کیبورد مک‌بوک پرو جدید اپل از یک روش جدید برای جلوگیری از نفوذ گرد وغبار استفاده می‌کند

نفوذ گردوغبار به منافذ کیبورد در طولانی مدت باعث درست عمل نکردن کلید‌ها می‌شود و همین امر شرکت اپل را مجاب به استفاده از لایه‌ای در کیبورد مک‌بوک پرو جدید کرده که از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

0

اگر روز گذشته پیگیر اخبار بخش سخت افزار منتشر شده در فارنت بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که شرکت اپل از نسل جدید لپ‌تاپ مک‌بوک پرو با سخت افزار ارتقا یافته و البته قیمت هولناک 6 هزار دلاری رونمایی کرده است. مک‌بوک پرو جدید اپل در کنار تجربه به‌روزرسانی سخت افزاری، دارای یک لایه محافظ برای کلیدهای کیبورد هست که مانع نفوذ گردوغبار می‌شود.

پیش از این نیز شاهد به ثبت رسیدن پتنت استفاده از لایه‌ای نازک از جنس سیلیکون در زیر کلید کیبورد از سوی اپل بوده‌ایم و اکنون پس از کالبد شکافی کیبورد مک‌بوک پرو جدید ، متوجه شدیم که این فناوری در نسل جدید لپ‌تاپ پرچم‌دار اپل استفاده شده است. این تغییر می‌تواند پاسخی قانع کننده به منتقدینی باشد که در چند سال اخیر به تغییر نکردن مکانیزم کیبورد لپ‌تاپ‌‌های اپل اعتراض داشته‌اند.

کارشناسان iFixit دریافت‌اند که همانند پتنت به ثبت رسیده توسط اپل در اوایل سال میلادی، شاهد استفاده از یک واشر سیلیکونی قابل تمیز شدن در زیر هر دکمه کیبورد مک‌بوک پرو جدید هستیم که مانند یک غشاء مانع نفوذ گرد و غبار به قسمت حساس به فشار کیبورد می‌شود و در سوی دیگر صدای کارکرد کیبورد را هم تا حدودی کمتر می‌کند.

مک‌بوک پرو جدید اپل

هنوز نمی‌توان پیرامون موفقت آمیز بودن استفاده از این لایه برای جلوگیری از نفوذ غبار به کیبورد مک‌بوک پرو جدید اظهار نظر کرد؛ با این حال به نظر می‌رسد اپل از این قابلیت به عنوان یک نقطه قوت و یک ویژگی تبلیغاتی یاد نکرده است. لازم به یادآوری است که اپل در سال 2015 نیز به طور کلی مکانیزم عملکرد کیبورد مک‌بوک را تغییر داده است، با این حال به نظر می‌رسد هنوز تا ارائه سیستمی ایده‌آل که بتواند کاربران را راضی کند فاصله داشته باشد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.