مایکروسافت و والمارت برای رقابت با آمازون متحد می‌شوند

شرکت بزرگ آمازون روز به روز در حال پیشرفت بوده و فاصله خود را با تعقیب‌کنندگان در زمینه‌های مختلف افزایش می‌دهد اما در این میان برخی از رقیبان به فکر بهره‌گیری از یک استراتژی متفاوت برای رقابت با این شرکت افتاده‌اند. با فارنت همراه باشید…

0

دو شرکت بزرگ مایکروسافت و والمارت در یک همکاری استراتژیک می‌خواهند در دو زمینه تکنولوژی و فروش محصولات با آمازون به رقابت بپردازند. والمارت امروز در کنفرانس همکاری اینسپایر مایکروسافت اعلام خواهد کرد که برای استفاده از سرویس‌های ابری این شرکت با مایکروسافت همکاری خواهد نمود. به موجب قرارداد پنج‌ساله، والمارت از سرویس‌های Azure و Microsoft 365 در سراسر شرکت خود بهره خواهد برد و در کنار آن پروژه‌های جدیدی با تمرکز روی یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و سیستم‌های اطلاعاتی کلید می‌خورد.

والمارت بزرگ‌ترین رقیب آمازون در فروش محصولات بوده و مایکروسافت هم در زمینه سرویس‌های ابری با این شرکت بزرگ رقابت دارد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در این رابطه گفتگویی با روزنامه وال‌استریت داشت و عنوان کرد که این همکاری تاثیر بسزایی در رقابت با آمازون خواهد داشت. با همکاری دو شرکت بزرگ و با نفوذ که قدرت و سرمایه لازم برای موفقیت در این رقابت تنگاتنگ را برای‌شان به ارمغان خواهد آورد، می‌توان به آینده امیدواری بیشتری داشت.

با اینکه همکاری این دو در زمینه تکنولوژی به سود هر دو طرف خواهد بود، طی چند هفته گذشته گزارشاتی مبنی بر تلاش مایکروسافت جهت تراشیدن رقیبی برای سیستم GO آمازون منتشر شده است. مایکروسافت در این زمینه مدام در حال مذاکره با شرکت والمارت است و سازنده نرم‌افزار یک متخصص بینایی کامپیوتر را از آمازون برای انجام این مهم استخدام کرده است. فروشگاه GO آمازون واقع در سیاتل از دوربین و سنسورهایی استفاده می‌کند که با بهره‌گیری از الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری، محصولات و مواردی که از قفسه‌های فروشگاه برداشته و با خود می‌برید را تشخیص می‌دهند و به صورت خودکار پول آن‌ها را از حساب شما کم می‌کنند. مایکروسافت هم در این زمینه در حال آزمایش دوربین‌هایی است که چنین توانایی قابل توجهی را ارائه دهند.

هم مایکروسافت و هم والمارت جزئیات زیادی را از مفاد این همکاری بزرگ خود رو نکرده‌اند و به نظر می‌رسد در کنفرانس بزرگی که در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، باید منتظر انتشار این جزئیات باشیم. به هر حال این همکاری آزمایش بزرگی برای برنامه عظیم استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت بوده و سایر فروشگاه‌های بزرگ دیگر در سراسر دنیا را هم ترغیب به استفاده از سرویس‌های ابری این شرکت می‌کند. نظر شما در مورد اهداف این قرارداد چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.