گزارش فارنت از سومین نمایشگاه دنیای دیجیتال همراه

در این نمایشگاه با وجود اینکه نام همراه را با خود به یدک می‌کشید انواع وسایل دیجیتال که حتی یک نفر به تنهایی نمی‌تواند آنها را با خود حمل کند دیده می‌شد و حتی بر خلاف انتظار خبری از تلفن‌های همراه نبود!

1

فارنت: سومین جشنواره بزرگ دنیای دیجیتال همراه از تاریخ ۲۹ شهریور الی ۱ مهر ۱۳۹۰ در سالن حجاب تهران برگزار شد در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی نسبت به عرضه محصولات خود و ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان پرداختند.

نمایشگاه دنیای دیجیتال همراه

در این نمایشگاه با وجود اینکه نام همراه را با خود به یدک می‌کشید انواع وسایل دیجیتال که حتی یک نفر به تنهایی نمی‌تواند آنها را با خود حمل کند دیده می‌شد اما برتری بیشتر بازار بر عهده تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و وسایل قابل حمل دیگر مانند دوربین‌ها بود و بر خلاف انتظار خبری از تلفن‌های همراه نبود! (حداقل تا آنجا که ما دیدیم)

نمایشگاه دیجیتال همراه یا رونمایی از گونه‌های انسان‌نمای انگری بردز!

با توجه به ظهور و رشد روزافزون تبلت‌ها و گرایش به بازی در این وسایل و دیگر وسایل دیجیتال همراه حضور بازی‌دوستان و کنسول‌های بازی در این نمایشگاه محسوس بود از کینکت غرفه همشهری دیجیتال تا مسابقه انگری‌بردز شرکت ویستا بر روی تبلت‌های ایسوس و یا مسابقه واقعی‌تر شرکت سازگار ارقام همه‌جا ژای انگری‌بردز در میان بود و حتی در محوطه نمایشگاه و در لابلای غرفه‌ها این انگری‌بردز بودند که با رفت‌و‌آمد خود خودنمایی می‌کردند. تنها جایی که از انگری‌بردز خبری نبود. اولین موزه آی‌تی ایران بود.

غرفه شرکت ویستا و مسابقه بزرگ انگری بردز

شرکت ویستا نمایندگی شرکت ایسوس در بخشی از نمایشگاه مسابقه‌ای را با استفاده از تبلت‌های ترانسفورمر ایسوس برگزار کرده که شرکت‌کنندگان در آن در بازی انگری‌بردز با یکدیگر مسابقه می‌دادند تا نهایتا کسانی که امتیاز بیشتری را کسب کرده بودند روز جمعه در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت کنند و زمان حضور ما در نمایشگاه هنوز مرحله نهایی برگزار نشده بود.

اگر چه حضور افراد بازدیدکننده در این بخش قابل توجه بود اما حضور غرفه‌داران و سایر همکاران در این بخش نیز به نوبه خود چشمگیر بود. شرکت ویستا سه تبلت ترانسفورمر را به عنوان جایزه نهایی تعیین کرده بود.

انگری بردز واقعی در غرفه سازگار

اگر زورتان به خوک‌های خشمگین در تبلت‌ها نمی‌رسید می‌توانستید نسخه واقعی‌تر این بازی را در غرفه سازگار تجربه کنید که در این غرفه با استفاده از چوب و صفحات یونولیت باید خود شما پرنده خشمگین را به سمت خوک‌ها پرتاب می‌کردید.

البته این تنها حضور سازگار در این نمایشگاه نبود و با حضور در غرفه این شرکت نوت‌بوک جدید ایسر با نام JV-5750 و تبلت‌های جدید ایسر توجه شما را جلب می‌کردند.

تجربه تماشای تلویزیون سه‌بعدی در نمایشگاه دیجیتال همراه!

تلویزیون های سه بعدی پاناسونیک در غرفه بانیان الکترونیک

در غرفه شرکت بانیان الکترونیک نیز در کنار تلویزیون‌های سه بعدی و دوربین‌های این شرکت،  تبلت‌های Archos خودنمایی می‌کردند. در این غرفه قرارگرفتن یک تلویزیون سه بعدی اکتیو از این شرکت باعث شده بود تا توجه بازدیدکنندگانی که تاکنون دیدن تصاویر سه‌بعدی را در این تلویزیون‌ها تجربه نکرده بودند (البته در غیاب تلویزیون‌های سه‌بعدی پسیو ال‌جی..!) به این غرفه جلب شود.

تلویزیون بزرگ 103 اینچی شرکت پاناسونیک نیز که قرار بود مسابقه نهایی فوتبال فیفا بر روی آن برگزار شود در این غرفه جلب توجه می‌کرد.

حضور ویندوز 8 در غرفه فوجیتسو!

در غرفه شرکت بهین‌تکنولوژی شاهد حضور نوت‌بوک‌ها و تبلت‌ جدید تبلتStylistc Q550 شرکت فوجیتسو بودیم. این تبلت را می‌توان یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات این بخش از بازار دانست. فوجیتسو همواره به خاطر تبار آلمانی خود همچنان به طراحی محکم اما خشن خود وفادار مانده است.

نکته جالب دیگر در نوت‌بوک‌های فوجیتسو قابلیت فیزیکی جالبی بود که در آن کاربر می‌توانست با خارج کردن جاری درایو نوری باطری دیگری را به عنوان منبع تغذیه به نوت‌بوک اضافه کند تا مدت زمان استفاده از سیستم را افزایش دهد.

صفحه‌کلیدهای ضدباکتری، صفحات نمایشی چرخشی و قابلیت شناسایی چهار انگشت به صورت همزمان بر روی صفحات نمایشی لمسی نوت‌بوک‌های فوجیتسو از دیگر موارد قابل توجه این غرفه بود.

نکته جالب توجه دیگر نصب ویندوز 8 بر روی یکی از تبلت‌های فوجیتسو بود که تجربه استفاده از این ویندوز را برای ما به ارمغان آورد. ویندوز 8 بر روی تبلت فوجیتسو بسیار سنگین عمل می‌کرد و تنها می‌ـوانست رابط کاربری را به خوبی به نمایش بگذارد.

باقی ماجرا..!

شرکت ال‌جی را شاید غایب بزرگ این نمایشگاه باید دانست. این عدم حضور وقتی بیشتر جلب توجه می‌کرد که غرفه این شرکت به صورت خالی باقی مانده بود (حداقل در زمان حضور ما..!)‌و این غرفه به محلی برای پارک پرندگان خشمگین تبدیل شده بود!

شرکت سامسونگ در غیاب رقیب خود باز هم حضوری پررنگ نداشت و تنها با گذاشتن چند میز به معرفی گالاکسی های خود پرداخته بود. بر روی دو میز هم با اتصال گالاکسی‌تب سامسونگ به دو نمایشگر بزرگ حاضران به بازی انگری‌بردز می‌پرداختند (خسته شدیم از این انگری‌بردز!)

غرفه‌ شرکت‌های دیگر نظیر آواژنگ نیز با وجود معرفی محصولات گیگابایت و .. به لطف عدم حضور پرندگان خشمگین حضوری نسبتا آرام‌تر از بازدیدکنندگان را شاهد بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ali می‌گوید

    میبینم که عکس حاج محسن هم هست
    تقبل الله !