آغاز بکار رسمی نسخه آزمایشی سرویس iCloud شرکت اپل

نسخه آزمایشی این سرویس اکنون برای کلیه کاربران دارنده شناسه کاربری اپل موسوم به اپل آی‌دی در دسترس می‌باشد اگر چه گزارش‌ها از برخی مشکلات در هنگام ورود به این سرویس توسط عده‌ای از کاربران برخوردار از سیستم عامل مک لیون حکایت دارد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable، شرکت اپل نسخه آزمایشی سرویس iCloud خود را به صورت رسمی عرضه کرد.

سرویس iCloud در واقع سرویسی مبتنی بر سرویس ابری اپل است که در آن شما می‌توانید کلیه اطلاعات خود مانند فایل‌های موسیقی را به صورت همزمان در کلیه دستگاه‌های خود مانند آیفون، آی‌پد، آی‌پاد و رایانه شخصی مک و یا ویندوز مورد استفاده قرار دهید.

icloud-login

این سرویس که در ششم ژوئن سال جاری میلادی (2011) در کنفرانس سالانه اپل توسط استیو جابز معرفی شد در واقع جایگزین برنامه MobileMe  این شرکت شده است و می‌تواند کلیه اطلاعات شخصی شما از جمله ایمیل‌ها، اطلاعات تماس، اطلاعات تقویم کاری، بوکمارک‌ها، یادداشت‌ها، لیست کارهای پیش‌رو و .. را بر روی کلیه دستگاه‌های شما همزمان سازی نماید.

icloud-01

نسخه آزمایشی این سرویس اکنون برای کلیه کاربران دارنده شناسه کاربری اپل موسوم به اپل آی‌دی در دسترس می‌باشد اگر چه گزارش‌ها از برخی مشکلات در هنگام ورود به این سرویس توسط عده‌ای از کاربران برخوردار از سیستم عامل مک لیون حکایت دارد.

شرکت اپل همچنین امکان استفاده از سرویس موزیک مبتنی بر سرویس ابری را در نسخه آزمایشی خود هنوز فراهم نکرده است.

icloud-install-Page

این شرکت نرخ استفاده از این سرویس را این گونه اعلام کرده است:  5 گیگابایت فضای اولیه این سرویس رایگان خواهد بود اما  10 گیگابایت اضافه شده بعدی 20 دلار، 20 گیگابایت اضافه شده بعدی 40 دلار و 50 گیگابایت اضافه بعدی 100 دلار هزینه دربر خواهد داشت.

این قیمت با توجه به سرویس عرضه شده توسط شرکت آمازون گران به حساب می‌آید که تنها برای 20 گیگابایت اول 20 دلار از کاربران اخذ می‌نماید اما به کاربران اجازه می‌دهد به صورت نامحدود و رایگان از موسیقی‌های موجود بهره ببرند.

وب‌سایت Mashable در گزارش خود آورده است که ما از نسخه آزمایشی iCloud استفاده کردیم و برداشت اولیه ما این است که این سرویس در واقع نسخه بهینه یافته سرویس  MobileMe شرکت اپل است. این سرویس شامل رابط کاربری و اینترفیس مشابهی است که این موضوع اصلا کاربران را شگفت‌زده نمی‌کند و پشتیبانی از سرویس iWork به برنامه اضافه شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. فرهاد می‌گوید

    به نظرم این رو اضافه کنید که این هزینه ها برای 1 سال هست.یعنی $20 برای 1 سال و نه برای همیشه.