هواوی می‌گوید نگران جریمه شدن از سوی آمریکا بخاطر تحریم ایران نیست

بازار ایالات متحده آمریکا مطمئناً برای هر شرکتی در سراسر جهان جذاب است و حالا در قابل تحریم ایران شرکت‌های بسیاری در برابر وسوسه حضور در بازار آمریکا مجبور به ترک ایران شده‌اند. شرکت هواوی با توجه به بازار عرضه خوب محصولات خود در ایران در کانون توجهات قرار گرفته است و حالا هواوی و تحریم ایارن بار دیگر به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

0

شرکت تولید تجهیزات شبکه و گوشی‌های هوشمند ‌ZTE از اوایل امسال به لطف یک حکم ممنوعیت صادراتی، قادر به تهیه قطعات مورد نیاز خود از ایالات متحده نبوده است. با در نظر گرفتن این قضیه که یک سوم سخت‌افزار، نرم‌افزار و قطعات لازم برای ساخت یک گوشی هوشمند در این شرکت از کشور آمریکا تهیه می‌شود، می‌توانیم متوجه شویم که بقای ‌ZTE در رقابت به این حکم تحریم بستگی دارد و همین قضیه شرکت ‌ZTE یکی از موضوعات مخالفت موجود بین کنگره و کاخ سفید آمریکا بوده است. شرکت چینی هواوی هم که مانند ‌ZTE به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده شناخته شده است، انتظار ندارد که از چرخه تامین کشور آمریکا خارج شود.

هواوی و تحریم ایران

آقای کن هو، یکی از سه فرد اصلی در راس اداره شرکت هواوی، به روزنامه فرانسوی لو ژوغنال دو دیمانش گفت که دلیلی نمی‌بیند ایالات متحده همانند ‌ZTE شرکت آن‌ها را هم مجازات کند. هو اعتقاد دارد برخلاف شرکت ‌ZTE که به ایران و کره شمالی محصولات و خدمات ارائه کرده و تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است، شرکت هواوی از تمامی قوانین و مقررات وضع شده توسط سازمان ملل، اروپا و ایالات متحده به صورت کامل پیروی می‌کند. با وجود این ادعا، روزنامه وال استریت چند ماه پیش عنوان کرد که این شرکت چینی به وسیله دپارتمان دادگستری مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است تا از نقض نشدن تحریم‌های موجود روی ایران اطمینان حاصل شود. این مدیر رده‌بالای هواوی اعلام کرد که با توجه به هدف شرکت در جهت استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز، هواوی امسال همچنان به خرید چیپ‌های ساخت آمریکا ادامه می‌دهد.

گزارش شده است که هواوی در حال کار روی سیستم‌عامل اختصاصی خود بوده تا در صورتی که لایسنس قانونی اندروید را از دست دهد، جایگزین مناسبی برای آن داشته باشد. همچنین هواوی با وجود اینکه خط تولید اختصاصی چیپست Kirin را در اختیار دارد، از چیپ‌های با طراحی آمریکایی برای حافظه رم، مودم LTE و کنترل‌کننده شارژر باتری بهره می‌گیرد. هواوی سومین برند بزرگ تولید گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه در تمام جهان به حساب می‌آید.

ریچارد یو، رئیس بخش دستگاه‌های هواوی، عنوان کرد که این شرکت با کنار زدن دو شرکت سامسونگ و اپل تا سال 2021 تبدیل به برترین برند تولید گوشی‌های هوشمند در دنیا خواهد شد. البته اوایل امسال در لحظات آخر بود که برنامه‌های شرکت برای اپراتورهای معروفی مانند ورایزن و AT&T جهت بر عهده گرفتن عرضه هواوی میت 10 پرو برهم خورد و یک عق‌بگرد بسیار بزرگ برای این شرکت به همراه داشت. شایعاتی وجود دارد که ایالات متحده زمزمه‌هایی در گوش این دو اپراتور بزرگ داشته تا این مسئولیت را بر عهده نگیرند. فروشگاه‌هایی که در مقرهای نظامی ایالات متحده قرار گرفته‌اند هم حق فروش هیچ‌گونه گوشی هواوی و ‌ZTE را ندارند.

نگرانی دولت آمریکا از این بابت است که احتمال دارد دو شرکت هواوی و ‌ZTE به دولت چین وابسته باشند و اطلاعات کاربران و شرکت‌های آمریکایی را به سرقت ببرند که البته هواوی به صورت کاملا آشکار این ادعا را بی‌اساس خوانده است. نظر شما در مورد عملکرد هواوی و تحریم ایران از سوی آمریکا در قبال روی دو شرکت چینی چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.