گوگل در حال تست طراحی جدید متریال برای نسخه دسکتاپ جستجوگر خود است

بیشتر از یک سال است که طراحی متریال را در اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل شاهد هستیم؛ اما باز هم ابزارهای زیادی از گوگل را سراغ داریم که جای طراحی متریال در آنها خالی است؛ ظاهرا نسخه دسکتاپ جستجوگر گوگل هم در حال تست برای بهره جستن از طراحی متریال دیزاین است.

0

گوگل در ماه گذشته سعی کرد تا با طراحی متریال دیزاین خود دستی بر سر و روی یوتیوب بکشد، اکنون نیز ظاهرا در حال آزمایش طراحی متریال برای نسخه دسکتاپ جستجوگر گوگل است. چشمان تیزبین وب‌سایت Engadget ابتدا متوجه این تغییرات شد، کاربران شبکه‌های اجتماعی بزرگ توئیتر و رددیت هم در پست‌هایی به تغییر طراحی نسخه دسکتاپ جستجوگر گوگل اشاره کرده‌اند.

Google-Material-Design

البته این تغییر نسبت به آنچه در نسخه دسکتاپ جستجوگر گوگل شاهد آن هستیم تفاوت چندانی ندارد و به نوعی می‌توان گفت که قسمت نمایش نتایج جستجو در وسط صفحه دستخوش تغییر شده است. موارد جزئی دیگری نیز در این طراحی جدید متریال در جستجوگر گوگل به چشم می‌خورد. تغییر آیکون Settings از حالت چرخ‌ دنده به نقطه‌های عمودی و تغییر رنگ دکمه جستجو در قسمت سمت راست را می‌توان از این تغییرات جزئی دانست.

رنگ ذره بین دکمه جستجو در طراحی متریال جدید از رنگ سفید بر روی آبی به خاکستری بر روی سفید تغییر کرده است. صفحه اصلی جستجوی گوگل هم ظاهری تازه را شاهد است.

ditto

قسمت نمایش اطلاعات جستجو که آنرا با نام Google Knowledge Graph می‌شناسیم نیز دستخوش تغییراتی شده است. این اطلاعات بیشتر در کنار عبارت جستجوی مورد نظر نمایش داده می‌شدند. در طراحی متریال دیزاین این قسمت به ستون اصلی جستجوی گوگل منتقل شده است و در کار تبلیغات و قسمت جستجوی تصاویر ظاهر می‌شود. این امر ممکن است به نمایش کار آمدتر نتایج جستجو منتهی شود اما باعث می‌شود تا کاربران زمان بیشتری را برای پیدا کردن عبارت‌های مربوط با جستجوی دلخواه خود صرف کنند.

ناگفته نماند که اعمال طراحی متریال برای نسخه دسکتاپ جستجوگر گوگل به صورت آزمایشی انجام شده است. گوگل رسم ندارد تغییرات را به صورت یکجا برای تمامی کاربران اعمال کند و در بیشتر مواقع کاربران مشخصی را برای آزمایش چگونگی تغییرات لحاظ شده انتخاب می‌کند. با این حساب ممکن است نسخه طراحی متریال جستجوگر نسخه دسکتاپ گوگل با آنچه فعلا بعضی از کاربران شاهد آن هستند تفاوت‌هایی داشته باشد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.