سامسونگ از اولین حافظه رم 8 گیگابیتی LPDDR5 برای گوشی‌های نسل آینده پرده برداشت

سامسونگ به تازگی از نسل جدید حافظه رم 8 گیگابایتی خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است که نسبت به نسل قبلی 50 درصد قدرتمند ظاهر می‌شود.

0

بر کسی پوشیده نیست که تداوم بقا بازار گوشی‌های هوشمند مستلزم عرضه محصولات جدید با قدرت سخت افزاری ارتقا یافته و ظاهری به روز شده است، از این رو شرکت‌های سخت افزاری می‌کوشند هرساله تجهیزاتی را به بازار عرضه کنند که به این نیاز پاسخ دهد. پیرامون همین موضوع به فاصله کمتر از شش ماه از انتشار خبری تولید تراشه‌های GDDR6 برای کارت‌های گرافیک از سوی سامسونگ، این شرکت اکنون از اولین حافظه رم 8 گیگابیتی LPDDR5 رونمایی کرده که انتظار داریم سال آینده میلادی در گلکسی اس 10 به کار گرفته شود.

اولین حافظه رم 8 گیگابیتی LPDDR5 بر مبنای استاندارد 10 نانومتری توسعه یافته و بر روی کاغذ یک و نیم برابر سریع‌تر از تراشه‌های LPDDR4X در سطح فعلی با سرعت داده 6400 مگابیت در ثانیه است. البته این سرعت در حالت ایده‌ال بوده و ولتاژ تغذیه 1.1 ولت محقق می‌شود و با ولتاژ نرمال 1.05 ولت، سرعت انتقال داده‌ها به 5,500 مگابیت در ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

در سوی دیگر توجه داشته باشید که کلاس 10 نانومتری به رده‌ای میان فناوری 10 نانومتری و 20 نانومتری گفته می‌شود، از این رو حافظه جدید سامسونگ صرفاً با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته نشده است. همان‌گونه گفته شد میزان مصرف انرژی این حافظه بر اساس قدرت مورد نیاز تغییر می‌کند، با این حال در حالت آماده به کار تقریباً نصف نسل قبلی انرژی نیاز داد و در حالت عادی نیز شاهد 30 درصد کاهش مصرف انرژی هستیم.

اولین حافظه رم 8 گیگابیتی LPDDR5 مخصوص گوشی‌های هوشمند که در مجتمع Pyeongtaek کره ساخته شده، می‌تواند کاربردها و وظایف هوش مصنوعی را  بهبود بخشد. در سوی دیگر موجب تسریع در اجرای فناوری یادگیری ماشینی و سازگاری گوشی‌های نسل جدید با نسل پنجم شبکه مخابراتی خواهد شد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.