توییتر 70 میلیون اکانت جعلی را در دو ماه گذشته بسته است

توییتر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا اخیرا شروع به مبارزه با اخبارهای دروغین، ترول‌ها و حساب‌های موسوم به اکانت‌ جعلی توییتر کرده است. با فارنت همراه باشید…

0

شرکت توییتر در دو ماه گذشته میلادی بیش از 70 میلیون اکانت جعلی توییتر را مسدود کرده است و این امر با همان سرعت در ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت. تعداد اکانت‌های جعلی توئیتر از مهر ماه سال گذشته که به کنگره ایالات متحده اعلام شد روسیه برای تاثیر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 از اکانت‌های جعلی توییتر استفاده کرده، تقریبا دو برابر شده بود.

با در پیش گرفتن این روند سخت‌گیرانه حذف اکانت‌های غیرفعال، احتمال این قضیه وجود دارد که تعداد کاربران فعال در ماه شبکه اجتماعی توییتر در ربع دوم سال با کاهش روبه‌رو شده باشد. چنین چیزی برای این شبکه بزرگ که هر ماه خبر از افزایش کاربران فعال خود می‌دهد، کمی غیرمتعارف است اما تعداد تمام کاربران توییتر در یک سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است. هر چند که توییتر در رابطه با کاهش کاربران فعال در ماه خود هیچ حرفی به واشنگتن پست نزده است.

با اعلام مسئولان این شبکه اجتماعی پرطرفدار، سرمایه‌گذاران شرکت به زودی متوجه می‌شوند که تعداد واقعی کاهش کاربران فعال در ماه چقدر بوده است که به نظر می‌رسد تا 20 روز دیگر شاهد این اعلامیه‌ی مهم باشیم. دیدن اینکه توییتر چگونه به دنبال از بین بردن این بات‌ها و ترول‌های مزاحم است می‌تواند طراوت‌بخش آن باشد، خصوصا اینکه چنین کاری را بر پیشرفت خود مقدم شمرده است.

مسدودسازی این اکانت‌های جعلی تا حدودی می‌تواند پیشرفت قابل پیش‌بینی در آینده شرکت را تحت الشعاع خود قرار دهد و این قضیه با انتشار گزارش تعداد کاربران فعال در این چند ماه می‌تواند باعث از دست رفتن بخش کوچکی از سرمایه توییتر شود. البته توییتر به دنبال داشتن یک پلتفرم با کیفیت است و نمی‌خواهد به راحتی جایگاه خود را در بین کاربرانش از دست بدهد.

توییتر به یک پلتفرم همه‌کاره تبدیل شده است و جای تعجب ندارد که برای اموری مانند مسدودسازی اکانت‌های جعلی اقدام نماید. احتمالا در گزارش‌های بعدی، توییتر از تعداد اکانت‌های مسدود شده حرف بزند اما ممکن است تا زمانی که این کاهش به حد چشم‌گیری نرسد، سخنی در مورد آن به میان نیاید. تا آن زمان باید فقط منتظر شد و دید که گزارش درآمد این شبکه اجتماعی به چه شکل خواهد بود. نظر شما در رابطه با حذف اکانت‌ جعلی توییتر و پاکسازی این موارد چیست؟

منبع AH
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.