ویوو فناوری اسکن سه‌بعدی چهره خود را معرفی کرد: 10 برابر دقیق‌تر از فیس آی‌دی اپل!

ویوو فناوری اسکن سه‌بعدی چهره خود را معرفی کرد که به ادعای این شرکت 10 برابر دقیق‌تر از فیس‌آ‌ی‌دی اپل کار می‌کند و به غیر از گوشی‌های هوشمند در سایر تجهیزات الکترونیک می‌توان از این فناوری برای تشخیص هویت کاربر کمک گرفت.

0

ویوو در مراسم کنگره موبایل که در چین در حال برگزاری است فناوری جدیدی برای اسکن سه‌بعدی چهره را معرفی کرد. این فناوری را می‌‌توان در کنار گوشی‌های هوشمند در سایر تجهیزات نیز به خدمت گرفت و آن‌ را با نام Time of Flight و اختصار TOF در محصولات خواهیم شناخت.

دقت سنسورهای تعبیه شده در دستگاهی که به این فناوری مجهز شده‌ به اندازه‌ای است که دستگاه را قادر می‌سازد چهره کاربر را از فاصله ۳ متری تشخیص دهد. این فناوری قابلیت تشخیص دقیق جسچرها و همچنین رصد کردن حرکات کاربر را به لطف واقعیت افزوده و عکس‌برداری سه‌بعدی داراست.

از طرف دیگر ویوو مدعی است این فناوری قابلیت‌های بیشتری را با تعامل با هوش‌مصنوعی در آینده بدست خواهد آورد. ویژگی‌های فناوری اسکن‌ سه‌بعدی ویوو به همین‌جا ختم نمی‌شود و این شرکت چینی متذکر شد فناوری که معرفی کرده است نسبت به چیزی که در حال حاضر در گوشی‌های Mi 8 Explorer یا آیفون X شاهد هستیم ساده‌تر و دقیق‌تر است.

این فناوری دارای سخت‌افزارهای کوچک‌تری نیز هست و  سنسورهای آن ۳۰۰ هزار نقطه را تشخیص می‌دهد، جالب است بدانید این مقدار چیزی حدود ۱۰ برابر بیشتر از دقت قابلیت فیس‌آی‌دی در گوشی آیفون  است.

به لطف این دقت بالا می‌توان این فناوری را برای تشخیص سوژه‌های دیگری به غیر از چهره انسان نیز به خدمت گرفت. این موارد باعث می‌شود تا این فناوری را در آینده در دستگاه‌های واقعیت افزوده،‌ جسچرهای حرکتی، اسکن ‌سه‌بعدی برای ایجاد اجسام به صورت دیجیتال، مصارف آموزشی و پزشکی شاهد باشیم.

ویوو در حین معرفی فناوری TOF متذکر شد که قبل از معرفی و عرضه این فناوری، آزمایش‌های مختلفی را بر روی آن انجام داده است تا صحت دقت فناوری TOF توسط فیلترهای مختلفی کنترل شود. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت فناوری TOF را در آینده نزدیک در بازار شاهد باشیم.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.