نسخه جدید گوگل کروم برای دسکتاپ با تغییرات عمده در طراحی منتشر شد

گوگل به تازگی نسخه‌ جدید مرورگر کروم را منتشر کرده که از رابط کاربری متریال شبیه آنچه در پیش نمایش اندروید P مشاهده کردیم، بهره برده است.

0

گوگل کروم به رغم دریافت به‌روزرسانی‌ها پی‌درپی در فواصل زمانی کوتاه، در چند سال اخیر تغییر چندانی را در بخش رابط کاربری و ظاهر دریافت نکرده است. البته به نظر می‌رسد این رویه در حال تغییر است، چراکه به تازگی نسخه توسعه دهندگان آن با تغییرات عمده در طراحی در دسترس عموم قرار گرفته است.

بر این اساس نسخه توسعه دهندگان مرورگر گوگل کروم که با نام Canary شناخته می‌شود و از طریق این لینک قابل دانلود است، دارای رابط کاربری ارتقا یافته و مدرنی است که به نظر می‌رسد از زبان طراحی اندروید P الگو گرفته است. در این نسخه علاوه بر تغییر انیمیشن‌های انتخاب المان‌های مختلف، شاهد تغییر ظاهر نوار آدرس‌دهی، دکمه‌های رفرش، برگشت، پروفایل و نشانه گذاری هستیم.

گوگل کروم

علاوه بر آن ظاهر سربرگ‌های باز شده تغییر کرده و از شکل یکنواخت مستطیلی شکل خارج شده است. اکنون اگر بیش از یک صفحه باز داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که گوشه نوار تب‌ها کمی گرد هست. همچنین آیکون بارگذاری صفحه هم به‌روزرسانی شده و شبیه به چرخنده‌ای شده که در آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس هم می‌توان مشاهده کرد.

البته همان‌طور که گفته شد این تغییرات در نسخه Canary گوگل کروم قابل دسترس است و این احتمال وجود دارد در نسخه نهایی و پایدار شاهد تغییراتی در رابط کاربری جدید باشیم.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.