربین 5 مگاپیکسلی است و هر دو تلفن همراه گلکسی اس دو و آیفون 4s   دارای تصاویر با کیفیت‌تری از گلکسی نکسوس هستند.

گلکسی نکسوس با ویژگی‌های جدید در دوربین مانند تشخیص چهره ،تاخیر شاتر صفر و رابط کاربری جدید عرضه شده و در مقابل نیز آیفون 4s داری ویژگی‌های مناسب مانند فیلتر IR ،توازن خودکار رنگ سفید،تثبیت کننده تصویر مانند یک دوربین کامپکت جمع و جور است.

در ضمن هر 3 موبایل قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1080P هستند.

حکم

در صفحه نمایش تلفن همراه گلکسی نکسوس بهترین است ولی در بخش سخت افزاری هنوز گلکسی اس دو بهترین اندرویدی به شمار می‌رود.

در بخش دوربین بدون شک آیفون 4S  برنده قطعی است .

اگر صفحه نمایش آیفون جدید 3.5 اینچی نبود بدون شک بهترین تلفن همراه سال 2011 لقب می‌گرفت ولی من به عنوان کسی که آیفون 4 دارد هرگز راغب به تعویض تلفن همراه خود با ایفون جدید نخواهم شد زیرا بسیار شبیه به آیفون 4 است .

به هر حال بستکی به سلیقه خوانندگان عزیز دارد که چه برندی و چه سیستم عاملی را برای تلفن همراه خود برخواهند گزید.

پ.ن:ممکن است این بررسی واکنش های متفاوتی را در بین خوانندگان عزیز فارنت برانگیزد ولی قابل توجه که این بررسی بدون کم و کاست نقل شده و تیم فارنت هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته است.

Source:Techie-buzz

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

26 نظر برای این مطلب
  1. حمیدرضا می‌گوید

    با سلام دوستان من از همتون بهتر میدونم حقیقت همیشه تلخ است که قبول کنید اس 2 قوی تر از اپل هست

  2. مهرداد می‌گوید

    ایفون گوشی محکم تری نسبت به گالکسی اس یک و دو هست.ولی وقتی اینو میبینید که چه راحت میشه برنامه رو گالکسی نصب کردو نصب نرم افزار روی ایفون یه خورده مشکل تره.ادم تو ذوقش میخوره.این که اپل بی نظیره شکی در اون نیست.ولی اپل میتونه خیلی بهتر از اینی که هست کار ….فراموش نکنید شرکت اپل برای هیچ ایرانی هیچ ارزشی قایل نیست.اپل گوشی های خیلی خوبی داره.ولی برای ما ایرانی ها گالکسی اس دو گذینه بهتریهکنه!چرا اپل پله به پله میاد جلو؟همش به خاطر سیاست هاش

  3. رضا می‌گوید

    کسی اینجا با HTC Sensation XE کار کرده؟من آیفونم رو باهاش عوض کردم و بسیار راضی هستم.از لحاظ سخت افزاری از آیفون خیلی قویتر و روونتره و رابط کاربریش هم به نظرم بسیار حرفه ای تره.اندرویدش کاملا ست آپ شده و مخصوص این گوشیه.آیفون خیلی خوبه ولی بزرگترین مشکلش اون آیتونزه.وقتی خیلی راحت میتونین فایلهاتون رو روی اندروید بریزین چرا باید از آیتونز استفاده کرد که به لعنت خدا هم نمی ارزه؟

    1. erfan می‌گوید

      salam
      ba jomleye akharetoon kamelan movafegham vali age kasi mikhad az sharre itunes khalas she pishnahad mikonam narm afzar e i-FunBox o download kone
      in siteshe http://www.i-funbox.com
      inam linke downlode barname http://dl.i-funbox.com/ifunbox_en.zip

  4. حسین می‌گوید

    سلام
    امیدوارم ios , winmo , android همیشه و تا همیشه در صحنه رقابت با هم بمونن تا باعث نوآوری همدیگه بشن
    به عنوان کسی که مدیر ارشد سایت اندروید بودم و به عنوان اولین کسانی که از این سیستم عامل لذت بردم و هنوزم دوسش دارم باید بگم الان از ios5 با ایفون 4s لذت بیشتری میبرم و شیفته نظم این os شدم و بعد از نوکیا این اولین گوشی که میبینم میشه روی باطری حساب کرد بر خلاف تمام اندرویدیها با وجود لذتی که تویه اوپن سورس بودن اندروید هست

  5. امیر کامجوفر می‌گوید

    اصلا آیفون رو حتی در بدترین حالت هم نبیاید با این اسباب بازی ها مقایسه کرد :))
    شرمنده محسن جان :دی اما اینکه بقیه کمپانی ها تمام ویژگیها رو می ذارن تو یک کیس و به عنوان گوشی وارد بازار می کنن تا جا بی افتندو خودی نشون بدن اصلا جای مقایسه نمیذاره .
    آی فون سال هاست مشخصه هاش رو داره و سعی می کنه فراتر ببره اما نه اینکه رقابت آن چنانی داشته باشه – حالا می دونیم سالی یک مدل جدید داره عرضه می کنه البته تقریبا یک سال یبار اما کمپانی های دیگه رو که می بینید :دی آی فون فور اور

  6. هاتف می‌گوید

    چه خوبه بجای این مقایسه های سیاه سفید که اخلاق غالب ما ایرانی هاست، منطقی و با ذکر دلایل علمی نقاط قوت و ضعف (بر روی ضعف تاکید میکنم) دیوایس های مدنظرمون رو بیان کنیم تا برای خواننده سودمند واقع بشه.

  7. مسعود می‌گوید

    شیره(جنگل)galaxy s2

  8. سینا (موبایل سینا) می‌گوید

    من گالکسی دارم خدا شاهده آیفون آخرت گوشیه حتما گوشیم رو عوض میکنم

  9. sajjadarya می‌گوید

    درود
    بدون شک گالکسی اس2

  10. شریفی می‌گوید

    Motorola Droid RAZR رو یادتون رفت.
    مطمئن هستم عالی خواهد بود

  11. محمد رضا می‌گوید

    فقط اپل

  12. kaveh می‌گوید

    agha javad . man alan tu englis zendegi mikonam . ki gofte 99 dolar. un faghat male amrica hastesh . tu inja man ye iphone 4s sefaresh dadam 32gb bayad £189 aval bedam baadesham 24 mah har mahi £35 hesab kon baad as 24 mah man hodude £1000 bayad bedam. ke mishe hodude do milion toman . pas bikhodi montazere un ruz nabash

  13. فرزاد می‌گوید

    به عنوان کسی که هم آیفون 4 داره و هم گالاکسی S2 باید بگم که S2 خیلی خیلی بهتر از آیفون 4 هست.

  14. حسین می‌گوید

    فقط آیفون 4s پادشاه اسمارت فون های بازار.اپل بی نظیره.

  15. CCU می‌گوید

    با سلام
    من نظر بچه ها رو خوندم windowsphone,iso,Android هر سه سیستم عاملهای قدرتمندی هستند ,در این هیچ شکی نیست و بسته به سلیقه هر کس با سخت افزار مورد نیاز مورداستفاده قرار می گیرد ,اینجا برنده نهایی این رقابت ما کاربران هستیم ,چند سال پیش رو بیاد بیارید نه رقابتی در پیشرفت سیستم عامل ,نه سخت افزار,نه کیفیت ساخت نبود ,Symbian بود و بس حالا با این همه پیشرفت Symbian کجاست می بینید برنده ما هستیم از هر لحاظ…

  16. javad می‌گوید

    به خدا اگه تو ایران هم باندلینگ درست حسابی داشتیم خود من به شخصه هم آیفون می گرفتم هم یه گوشی ویندوزفون هم بلک بری و گالکسی اس 2 هم که دارم . تو همه کشور ها آیفون 4 رو یکساله 99 دلار میگیرن اینجا 1 میلیون . اگه قیمت بالا جلوی دست و پای ما ایرانی ها رو نبسته بود شک ندارم همه چند تا گوشی با سیتم عامل های مختلف میگرفتن تا هم تجربه و هم لذت کار با همه نوع سیستم عامل رو داشته باشند. من خودم اس 2 دارم خانمم آیفون 4 ولی خیلی مشتاقم با ویندوزفون وبلک بری و میگو و بادا و سیمبین آنا و سیمبین بل کار کنم . اما متآسفانه نمیتونم …
    خدا کنه این مشکل حل بشه تا همه بتونیم با تجربه کافی بهترین گوشی رو انتخاب کنیم و استفاده کنیم …

  17. fery می‌گوید

    فقط 1100 . هیچ گوشی مثل اون نیست حتی 1200.

    1. lpln می‌گوید

      1100s بهتره دوتا چراغ قوه همزمان داره

  18. فرهاد می‌گوید

    فقط 4s, بقیه برن فعلن بدنه پلاستیکیشون رو درست کنن.

  19. رونی می‌گوید

    فکر نمیکنم کسی حاظر باشه محیط حرفه ای ios رو به این آندرویدیای جدید ترجیح بده

  20. ماني می‌گوید

    حسین جان من با آیفون کار کردم و نگفتم که آیفون گوشی بدی هست؛بلعکس؛معتقدم که واقعا سیستم عامل Ios سریع و روان هستش و این برای من هم ثابت شده به طوری که آیفون نسخه چهارم بااینکه سی پی یو تک هسته ای داره ولی دربرابر گالکسی اس دوهسته ای کم نمیاره و یه جورایی روانتر از آندروید کار می کنه در مورد وینوز فون هم همینجور هستش با اینکه ویندوز فون سی پی یو دو هسته ای فعلا پشتیبانی نمی کنه ولی واقعا سریع و روان هستش؛شما می تونین برید یوتیوب و سرچ کنید samsung omni7 vs galaxy s این دو گوشی با اینکه سخت افزار نسبتا یکسانی دارند ولی omnia7 به علت اینکه از ویندوزفون استفاده می کنه به مراتب روانتر از گالکسی اس یک کار می کنه نکته ی دیگه اینکه رابط کاربری مترو واقعا تجربه خارق العاده ای رو به آدم دست می ده،هر کی با ویندوز فون کار کرده با من توی این مورد صد درصد موافقه ولی تجربه ی کار کردن با آندروید به علت اینکه گوگل به شرکت های گوشی ساز اجازه اینو داده که در آندرویداز پوسته ی اختصاصی خودشون استفاده کنند متفاوت و همین امر هم باعث میشه که در آندروید در صورت آپدیت جدیدبرای سیستم عامل از طرف گوگل دیوایسها خیلی دیراین آپدیتها رو دریافت کنند یا در مواردی اصلا نتون آپدیته رو دریافت کنند ولی در ویندوز فون به خاطر اینکه مایکروسافت این اجازه رو نمی ده گوشی سازهابا آمدن آپدیت جدید از طرف مایکروسافت دیوایسهایشان آپدیتهارو دریافت خواهندکرد از همه مهمتر این که خود مایکروسافت مسولیت بروز رسانی موبایلتان رو بر عهده داره و خیالتان از دریافت آپدیت های جدید راحته در صورتی که در آندروید مسولیت بروز رسانی موبایلتان با خود شرکتهی گوشی سازهست و هیچ تضمینی برای گرفتن آپدیت جدید وجود ندارد به همین علت گوشی های آندرویدی اغلب یک یا دو آپدیت بیشتر دریافت نمی کنن ودر مورد موبایلهای مطرح با سخت افزار رده بالا نهایتا سه رام اصلی برای اونا شاید بیاد ،بحث دیگه اینکه مایکروسافت یه سری استاندارد های سخت افزاری برای هر گوشی تعیین کرده تا سیستم با هیچ کندی مواجه نشه و بتونه از تمام ظرفیتهای مارکت پلیس استفاده کنه و ازتمام اپلیکیشن های ارائه شده در مارکت ویندوز بهره ببره؛ در صورتی که در آندروید گوشی هایی با سخت افزار ضعیف,متوسط و رده بالا وجود دارد که گوشی شما اگر شامل دو گزینه اول باشدامکان دارد که اپلیکیشن یا گیم هایی که نیاز به پردازنده های یک گیگاهرتز یا رزولوشن های بالا دارند را نتواند اجرا کند… در کل سیاست مایکروسافت در مبحث سیستم عامل موبایل(سری ویندوز فون نه ویندوز موبایل) بیشتر مایل به اپل هست تاگوگل

  21. حسن می‌گوید

    ccu و مانی فکر کنم شما هرگز ایفون در دست نگرفتید و یا اگر هم گرفتید کاربر حرفه ای نبودید
    من حاضر نیستم حتی ایفون 4 رم رو با هیچ گوشی قوی اندرویدی دیگری عوض کنم
    شاید شما بگویید من چشمم رو به حقیقت بستم ،ولی شما هیچ کدام جادوی اپل را ندیده اید .

  22. ماني می‌گوید

    جناب CCU عزیز اگه شما یک بار با ویندوزفون کار می کردیداین حرف رو نمی زدید

  23. ar30 می‌گوید

    هنوز هیچ گوشی خوبی رو ندیدم که چشمو کور کنه … ولی بین اینا galaxy s2

  24. CCU می‌گوید

    حیف که نوکیا به آندروید روی خوش نشان نداد وگرنه می دیدیم با ترکیب قدرت سخت افزاری نوکیا ,کیفیت ساخت عالی اون و قدرت نرم افزاری آندروید اصلا جایی برای مقایسه باقی می موند یا نه … حیف که نوکیا چشماشو بسته .