تولید سبک‌ترین و نازک‌ترین نت‌بوک دنیا توسط ایسوس

این نت‌بوک با نام تجاری Eee PC X101 که به سیستم عامل لینوکس میگو مجهز است تنها 17.6 میلیمتر ضخامت و 920 گرم وزن دارد

0

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمگ، شرکت ایسوس سرانجام نازک‌ترین و سبک‌ترین نت‌بوک (Netbook) دنیا را که پیش از این در نمایشگاه  Computex 2011آن را معرفی کرده بود ، تولید کرد.

این نت‌بوک با نام تجاری  Eee PC X101 که به سیستم عامل لینوکس میگو مجهز است تنها 17.6 میلیمتر ضخامت و 920 گرم وزن دارد و به پردازنده یک گیگاهرتزی اینتل اتمN435  و یا N455مجهز خواهد بود.

Eee PC X101

X101 با برخورداری از حافظه رم یک گیگابایتی  DDR3 (قابل افزایش به 2 گیگابایت) و هارد 8 گیگابایتی  2.5 اینچی SATA SSD به 2 گیگابایت فضا بر روی سرورهای ابری نیز مجهز است.

دوربین وب کم VGA به همراه صفحه نمایش 10.1 اینچی LED backlit با دقت 1024×600 پیکسل از دیگر مشخصات این نت‌بوک است.

قابلیت‌های ارتباطی این نت‌بوک شامل WLAN 802.11 b/g/n و دو درگاه USB 2.0، درگاه صوتی خروجی و همچنین Bluetooth 3.0 و یک کارت‌خوان MicroSD است.

با توجه به طراحی نازک این نت‌بوک درگاه Ethernet  و  VGAبرای آن در نظر گرفته نشده است و تا حد امکان از تعداد درگاه‌های آن کاسته شده است و نکته ناامیدکننده دیگر میزان عمر باطری آن است که برخی آن را حداکثر تا 4 ساعت گزارش کرده‌اند و این درحالی‌ است که ایسوس اعلام کرده است که در این مدل از فناوری اختصاصی خود به نام موتور سوپرهیبرید (SHE) برای افزایش عمر باتری استفاده کرده است!

ایسوس اعلام کرده است که سیستم عامل این مدل با نام میگو (MeeGo) برای ارتباط با دنیای اینترنت بهینه شده و همچنین در آن روش‌های اتصال به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک از طریق یک رابط کاربری آسان و با کمک نرم‌‌افزارهای اختصاصی بهینه شده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این مدل دیده می‌شود اضافه شدن مرورگر کروم گوگل به سیستم عامل میگو (MeeGo) است و علاوه بر آن سرویس‌های رایانش ابری اسوس مانند  asus@vibe، فروشگاه نرم‌افزاری ایسوس و برنامه پرطرفدار دراپ‌باکس برای ذخیره اطلاعات تا میزان 2 گیگابایت روی اینترنت هم برای استفاده قرار داده شده‌اند.

asus-eee-pc-x101

این مدل که در رنگ‌های متنوعی شامل سفید، مشکی، قرمز و قهوه‌ای تولید خواهد شد در واقع جایگزین لینوکسی X101H  است که با سیستم عامل ویندوز 7 به بازار عرضه خواهد شد. (البته هنوز تایید نشده است)

ایسوس همچنین یک برنامه آموزش زبان انگلیسی را هم برای یادگیری این زبان بین‌المللی در X101‌ قرار داده که با استفاده از یک مجموعه تعاملی شامل بازی، فیلم و فایل صوتی به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. این نرم‌افزار منحصر به فرد که به صورت پیش‌فرض روی این نت‌بوک‌ها نصب شده با بیش از 300 محتوای آموزشی توسط موسسه آموزشی ELT و شورای آموزش زبان انگلیسی بریتانیا آماده گردیده و موفق به کسب جایزه بهترین راه‌حل آموزشی از شرکت اینتل شده است.

اگرچه هنوز قیمت این نت‌بوک به صورت رسمی از سوی ایسوس اعلام نشده اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از قیمت مناسب 199 دلاری برای آن خبر می‌دهد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.