اختاپوس پیشگوی نتایج جام جهانی فوتبال ژاپن کشته و به عنوان غذا صرف شد!

با شروع جام جهانی فوتبال اتفاقات بسیاری در سراسر جهان رخ می‌دهد که یکی از این موارد گرم شدن بازار پیشگویی نتایج آن هم توسط حیوانات مختلف است. تا این اواخر هم یک اختاپوس در ژاپن هواداران خاص خود را داشت. با فارنت همراه شوید…

1

به گزارش رسانه‌های ژاپنی، یک اختاپوس ویژه که تمامی بازی‌های ژاپن در مرحله گروهی جام جهانی 2018 را به درستی پیش‌بینی کرده بود، با شروع مرحله حذفی این رقابت‌ها کشته شده و جهت فروش به بازار روانه شده است. ربیوت، یک اختاپوس عظیم‌الجثه که در اوبیرای منطقه هوکایدو صید شده به درستی پیش‌بینی کرد که ژاپن بازی خود در برابر کلمبیا را برده، با سنگال مساوی می‌کند و از لهستان شکست خواهد خورد و به واسطه این پیش‌بینی‌ها به یک اختاپوس ویژه در بین مردم ژاپن تبدیل شده بود.

روش پیش‌بینی مسابقات ربیوت به این شکل بود که در یک محفظه پر از آب قرار می‌گرفت و سه سبد غذا به منزله برد، مساوی یا شکست ژاپن در جلویش قرار داده می‌شد. در صورتی که به طرف هر کدام از این سبدهای غذا حرکت می‌کرد، به عنوان پیش‌گویی ربیوت در نظر گرفته می‌شد.

رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که کیمیو ابی، ماهیگیری که ربیوت را صید کرده بود، تصمیم گرفته است کارش مهم‌تر از زنده نگه داشتن این اختاپوس ویژه برای پیش‌بینی مراحل حذفی جام است. وی در صحبتی با وب‌سایت سورا نیوز 24 اعلام کرده که امیدوار است ربیوت بعدی هم پیش‌بینی‌های درستی از نتایج تیم ملی کشورش داشته و تیم ملی ژاپن تا مراحل بالاتر صعود کند.

ژاپن روز دوشنبه با بلژیک مدعی جام روبه‌رو شد و با وجود یک بازی بسیار عالی در آخرین لحظات کم آورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. شاید آخرین پیش‌بینی ربیوت که سلاخی شد این بود که ژاپن هم از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت. این مورد اولین بار نیست که یک حیوان به واسطه پیش‌بینی نتایج جام جهانی فوتبال به سرتیتر خبرها تبدیل می‌شود.

در سال 2010 اختاپوسی دیگر به نام پاول پس از اینکه تمامی مسابقات تیم ملی آلمان را به درستی پیش‌بینی کرد و در فینال هم اسپانیا را به عنوان قهرمان جام معرفی نمود، به شهرت جهانی دست پیدا کرد. همانند ربیوت روش انجام پیش‌گویی او هم شامل چند سبد غذا با رنگ کشورهای طرفین مسابقه بود.

امسال یک گربه روسی به نام آشیل، بعد از آن که به درستی پیروزی‌های میزبان در مقابل عربستان سعودی و مصر را پیش‌بینی کرد، به یکی از این حیوانات ویژه تبدیل شد. هر چند که بازی آرژانتین و نیجریه را به اشتباه به سود نیجریه پیش‌گویی کرد، مسابقه‌ای که 2-1 به سود آرژانتین به پایان رسید.

همچنین هری، یک سمور اوراکل در سوچی روسیه، بدشانسی آورد و با وجود اینکه پیش‌بینی کرده بود که اسپانیا روسیه‌ی میزبان را حذف می‌کند، این روس‌ها بودند که توانستند ماتادورها را از دور رقابت‌های جام جهانی 2018 حذف کرده و روانه کشور خود کننند. نظر شما در مورد این حیوانات پیش‌گو چیست؟

منبع TIME
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. گرسنه بیکار تنهای مجرد39ساله می‌گوید

    ای بابا دلت خوشست ما پول نداریم زردالو گیلاس هندوانه بخریم نه برق داریم نه آب تو این گرما دهنمون خشک شده تو به چه چیزا فکر میکنی معلومه شکمت خیلی سیره خوش بحالت