هزینه تولید آیفون جدید فقط 203 دلار

البته در این میان هزینه‌های حمل و نقل و فروش حساب نشده است ولی این نکته را می رساند که یک محصول موفق تا چه اندازه می‌تواند برای شرکت سازنده سود به ارمغان بیاورد.

5

فارنت:موسسه فن آوری UBM  پس از معرفی تلفن همراه آیفون جدید ، با تفکیک قطعات بکار رفته در آیفون جدید  با ظرفیت 32 گیگابایت به رقم جالب 203 دلار رسیده است که با احتساب هزینه فروش 749 دلاری مدل آنلاک فاکتوری متوجه سود عظیم اپل از فروش آیفون خواهیم شد.

البته در این میان هزینه‌های حمل و نقل و فروش حساب نشده است ولی این نکته را می رساند که یک محصول موفق تا چه اندازه می‌تواند برای شرکت سازنده سود به ارمغان بیاورد.

به عنوان مثال ، مموری 32 گیگابایت قیمتی در حدود 38 دلار ،صفحه نمایش رتینا 31 دلار ،پردازنده دو هسته ای A5  در حدود 26 دلار و سنسور 8 مگاپیکسلی نیز قیمتی در حدود 18 دلار دارد.

Source:Afterdown

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. tf2000 می‌گوید

    هزینه کارمندا و این حرفا … سروراشون !
    مغازه هایی که دور دنیا دارن ! کارخونه تولید محصولات ! حمل و نقل محصولات ! تبلیغات ! کنفرانس ها ! و …..

    اینا هم حساب شده ؟!
    البته من اصلا از اپل خوشم نمیاد ولی نمیشه حقیقت رو نگفت !

  2. وحید می‌گوید

    بزرگترین هنر کمپانی اپل قبولوندن حرفهای خودش، به عنوان نیازهای مردم بصورت کاملا زیرکانه هست.اون چیزی که می خواد رو تو کله مشتری فرو می کنه و مشتری فکر می کنه واقعا همینو می خواسته…واقعا هنرمندیه…

  3. شهرام وفادار می‌گوید

    احتمالاً کسانی که این جور حساب کتاب ها رو می کنند اصلاً سرشون تو کار نیست. در همین سخت افزار خیلی هزینه ها حساب نشده. حالا تازه همه این ها به کنار

    خیلی وقت ها هزینه نرم افزار بیشتر از هزینه سخت افزار در میاد. برای همین نسخه جدید اپل رفته چند شرکت رو با هزینه های نجومی خریده تا از تکنولوژی و محصولاتشون در محصولات خودش استفاده کنه. شاید برخلاف باور خیلی از مردم عامه و حتی عده ای از به ظاهر متخصصان هنر اپل هیچ وقت ارائه تکنولوژی جدید و به روز نبوده، بلکه ارائه اون به شکل جدید، مطابق دادن اون با شکل دیگه ای از نیاز ها، و کنار هم گذاشتن آنها به شکل کاملاً استادانه بوده. و همه اینها براش پول آب خورده.

    توسعه نرم افزار ها و زیر ساخت سرویس های رایگان و پشتیبانی و …. همه اینها هزینه های هستش که در نهایت به پای محصول نوشته می شوند، و تازه بعد از کسر همه اینها از فروش کل هستش که سود خالص به دست میاد.

  4. Farbod Farhour می‌گوید

    سیستم عاملش رو جا انداخته! :دی
    اپل، پول ایده ی خودش رو می خوره. این هیچ کجاش اشکال نداره.

  5. احمد می‌گوید

    بعید میدونم اینجور محاسبات درست باشه. و البته هزینه تولید فقط هزینه قطعات نیست !
    همیشه از این لیست قیمت ها برای آیفون میاد. اما اگر اینطور بود رقبا توانایی تولید محصولاتی با سخت افزار مشابه اما ارزانتر و پیدا میکردن ! اما وقتی بازار و نگاه میکنی محصولاتی با سخت افزار مشابه در رنج قیمت مشابه میان بازار !
    البته صد در صد سود تو محصول هست که قاعدتا فورمولی برای اینکه چقدر سود تولید و بصرفه میکنه وجود داره تو اقتصاد که اینجا جای صحبت کردن نیست
    اما من فکر میکنم بهمین دلیل که محصولات مشابه با قیمت های مشابه میان این موضوع درست نیست.

    هرچند بنظر من ارزشمند ترین قسمت آیفون سیستم عامل فوقالعاده اون هست که مهمترین دلیلی موفقیت آیفون بوده و هست