فناوری شارژ سریع آینده هواوی شاید سریع‌ترین باشد

هریک از شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند از روش‌های خاصی به منظور افزایش سرعت شارژ باتری محصولات خود استفاده می‌کنند، با این حال به تازگی سندی از شارژر معرفی نشده هواوی منتشر شده که نشان می‌دهد فناوری جدید شرکت چینی قادر به شارژ کامل باتری یک گوشی معمولی تنها ظرف مدت زمان 30 دقیقه است.

0

دوام شارژ باتری گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر بهبود چندانی نداشته است. در این بین برخی از شرکت‌ها به جای تمرکز بر افزایش ظرفیت باتری، بر روی فناوری شارژ سریع باتری‌ها متمرکز شده‌اند. پیرامون همین قضیه به تازگی سندی منتشر شده که نشان می‌دهد فناوری شارژ سریع آینده هواوی احتمالاً در آینده لقب سریع‌ترین فناوری موجود در حوزه را به دست خواهد آورد.

تمام سیستم‌های شارژ سریع مانند Quick Charge، Dash Charge، Super VOOC و… یک هدف واحد دارند و آن نیز ذخیره سازی انرژی الکتریکی بیشتر در مدت زمان کمتری در یک باتری است. در برهه‌ای که دیگر به دلیل ضعف فناوری‌های کنونی نمی‌توان ظرفیت‌ باتری‌ گوشی‌های هوشمند را بیش از این افزایش داد، فناوری شارژ سریع ایده‌آل ترین گزینه قابل دسترس است و شاید همین موضوع هواوی را مجاب به طراحی سیستمی کرده که در صورت عملیاتی شدن قادر به شارژ باتری گوشی تنها ظرف مدت 30 دقیقه است.

فناوری شارژ سریع آینده هواوی

در حال حاضر فناوری به کار رفته در گوشی Find X Lamborgini Edition سریع‌ترین سیستم شارژ است، طوری که تنها در مدت زمان 35 دقیقه، قادر به فول شارژ کردن باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد. البته فناوری شارژ سریع آینده هواوی از این هم سریع‌تر عمل خواهد کرد. این سیستم و آداپتور مخصوص آن که توسط گروه Astec Electronics توسعه یافته، توانسته گواهینامه Chinese 3C دریافت کند؛ از این رو مدت زمان زیادی تا عرضه نهایی آن باقی نمانده است.

فناوری شارژ سریع آینده هواوی در سه حالت مختلف بسته به نوع گوشی و ظرفیت باتری آن عمل می‌کند. سریع‌ترین حالت آن قادر به شارژ باتری با توان 40 وات است؛ یعنی 4 آمپر با ولتاژ 10 ولت بر ثانیه که تقریباً دو برابر سریع از نمونه به کار رفته در پی 20 است. می‌توان پیش‌بینی کرد از این فناوری در گوشی میت 20 استفاده شود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.