ده قابلیتی که انتظار می‌رود در iOS 10 اپل شاهد آنها باشیم!

چشم هواداران محصولات اپل به زودی به نسخه جدید iOS 10 روشن می‌شود و با این حساب خالی از لطف نیست اگر نگاهی داشته باشیم به ده قابلیتی که انتظار می‌رود در iOS 10 حضور داشته باشد.

0

نسخه بعدی iOS انتظار می‌رود مانند سال‌های گذشته در شهریور ماه امسال با نام iOS 10 عرضه شود، سال گذشته اپل نسخه بتا iOS 9 را پیش از عرضه رسمی در اختیار کاربران داد و امسال امیدواریم این روند تکرار شود و شاهد پیش‌نمایشی از این سیستم‌عامل جدید موبایل اپل در هفته پیش رو و در مراسم WWDC 2016 باشیم.

انتظار می‌رود در نسخه جدید iOS 10 شاهد تغییرات چشمگیر و امکانات زیادی باشیم. در حال حاضر مشخص نیست که این تغییرات و امکانات در چه حد و اندازه‌ای در نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل ظاهر خواهند شد. اما ما منتظر نمانده‌ایم و لیستی اماده کرده‌ایم از امکاناتی که احتمال می‌دهیم شاهد حضور آنها در iOS 10 باشیم. با این حساب اگر طرفدار محصولات اپل هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این لیست ما را همراهی کنید:

1- قابلیت پنهان‌سازی اپلیکیشن‌ها در iOS 10

شواهد زیادی در دست است که اپل ممکن است به کاربران iOS 10 اجازه دهد اپلیکیشن‌های پیش‌فرض این سیستم‌عامل را مخفی کنند. در حال حاضر یک رشته کد در تمامی اپلیکیشن‌های حاضر در اپ‌استور وجود دارد که ممکن است به امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها مربوط باشد.

ios 10-1

این کد که عبارت isFirstPartyHideableApp در آن به چشم می‌خورد دلیل بسیار محکمی برای عزم اپل جهت فعال کردن امکان مخفی نمودن اپلیکیشن‌های نسخه بعدی iOS است. ناگفته نماند که کاربران iOS در حال حاضر قادر به مخفی کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها نظیر iTuness Store، News، Podcasts و iBook Store هستند.

2- امکان انتخاب رنگ تیره برای رابط کاربری

کاربران قدیمی iOS به خوبی می‌دانند که همیشه شایعه امکان انتخاب رنگ تیره برای رابط کاربری سیستم‌عامل موبایل اپل وجود داشته و از طرف دیگر اپل هم تاکنون به این خواسته کاربران جامه عمل نپوشانده است. با این حساب این سوال پیش می‌آید که چرا امسال بر این باور هستیم که این اتفاق در آپدیت نسخه iOS 10 خواهد افتاد؟

ios 10-2

دلیل این امر رنگ‌بندی اپلیکیشن رسمی WWDC 2016 بود که به رنگ مشکی رنگ‌بندی شده بود. این اتفاق برای سیستم‌عامل OS X 10.10 Yosemite نیز صورت گرفت و با این حساب می‌توان انتظار داشت که کاربران در نسخه جدید iOS 10 قادر به انتخاب تم مشکی برای رابط کاربری باشند.

3- دسترسی ویژگی‌های تاچ سه‌بعدی در تمامی محیط

بدون شک اپل برای ویژگی تاچ‌ سه‌بعدی در گوشی‌های تراز اول خود برنامه‌های زیادی در سر دارد. با این حساب انتظار داریم تا تعامل‌‌های بیشتری را در iOS 10 از طریق تاچ‌ سه‌بعدی در اختیار داشته باشیم.

ios 10-3

برای نمونه می‌توان به ایجاد میان‌برهای مختلف با فشار بیشتر صفحه‌نمایش اشاره کرد. در حال حاضر اپل در خصوص تاچ‌ سه‌بعدی سکوت اختیار کرده است؛ اما انتظار داریم تا در مراسم هفته آینده اپل،‌از این فناوری جدید بیشتر بشنویم.

4- آزادی بیشتر برای دستیار صوتی هوشمند سیری

دستیار صوتی هوشمند سیری در عمر کوتاه خود توانسته شایستگی خود را ثابت کند و با این حساب به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده که اپل اجازه دهد سایر اپلیکیشن‌ها نیز با این دستیار صوتی هوشمند تعامل داشته باشند.

ios 10-11

از طرف دیگر گفته می‌شود که اپل قصد دارد سیری را در آینده در مرکز تجهیزات هوشمند سازی منازل خود قرار دهد؛ اینجاست که حدس آزادی عمل بیشتر برای تعامل سایر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ با سیری قوت می‌گیرد.

5- بهینه‌سازی امنیتی

احتمال زیادی وجود دارد که اپل iOS 10 را به لحاظ نکات امنیتی تا دندان مسلح روانه بازار کند. چند ماه پیش میان اف‌.‌بی‌.‌آی و اپل بر سر مسائل امنیتی آیفون شکر آب شد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود اپل در iOS 10 با ارتقا موارد امنیتی قصد داشته باشد خودی نشان دهد.

ios 10-5

لازم به ذکر است که در حال حاضر مشخص نیست اپل چه تمهیدات امنیتی جدیدی را به iOS 10 اضافه خواهد کرد؛ اما همان‌گونه که اشاره شد احتمال زیادی وجود دارد که شاهد تغییرات چشمگیر امنیتی باشیم.

6- اضافه شدن ویژگی Home برای تعامل با تجهیزات هوشمند منزل

این روزها بازار هوشمند سازی منازل داغ است و با این حساب گفته می‌شود که اپل اپلیکیشن مخصوصی را برای تعامل با تجهیزات هوشمند سازی منازل در نسخه iOS 10 تعبیه کند. انتظار داریم اپلیکیشن HomeKit نقش محوری در تعامل با تجهیزات هوشمند منزل داشته باشد.

ios 10-7

به این ترتیب کاربر قادر است با این اپلیکیشن نور منزل، قفل‌های هوشمند در و پنجره‌ها، میزان درجه هوا،‌تنظیمات تلویزیون و سایر تجهیزات هوشمند منزل را از گوشی آیفون خود کنترل کند. در واقع می‌توان گفت ویژگی Home در نسخه جدید iOS 10 گوشی آیفون را به کنترلی از راه دور برای تعامل با تجهیزات هوشمند منزل تبدیل می‌کند.

7- شکلک‌های بیشتر Emojis

ios 10-12
ممکن است شما زیاد اهل استفاده از شکلک‌های Emojis نباشید؛ اما بد نیست بدانید این شکلک‌های بامزه بیشتر از آنچه فکرش را بکنید طرفدار دارند. با این حساب پیش‌بینی می‌شود بیشتر از ۷۰ شکلک جدید Emojis در نسخه iOS 10 تعبیه شود.

8- تغییرات اساسی در اپل موزیک

انتظار داریم اپل برای اپلیکیشن اپل موزیک خود در نسخه iOS 10 طرحی نو در اندازد و به لحاظ طراحی با اپلیکیشن جدیدی روبرو باشیم. اپلیکیشن اپل موزیک در حال حاضر آن‌گونه که باید و شاید به دل نمی‌نشیند.

ios 10-8

طراحی مجدد رابط کاربری با هدف ساده‌سازی تعامل کاربر با اپلیکیشن یکی از مواردی است که پیش‌بینی می‌کنیم در نسخه جدید اپل موزیک شاهد آن باشیم.

9- طراحی مجدد اپ‌استور

شایع شده است که اپل در نسخه iOS 10 دستی بر سر و روی اپ‌استور خواهد کشید تا گشت و گذار در میان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از طریق اپ‌استور راحت‌تر انجام شود.

ios 10-9

از طرف دیگر گفته می‌شود که طراحی مجدد اپ‌استور برای اپل بسیار مهم است و در حال حاضر تیمی از جانب اپل به صورت اختصاصی بر روی این پروژه کار می‌کنند،‌ناگفته نماند که از سه سال پیش تاکنون اپ‌استور اپل به لحاظ ظاهری تغییرات چندانی را شاهد نبوده است.

10- انتشار نسخه بتا عمومی

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد اپل سال گذشته برای اولین بار سنت شکنی کرد و نسخه بتا سیستم‌عامل موبایل خود را قبل از عرضه نسخه نهایی به صورت آزمایشی در اختیار کاربران گذاشت. به این ترتیب کاربرانی که صبر کمتری برای تجربه نسخه جدید iOS داشتند می‌توانستند قبل از انتشار نسخه نهایی در شهریور، نسخه بتا را بر روی گوشی خود نصب کنند.

ios 10-10

احتمال می‌رود که در این فرآیند اپل توانسته باشد بازخورد مثبتی را در خصوص اعمال تغییرات و باگ‌های نهفته در iOS از کاربران این نسخه آزمایشی داشته باشد. با این حساب امیدواریم اپل امسال هم مانند سال گذشته عمل کرده و هفته آینده شاهد انتشار نسخه بتای iOS 10 باشیم.

در این جا به پایان لیست ده موردی که انتظار داریم در iOS 10 شاهد آنها باشیم رسیدیم، ممکن است موارد دیگری هم باشند که به آنها اشاره نکردیم، به این ترتیب اگر موردی در ذهن شماست، آنرا در قسمت نظرات با ما و سایر کابران به اشتراک بگذارید.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.