سونی اکسپریا XA2 پلاس را با صفحه‌نمایش ۶ اینچی و اسنپ‌دراگون ۶۳۰ معرفی کرد

سال گذشته سونی گوشی‌های اکسپریا XA2 و XA2 اولترا را معرفی و روانه بازار کرد و حالا نوبت به نسخه میانی این دو با نام اکسپریا XA2 پلاس رسیده است.

0

اکسپریا XA2 پلاس از همان طراحی فلزی و مستحکم اما با حاشیه‌های نسبتاً باریک‌تر صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. این گوشی به صفحه‌نمایشی ۶ اینچی از نوع IPS LCD و با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده که ۷۸.۹ درصد از سطح جلویی بدنه را به خود اختصاص می‌دهد. این گوشی که اولین مدل سری XA با صفحه‌نمایش ۱۸:۹ محسوب می‌شود همچنین از گوریلا گلس ۵ برای محافظت استفاده می‌کند.

تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۰ در قلب این گوشی جای گرفته که شامل ۸ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 508 خواهد بود. اکسپریا XA2 پلاس در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به ترتیب با ۳ و ۴ گیگابایت حافظه رم با اندروید ۸ اوریو عرضه خواهد شد.

دوربین اصلی این گوشی ۲۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین فیلم‌برداری 4K خواهد بود. سنسور این دوربین ۲.۳/۱ اینچی بوده و محدوده حساسیت آن نیز تا ISO 12800 قابل افزایش است. یک ویژگی جدید این دوربین هم فیلم‌برداری آهسته 720p@120fps خواهد بود. دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسلی با ۱۲۰ درجه زاویه دید و دیافراگم f/2.4 در نظر گرفته شده است.

اکسپریا XA2 پلاس ۲۰۵ گرم وزن و ۹.۶ میلی‌متر ضخامت داشته و از باتری ۳۵۸۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع کوالکام QuickCharge 3.0 استفاده می‌کند. درگاه USB-C، جک هدفون، درگاه کارت حافظه، بلوتوث ۵ و NFC از سایر قابلیت‌های این گوشی هستند.

اکسپریا XA2 پلاس قرار است در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و طلایی عرضه شود اما زمان عرضه و قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.