نیکون دوربین سوپرزوم Coolpix P1000 را با بزرگ‌نمایی 125x معرفی کرد

نیکون به تازگی عضو جدیدی را به خانواده دوربین‌های Coolpix خود اضافه کرده است. این دوربین که P1000 نام دارد از نوع سوپرزوم بوده و بزرگ‌نمایی اپتیکال آن ۱۲۵ برابر است.

0

اگر از عکاسان حرفه‌‌ای بپرسید معمولاً به شما خواهند گفت که بهترین نوع زوم، زوم کردن با پاهایتان است. (به سوژه نزدیک شوید.) با این‌حال گاهی شرایط امکان این‌کار را از شما خواهند گرفت و بهترین راه استفاده از دوربین‌های سوپرزوم و یا لنز‌های غول‌پیکر است. دوربین عکاسی Coolpix P1000 نیکون یک دوربین نسبتاً کامپکت با بیشتری میزان بزرگ‌نمایی با لنز ۲۴-۳۰۰۰ میلی‌متری خود یعنی ۱۲۵ برابر است.

دوربین P1000 درواقع جانشین P900 محسوب می‌شود که بزرگ‌نمایی ۸۳ برابری داشت. لنز P1000 البته دیافراگم حداکثری f/8 (در مقابل f/6.5 در P900) را داراست اما این بهایی است که باید جهت چنین بزرگ‌نمایی فوق‌العاده‌ای بپردازید. به هر حال برای چنین فاصله کانونی به یک سه‌پایه هم نیاز دارید. لنز هر دو دوربین با دیافراگم f/2.8 شروع شده و سنسور آن‌ها نیز ۱۶ مگاپیکسلی و با اندازه ۲.۳/۱ اینچ است.

این دوربین بیشتر برای سناریوهایی مثل عکاسی از طبیعت یا آسمان است و می‌توان با آن به تماشای پرندگان و عکاسی از آن‌ها نیز پرداخت. P1000 قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 4K و نرخ 30fps را داشته و از یک منظره‌یاب الکترونیکی OLED بهره می‌گیرد. این دوربین از عکاسی خام RAW نیز پشتیبانی کرده و می‌تواند به وسیله بلوتوث و فناوری SnapBridge نیکون تصاویر را انتقال دهد. وزن این دوربین ۱.۴ کیلوگرم اعلام شده و به این ترتیب حمل آن آسان نخواهد بود.

قیمت دوربین Coolpix P1000 نیکومن ۹۹۹ دلار اعلام شده است که برای یک سوپرزوم مبلغ زیادی‌ست با این حال این بیشتری بزرگنمایی در دوربین‌های هم‌رده محسوب می‌شود. نیکون این دوربین را شهریورماه روانه بازار خواهد کرد.

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.