عرضه کیت تبدیل ادرار به آب نوشیدنی برای فضانوردان از سوی ناسا

پیش از این سربازان آمریکایی از فناوری مشابهی بهره می‌بردند که البته برای جلوگیری از هر نوع بیماری تنها ادرار آنان را از هر گونه باکتری، ویروس و دیگر آلودگی‌های موجود در مایعات غیربهداشتی مانند ادرار پاکسازی می‌کرد

2

به گزارش فارنت و به نقل از وایرد، سازمان فضایی آمریکا امروز و همزمان با ارسال شاتل فضایی خود به فضا، از تجهیز فضانوردان خود به یک کیت خبر داد که ادرار فضانوردان را به آبی قابل نوشیدن تبدیل می‌کند.

پیش از این سربازان آمریکایی از فناوری مشابهی بهره می‌بردند که البته برای جلوگیری از هر نوع بیماری تنها ادرار آنان را از هر گونه باکتری، ویروس و دیگر آلودگی‌های موجود در مایعات غیربهداشتی مانند ادرار پاکسازی می‌کرد اما اکنون ناسا این فناوری را برای استفاده در فضا تکمیل و آماده کرده است.

nasa-forward-osmosis-bag-dave-mosher

هاوارد لوین رهبر تیم تحقیق ناسا در این پروژه می‌گوید: این باید اولی گام در استخراج دوباره رطوبت از عرق، نفس و حتی از ادرار ما و بازیافت و تبدیل آن به مایعی نوشیدنی باشد.

nasa-forward-osmosis-synringe-dave-mosher

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی در حال حاضر از توالت‌های بازیافت و تصفیه برای این کار بهره می‌برند که برای عمل تصفیه به منبع انرژی احتیاج دارد اما در کیت جدید ناسا که به اندازه یک دفترچه یادداشت است نیازی به هیچ منبع انرژی خارجی نیست و این کیت از خاصیت انفعالی مایعات برای انرژی بهره می‌برند.

nasa-forward-osmosis-injection-dave-mosher

ناسا اعلام کرده است که یکی از چهار فضانورد اعزامی این سازمان در فضاپیمای آتلانتیس این کیت تصفیه را در طول ماموریت 12 روزه این فضاپیما که از امروز آغاز خواهد شد،  با یک مایع آزمایشگاهی و نه با ادرار خود مورد آزمایش قرار خواهد داد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. kian می‌گوید

    این خبر هم فاجعه است هم خوب …یک روزی ذخایر اب جهان همه الوده می شود و متاسفانه همه مجبور ب خوردن این اب میشوند

  2. ATI می‌گوید

    مخترع این تکنولوژی یه ایرانیه ساکن آمریکاست فکر کنم اسمش دکتر علی رسولی بود
    سال 77 این خبر رسما اعلام شده بود
    ولی حالا به مرحله اجرایی رسیده